Odpalam auto bez problemu, patrzę, a tu wyzerowany zegar, data oraz ten licznik kilometrów pod zegarami. Rozrusznik normalnie kręci i po ponownym ustawieniu zegara problem się nie powtórzył. Czy to objaw rychłej wymiany aku ?
Czy czeka mnie wymiana akumulatora ?
Zwiń
X
-
Jak masz multimetr taki zwykły to sprawdź ile masz na aku w spoczynku a ile podczas rozruchu.
Powinieneś mieć 12,6V +- 0,2V a jak kręci rozrusznik to nie powinno spaść więcej niż 10%-15%.
Jak spada (i podczas kręcenia jest poniżej 10V) to cewka na rozruszniku zabiera prąd i zegary się resetują. Wtedy rozrusznik/cewka do roboty.
Przetestowałem to u siebie.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
-
-
Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpisPrzetestowałem to u siebie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kasztelan Zobacz wpisZmierzyłem, nie wygląda to źle. Napięcie przed rozruchem - 12,36V , podczas rozruchu 10,57V. Ładowanie ok.14,7V
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Komentarz