Cześć.
Kuzynka prosiła, żebym rzucił okiem na jej Octę III z 2014 roku. Nie działa nawiew.
Podjechałem, warunki spartańskie ale na szybko (ciemno, pod blokiem) podstawowe rzeczy sprawdziłem, (klima manualna, pokrętło 6 biegowe).
Faktycznie, wentylator się nie załącza, niezależnie od stacyjki. Przy okazji stwierdziłem brak oświetlenia wnętrza (krańcówki w drzwiach działają, bo się na wyświetlaczu między zegarami pojawia info o otwartych drzwiach), brak napięcia w gnieździe zapalniczki i - co może być ważne, bo to też układ ogrzewania - brak reakcji na naciśnięcie przycisku obiegu wewnętrznego. Dmuchawa na 6 biegu również nie działa (w poprzednim modelu, przy uszkodzonym rezystorze dmuchawy, najwyższy bieg działał).
Sprawdziłem bezpieczniki wewnątrz - znalazłem jeden 20A spalony, odpowiadający m.in. za oświetlenie wnętrza i zapalniczkę. Wymieniłem, w zapalniczce jest napięcie, oświetlenia wnętrza nadal brak (zarówno głównego, jak i lampek do czytania mapy), nawiew też dalej nie działa. Bezpiecznik od nawiewu jest ok, jest na nim napięcie (na wejściu i wyjściu). Bezpieczniki pod maską też ok.
Dostałem się do wentylatora. Do czegoś, co wydaje się być rezystorem dmuchawy dochodzi kostka z trzema przewodami - dwa grube i jeden cienki. Na grubych (czarnoniebieski i brązowy) od położenia pokrętła nawiewu. Nie stwierdziłem napięcia na trzecim przewodzie (różowy z nieb. paskiem) niezależnie od położenia pokrętła nawiewu.
Z rezystora wychodzą do silnika dwa brązowe przewody - na wpiętej wtyczce, jak przyłożyłem multimetr, to o dziwo pokazywało jakoś 12v, ale po wypięciu 0v. Nie miałem możliwości podać w to miejsce od razu 12v bezpośrednio na wentylator, więc jego nie sprawdziłem na 100% - to tam idą przewody na silnik? (fotka poniżej).
przewody wentylatora.png
Teraz zachowanie pozostałych przycisków (filmik w linku) - reakcja na naciśnięcie klimy - zaświeca się światełko, jeśli zjadę pokrętłem na zero, to gaśnie - to chyba pokryło nie padło.
Naciskając przycisk obiegu wewn. lampka pod przyciskiem zapali się na ułamek sekundy i gaśnie - nie słychać nic, co mogłoby sugerować jakikolwiek ruch jakiejkolwiek klapy.
Kuzynka jest totalnie nietechniczna i chciałbym jej pomóc - podpowiecie, co może być lub co można jeszcze sprawdzić?
Kuzynka prosiła, żebym rzucił okiem na jej Octę III z 2014 roku. Nie działa nawiew.
Podjechałem, warunki spartańskie ale na szybko (ciemno, pod blokiem) podstawowe rzeczy sprawdziłem, (klima manualna, pokrętło 6 biegowe).
Faktycznie, wentylator się nie załącza, niezależnie od stacyjki. Przy okazji stwierdziłem brak oświetlenia wnętrza (krańcówki w drzwiach działają, bo się na wyświetlaczu między zegarami pojawia info o otwartych drzwiach), brak napięcia w gnieździe zapalniczki i - co może być ważne, bo to też układ ogrzewania - brak reakcji na naciśnięcie przycisku obiegu wewnętrznego. Dmuchawa na 6 biegu również nie działa (w poprzednim modelu, przy uszkodzonym rezystorze dmuchawy, najwyższy bieg działał).
Sprawdziłem bezpieczniki wewnątrz - znalazłem jeden 20A spalony, odpowiadający m.in. za oświetlenie wnętrza i zapalniczkę. Wymieniłem, w zapalniczce jest napięcie, oświetlenia wnętrza nadal brak (zarówno głównego, jak i lampek do czytania mapy), nawiew też dalej nie działa. Bezpiecznik od nawiewu jest ok, jest na nim napięcie (na wejściu i wyjściu). Bezpieczniki pod maską też ok.
Dostałem się do wentylatora. Do czegoś, co wydaje się być rezystorem dmuchawy dochodzi kostka z trzema przewodami - dwa grube i jeden cienki. Na grubych (czarnoniebieski i brązowy) od położenia pokrętła nawiewu. Nie stwierdziłem napięcia na trzecim przewodzie (różowy z nieb. paskiem) niezależnie od położenia pokrętła nawiewu.
Z rezystora wychodzą do silnika dwa brązowe przewody - na wpiętej wtyczce, jak przyłożyłem multimetr, to o dziwo pokazywało jakoś 12v, ale po wypięciu 0v. Nie miałem możliwości podać w to miejsce od razu 12v bezpośrednio na wentylator, więc jego nie sprawdziłem na 100% - to tam idą przewody na silnik? (fotka poniżej).
przewody wentylatora.png
Teraz zachowanie pozostałych przycisków (filmik w linku) - reakcja na naciśnięcie klimy - zaświeca się światełko, jeśli zjadę pokrętłem na zero, to gaśnie - to chyba pokryło nie padło.
Naciskając przycisk obiegu wewn. lampka pod przyciskiem zapali się na ułamek sekundy i gaśnie - nie słychać nic, co mogłoby sugerować jakikolwiek ruch jakiejkolwiek klapy.
Kuzynka jest totalnie nietechniczna i chciałbym jej pomóc - podpowiecie, co może być lub co można jeszcze sprawdzić?