Cześć,
Pytanko, może ktoś miał podobna sytuację. Tej zimy po kilku latach akumulator zaczął niedomagać. W związku z tym, że było niskie napięcie ładowania po dłuższym postoju czasami pojawiał się błąd tempomatu (istotne) i błąd start&stop (mało istotne). Akurat miałem przegląd okresowy to zostały skasowane błędy, na których wyszło że usterka tempomatu i start&stop wynika właśnie z niskiego napięcia i trzeba wymienić akumulator. Pojeździłem jeszcze chwilę (2-3 tygodnie) i wymieniłem akumulator, który w międzyczasie znowu się rozładował. Kupiłem nowy, został wymieniony ale tym razem błędy nie zniknęły. Tempomat w ogóle przestał reagować na ruchy manetka. Pojechałem na diagnostykę, która wykazała uszkodzenie mechaniczne ACC, jakieś uszkodzenie wiązki pod zderzakiem (mam wszystkie osłony pod spodem). Ponoć jest to związane także że start&stop (działa to niby na jednej magistrali i trzeba wymienić tempomat). Generalnie najgorsza opcja się ziściła.
Teraz pytanie - czy ktoś miał podobny problem? Jak został rozwiązany? Co było przyczyną? Wycena nowego radaru i wymiany to 4000zl, zastanawiam się czy z AC to da się pokryć, czy faktycznie mogła się uszkodzić wiązka pod zderzakiem podczas gdy wszystkie osłony są całe?
Miesiąc temu na przeglądzie błędy wskazywały na niskie ładowanie akumulatora i stąd brak możliwości użycia ACC, a dziś się okazało że cały ACC w zderzaku do wymiany że względu na uszkodzenie mechaniczne...
Pytanko, może ktoś miał podobna sytuację. Tej zimy po kilku latach akumulator zaczął niedomagać. W związku z tym, że było niskie napięcie ładowania po dłuższym postoju czasami pojawiał się błąd tempomatu (istotne) i błąd start&stop (mało istotne). Akurat miałem przegląd okresowy to zostały skasowane błędy, na których wyszło że usterka tempomatu i start&stop wynika właśnie z niskiego napięcia i trzeba wymienić akumulator. Pojeździłem jeszcze chwilę (2-3 tygodnie) i wymieniłem akumulator, który w międzyczasie znowu się rozładował. Kupiłem nowy, został wymieniony ale tym razem błędy nie zniknęły. Tempomat w ogóle przestał reagować na ruchy manetka. Pojechałem na diagnostykę, która wykazała uszkodzenie mechaniczne ACC, jakieś uszkodzenie wiązki pod zderzakiem (mam wszystkie osłony pod spodem). Ponoć jest to związane także że start&stop (działa to niby na jednej magistrali i trzeba wymienić tempomat). Generalnie najgorsza opcja się ziściła.
Teraz pytanie - czy ktoś miał podobny problem? Jak został rozwiązany? Co było przyczyną? Wycena nowego radaru i wymiany to 4000zl, zastanawiam się czy z AC to da się pokryć, czy faktycznie mogła się uszkodzić wiązka pod zderzakiem podczas gdy wszystkie osłony są całe?
Miesiąc temu na przeglądzie błędy wskazywały na niskie ładowanie akumulatora i stąd brak możliwości użycia ACC, a dziś się okazało że cały ACC w zderzaku do wymiany że względu na uszkodzenie mechaniczne...
Komentarz