Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie Octavia 3 Scout 2.0 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie Octavia 3 Scout 2.0 TDI

    Witam wszystkich Forumowiczów
    Chciałbym zwrócić się do Was serdecznie o pomoc oraz o podzielenie się swoimi doświadczeniami oraz wiedzą, ponieważ mam problem ze swoja Skodą. Nie chcę naprawiać już nic "na ślepo" bo zaraz Żona karze mi zamieszkać z autem w garażu

    Informacje o samochodzie:
    Skoda Octavia 3 Scout (5e5) 4x4 DSG
    2.0 TDI - (seria 184 km/377 NM | chip 220 KM, 445 NM)
    Przebieg ~185 k

    Problem:

    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż problem występował przed chipem jak i występuje po.

    Byłem w trasie w pewnym momencie mocnego przespieszenia samochód zaczął szarpać na 2 lub 3 biegu, po kilku sekundach zaczekała migać kontrolka świec żarowych i odłączyło turbo - auto straciło moc. Zjechałem na poboczę wyłączełem silnik. Dwa oddechy odpalam znów i wszystko w porządku. Znów jadę kawałek i do kolejnego mocnego przespieszenia auto chodziło normalnie po czym znów to samo - strata mocy. Zajechałem do jakiegoś mechanika po drodze, żeby sprawdził na komputerze co jest nie tak, diagnoza:
    3 błędy (VCDS):
    - Brak odpiedniego przepły powietrza filtr NOx
    - 9126 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 - P00AF 00 [096] - zablokowanie / Sporadyczny - niepotwierdzony
    - 9127 - Jednostka przestawiania turbosprężarki 1 - P00AF 00 [096] - zablokowanie / Sporadyczny - niepotwierdzony
    Pan skasował błedy i dalej starałem się już jechać możliwie delikatnie.
    Pojechałem od razu na płukanie filtra DPF do sprawdzonego i polecenaego warszatu tam stierdzili ze katalizator i DPF był tak zatkany., że go namaczali pól nocy ale wszystko się udało - auto faktycznie odzyskał troche mocy i zniknął błąd filtra NOx.

    Pozostało jednak coś innego - te 2 błędy - 9126, 9127 czym to wszystko się objawia (brak kontrolki check i innych):
    - Sporadycznie auto mocno szarpie (dusi się/przestaje ciągnąć) przy maksylanym przepieszeniu (tylko na drugim biegu - dziwne) w zakrecie 2,5-5 tys obr
    - Lub też sporadycznie bardzo mocno i odczywalnie szarpnie przy zmianie biegu z 2 na 3 (też tylko na tym przełożeniu i też tylko przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu), tutaj szrpnięcie raz na naście przyspień ale bardzo mocno odczuwalne
    - Auto ma też jakby dwa oblicza czasem jeedzie dość dobrze jednak czuć spadek mocy a czasem jak na 220 KM przystało zasuwa, aż sam się uśmiecham jak się zbiera z 4 kapci ta skoda
    Najgorsza chyba jest nieregularność, pojechałem do mechanika pokazać w czym rzecz - przejechaliśmy z 30 km, z 20 przyspieszen 0-100 i ani jednego szarpnięcia, wracam do domu szarpie XD (nie ma roznież znaczenia temperatura silnika, chodnicy, oleju)

    Wszystko zmnieniam na bieżąco oleje itd, ostatnio wymiona dwumasa, czyszczony DPF, wymione wszystkie filtry i olej w skrzyni i haldex również. Turbina i pompa wody ma z 40tys przebiegu.

    Macie może jakiś pomysł lub ktoś miał coś podobnego?

    --
    Dodatkowo:
    Po jak i przed czyszczeniem DPF zauwazylem ze czesto ma obroty 1 tys i podwyższone spalanie - tak jak by się wypalał nawet co 50 km - na komputerze widnieje napis "Konieczna praca silnika". Czy to za kazdym razem wypalanie DPF? Bo cos tu nie tak w takim razie. Mam watpliwosci poniewaz znacznie rzadziej mam jeszcze jeden dodatkowy objaw - wlaczone podgrzewanie szyby ktorego nie mozna w tym czasie wylaczyc.

    Zanim napisalem ten post przeszukałem cały internet, od kilku dni, włącznie z zagranicznym i efekt.. trochę jak człowiek się żle czuje i googla co mu jest a po 10 minutach ustala, że po objawach ma raka mózgu z przerzutami na płuca i zakrzepice w obu nogach do amputacji, generalnie musiałbym wymieć pół auta :bsilny:

    Dziękuję za każdą podpowiedź, za trafną diagnozę oczywiście stawiam : :

  • #2
    Według błędów i opisu objawy typowe dla zacinającego się turbo. Zacząłbym od sprawdzenia. Co do częstego wypalania DPF-u, powiedz jaki stopień sadzy widzi komp?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez alokostry Zobacz wpis
      Według błędów i opisu objawy typowe dla zacinającego się turbo. Zacząłbym od sprawdzenia. Co do częstego wypalania DPF-u, powiedz jaki stopień sadzy widzi komp?
      Dziękuję za odpowiedź. Turbo nie sprawdzałem, zacąłem od tańszych rzeczy, poniewaz turbina ma stosunkowo nieduzy przebieg .
      Zapałenienie w granicy 0.5g - wartość po regeneracji więc jak nowy powiedzmy.
      Przykład bardzo szybkiego zapełnienia w załączniku: na dystansie 10 km ok 10g gdzie przy 25-30 następuje wypalanie.
      0-B24142-E-C4-DA-434-A-8-F09-CED73150-A197.jpg

      Komentarz


      • #4
        Sprawdź turbinę na stole albo chociaż logi.
        Tuner robił logi przed programem?

        Komentarz


        • #5
          Tak, sprawdzał wszystko. Sporadycznie przerwania występowały raz na naście hamowań. Wtedy stwierdził ze to DPF najpewniej, ten faktycznie był zawalony ale regeneracja nic nie zmieniła. Możliwe ze to turbo jednak je trzeba oddac już profesjonalnemu serwisowi samemu się chyba nic nie ustali. Mogę zrobić logi z turbo jednak nie wiem jakie wartości dla danego parametru są poprawne.

          Komentarz


          • #6
            shadowtime wiedz że jak turbo niedomaga to może zawalać DPF. Stąd częste wypalanie może być.

            Komentarz


            • #7
              Tak jak przedmówcy powiedzieli - DPF może być problemem połączonym z turbiną. Turbo niestety wpływa na na tę jakże uwielbianą część. Warto w tym wypadku iść zregenerować turbinę i zobaczyć, czy inne częśći nie ucierpiały przypadkiem. Życzę, żeby tych problemów wyszło jak najmniej!
              wentylacja Poznań

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X