Ostatnio cos jakby więcej zaczął mi palić . Może to subiektywne odczucie, tak twierdzi żona ale.... no właśnie. Na dziś dysponuję tylko ELM i do tego program powiedzmy Torque. Zdaje sobie sprawę, że to żadne raczej narzędzie diagnostyczne ale może coś z tego wycisnę. Loguje sobie sondy i na dziś to chyba tylko sondę ta za katem widzi Torque. Dodatkowo temp plynu, obroty, i nastawy krótkoterminowe. Przydały by sie dlugoterminowe , w wersji PRO pewnie są. Oczywiscie jeszcze MAF w [g/s]. Info z MAF raczej powinno mi dać czy nie mam gdzies lewego powietrza, jednak do tego przydało by mi sie wiedziec ile ten silnik zasysa w standardzie. Pewnie pisze nieprofesjonalnie . Na dzis to tylko widzę, ze na sondzie za katem tej kontrolnej to przy biegu jałowym mam ~0,2V natomiast podczas jazdy z tempomatem wskakuje mi ~0,7V. Troche mnie to dziwi, moze tak powinno byc za katem, na jalowym duzo "tlenu" zas podczas jazdy mało "tlenu" co by sugerowało, ze katalizator w sumie działa. Tylko czemu na jalowym mam tyle "tlenu"? Auto ma juz kilka lat i pewnie kat juz nie za mocno sobie radzi albo mam jakaś dziurkę w tlumiku (czasami slysze bulgotanie). Na teraz to darmowy Torque nie chce mi logowac sondy 1 przed katem. Czy to jest sonda szerokopasmowa i zwyklym prostym programem nie zdejmę z niej logów?
Ile powietrza zasysa 1,4 TSI rok 2014, nastawy długo i krótko terminowe?
Zwiń
X
-
Kiedyś posiadając Renault Megane 2 1,6 wolnossące też zauważyłem wzrost spalana wg .komputera o jakieś 0,5/0,7L wymieniłem filtr powietrza+kpl. świec i wszystko wróciło do normy.
Także podstawa eksploatacja i dbałość o terminy wymian a nawet jego przyspieszanie.
Biorąc pod uwagę zalecaną wymianę filtra powietrza w skodzie co 60kkm to ja to skróciłem do 20kkm świece wymieniłem przy 50kkm.
Ale to moje zdanie ,być może dbasz o te rzeczy....
-
-
OK chyba mala poprawka z mojej strony , tu wychodzi moje amatorstwo. W aucie chyba nie ma MAF [kg/h] tylko jest czujnik MAP [bar] badajacy cisnienie w kolektorze dolotowych i stad bierze info o ilosci powietrza. To wtedy moze zapytamjakie to cisnienie powinno byc przy rozgrzanym aucie na biegu jalowym przy ~700 obrotach /min?
Komentarz
-
-
ciśnienie na wolnych obrotach powinno być w okolicy atmosferycznego
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dzisiaj nie bardzo mialem czas ale po zainstalowaniu innej apki Car Scanner oraz OBD Harry moglem popatrzec na dlugoterminowe korekty. I tu zaczynam sie zastanawiac - dlugoterminowa korekta jest na -10,3% na luzie przy rozgrzanym silniku. To tak jakby od jakiegos czasu bylo albo za duzo paliwa (ECU skraca czas wtrysku) albo mniej powietrza (i tu moze byc rola MAP czujnika). Wybralem tez obserwacje sondy szerokopasmowej ale na dzis nie bardzo wiem jak zinterpretowac wskazania w [mA]. Zdaje sobie sprawe ze byc moze w tym akurat samochodzie istnieje cos takiego jak mapa korekt dlugoterminowych i np te moje -10,3% na luzie jest jak najbardziej normalne. Kontrolka check sie jeszcze nie zapala czyli pętla ECU - lambda jeszcze nie "wypadł" z możliwosci regulacyjnej mieszanki na luzie. Oczywiscie dodając "gazu" te korekty maleja w strone 0. W tym momencie dysponuje dwoma roznymi scanerami ELM firmy Vgate (iCar2 oraz iCar3) w wersji BT. Hmmm moge sie mylic bo w sumie na szybko to testowalem ale wydaje mi sie ze w zakladce MAP pokazywalo mi 28kPa, no chyba ze zle popatrzylem. To jest wskazanie bezwzgledneOstatnio edytowany przez aro333; 17904.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpisciśnienie na wolnych obrotach powinno być w okolicy atmosferycznego
Komentarz
-
Komentarz