Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Alternator, niski prąd ładowania akumulatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Alternator, niski prąd ładowania akumulatora

    Część.
    Mam problem w swojej O.III, 2.0 TDI 150 km 2014r. Ckfc. System start-stop. Akumulator AGM
    Ostatnio wymieniłem akumulator ponieważ już słabo paliła z rana. Miał połowę swojej pojemności więc już się należało. Niestety aktualnie ładowanie wygląda bardzo słabo. Czasami jest ponad 14 v. Ale przeważnie jest na poziomie 12.6-13. jak puszczę gaz i samochód jedzie na biegu jałowym ładowanie zwiększa się do ok 14 v.
    Proszę o podpowiedzi gdzie szukać problemu? Alternator czy sterowanie ładowaniem przez komputer? Miał ktoś podobny problem?

  • #2
    Nie spodziewaj się cudów z układem start stop to całkiem inna instalacja w stosunku do aut bez tego i z tego co opisujesz to wygląda na wszystko OK , powiedz jeszcze jakie jest napięcie przy rekuperacji czyli jak auto jedzie z zapiętym biegiem i odpuścisz gaz , wtedy powinno dochodzić do 14.9 v a nawet w skrajnych przypadkach do 15.1v i jest to normalne . Możesz tez sprawdzić układ ładowania włączając wszystkie możliwe odbiorniki prądu wtedy napięcie zdecydowanie powinno wzrosnąć .
    Ostatnio edytowany przez Wojtenio; 23729.

    Komentarz


    • #3
      Część. Napięcie wzrasta przy rekuperacji do ok 14.3-14.6 z tego co zaobserwowałem. Jeśli włączę wszystkie odbiorniki to prąd wzrasta chwilowo tylko i za chwile ponownie spada do maks 13 v. Ciężko stwierdzić czy jest to poprawne czy nie...

      Komentarz


      • #4
        Wygląda na to że twój układ ładowania jest sprawny , to że przy włączeniu wszystkich źródeł napięcie spadło można tłumaczyć naładowaniem akumulatora . Dla pewności pojeździj z podpiętym woltomierzem i poobserwuj . Ja u siebie mam woltomierz zapięty na stałe to widzę co się dzieje z ładowaniem , kiedyś też miałem takie myśli jak ty i dołożenie woltomierza wyjaśniło wszystko . Bardzo często po trasie ładowanie jest cały czas na poziomie 12,9v tylko czasami wskakuje do 13,1v . Szczególnie rano na chwilę jest 14,4v a potem zaraz spada i jest to normalny objaw przy układzie start-stop. Nawet gdy sam układ masz wyłączony softowo ( start-stop nie działa ) to sterownik łądowania i tak zarządza ładowaniem po swojemu .

        Komentarz


        • #5
          Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie ukrywam że trochę mnie to nurtowało... Czy jest dobrze czy źle...brak jednoznacznych odpowiedzi na forach. Tak jak mówisz będę jeździł i obserwował ?. Pozdrawiam serdecznie

          Komentarz


          • #6
            1- czy wymieniłeś aku na taki sam ?! ( ilość Ah )
            2- czy jeździsz na światłach dziennych czy mijania ?

            Komentarz


            • #7
              ¹ taki sam, lecz kodowanie było stare na 68Ah. Teraz jest 70. Kodowanie poprawione. Centra AGM 70 Ah.
              ² teraz w większości na światłach dziennych.

              Komentarz


              • #8
                To pojeździj trochę na mijania i sprawdzaj napięcie - u siebie tak właśnie miałem - na dziennych aku było minimalnie ładowane, na mijania już ok od kilku lat

                Komentarz


                • #9
                  Hejka panowie nie pisze w temacie bo nie mogę znaleźć czy w Octavia 2 jest możliwość włączenia funkcji zapamiętywania start stop? Mianowicie wyłączenie funkcji zapamiętuje po zgaszeniu silnika że funkcja jest wyłączona ale dalej z możliwością uruchomienia? Bo wiem że można wyłączyć całkowicie.

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X