Wymiana Świateł Mijania D3S z Xenon na LED

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • NETWolF
    Classic
    • 2021
    • 6

    Wymiana Świateł Mijania D3S z Xenon na LED

    Minęło sporo czasu odkąd ktoś poruszał na forum temat wymiany dosyć drogich Żarników Xenon D3S na wersję D3S LED.
    Ja aktualnie zmuszony jestem do wymiany co najmniej jednej z żarówek z uwagi na taki jej stan:

    bad_xenon.png

    Jako że mojej wcześniejsze auta to były typowe żarówki H7, trochę mnie przytkało gdy zobaczyłem cenę dokładnie takiej samej "Xenon Standard Philips D3S 35W 42V" jaka mi padła. Aktualnie jest to ~250zł, gdzie dodatkowo zalecane jest wymiana parami

    Postanowiłem więc trochę zgłębić temat, jako że mamy 2025 rok i temat LEDów w autach trochę już się zadomowił, a nie było też nowych wątków.
    Praktycznie większość zestawów sprzedawanych takich LEDów na Allegro czy w sklepach internetowych to nieznane firmy, ani Philips, ani Osram, ani inni czołowi producenci żarówek nie sprzedają wersji D3S w systemie LED, gdzie za zestaw 2 takich żarówek płacimy aktualnie jak za jedną wspomnianego Philipsa czy Osrama.
    • W tych wcześniejszych tematach głównym znakiem zapytania jest homologacja takich świateł - czy aktualnie jest to już legalne by wymienić takie Xenony na LEDy PnP - czyli wymieniasz stare i wpinasz po prostu nowe?
    • Po drugie czy montaż takich żarówek jest bezpieczny dla auta? 35W to już jakieś napięcie, poza tym LEDowe D3Sy mają zazwyczaj dodatkowo pasywny i aktywne chłodzenie (z wentylatorem) jest to potrzebne?
    • Ewentualnie jeszcze chciałbym dopytać o wymianę tylko jednej tej uszkodzonej żarówki Xenonowej - czy jest to dobre posunięcie czy raczej warto takim wypadku wymienić od razu komplet?
    • A co do samej wymiany mam pytanie odnośnie montażu - bo jeżeli z wyjęciem w celu diagnozy nie było większego problemu to już z drogą powrotną tak. Może z uwagi na zimno i skostniałe ręce było trudniej manewrować, ale miałem wrażenie że te żarówki dosyć ciężko się tam montuje? W końcu tą uszkodzoną jakoś tam po prostu na siłę chyba wcisnąłem. Chciałbym uniknąć uszkodzenia nowej, niezależnie co wybiorę. Mogę prosić o jakąś łopatologiczną i krótką wypowiedź jak to zrobić poprawnie tak by żarówka wskoczyła na swoje miejsce i nie wypadła podczas jazdy, ani też co gorsza nie uszkodziła się przy montażu? Myślę, że dostęp do poniższego klosza jako taki jest natomiast zagadką dla mnie jest ta "ostatnia prosta" czyli samo zamocowanie żarówki w poniższym 'kloszu'
    • montaz.png









  • endryu
    RS
    • 2006
    • 3776
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Na forum Superba temat jest omawiany https://www.superbclub.pl/viewtopic....6c3a76f34bcf47
    Na obecny czas D3S Led w Polsce nie mają homologacji na drogi publiczne. Użytkownicy led D3S zdecydowanie chwalą wyższość led nad xenonem. Temperatura pracy led jest znacznie niższa, stąd chłodzenie aktywne wentylatorkiem. Zalecenia do wymiany są na obia żarniki ze względu na ich trwałośc-wypalenie. Manualna wymiana w niskich temperaturach nie należy do łatwej operacji.
    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
    =================================================

    Komentarz

    Pracuję...