Minęło sporo czasu odkąd ktoś poruszał na forum temat wymiany dosyć drogich Żarników Xenon D3S na wersję D3S LED.
Ja aktualnie zmuszony jestem do wymiany co najmniej jednej z żarówek z uwagi na taki jej stan:
bad_xenon.png
Jako że mojej wcześniejsze auta to były typowe żarówki H7, trochę mnie przytkało gdy zobaczyłem cenę dokładnie takiej samej "Xenon Standard Philips D3S 35W 42V" jaka mi padła. Aktualnie jest to ~250zł, gdzie dodatkowo zalecane jest wymiana parami
Postanowiłem więc trochę zgłębić temat, jako że mamy 2025 rok i temat LEDów w autach trochę już się zadomowił, a nie było też nowych wątków.
Praktycznie większość zestawów sprzedawanych takich LEDów na Allegro czy w sklepach internetowych to nieznane firmy, ani Philips, ani Osram, ani inni czołowi producenci żarówek nie sprzedają wersji D3S w systemie LED, gdzie za zestaw 2 takich żarówek płacimy aktualnie jak za jedną wspomnianego Philipsa czy Osrama.
Ja aktualnie zmuszony jestem do wymiany co najmniej jednej z żarówek z uwagi na taki jej stan:
bad_xenon.png
Jako że mojej wcześniejsze auta to były typowe żarówki H7, trochę mnie przytkało gdy zobaczyłem cenę dokładnie takiej samej "Xenon Standard Philips D3S 35W 42V" jaka mi padła. Aktualnie jest to ~250zł, gdzie dodatkowo zalecane jest wymiana parami
Postanowiłem więc trochę zgłębić temat, jako że mamy 2025 rok i temat LEDów w autach trochę już się zadomowił, a nie było też nowych wątków.
Praktycznie większość zestawów sprzedawanych takich LEDów na Allegro czy w sklepach internetowych to nieznane firmy, ani Philips, ani Osram, ani inni czołowi producenci żarówek nie sprzedają wersji D3S w systemie LED, gdzie za zestaw 2 takich żarówek płacimy aktualnie jak za jedną wspomnianego Philipsa czy Osrama.
- W tych wcześniejszych tematach głównym znakiem zapytania jest homologacja takich świateł - czy aktualnie jest to już legalne by wymienić takie Xenony na LEDy PnP - czyli wymieniasz stare i wpinasz po prostu nowe?
- Po drugie czy montaż takich żarówek jest bezpieczny dla auta? 35W to już jakieś napięcie, poza tym LEDowe D3Sy mają zazwyczaj dodatkowo pasywny i aktywne chłodzenie (z wentylatorem) jest to potrzebne?
- Ewentualnie jeszcze chciałbym dopytać o wymianę tylko jednej tej uszkodzonej żarówki Xenonowej - czy jest to dobre posunięcie czy raczej warto takim wypadku wymienić od razu komplet?
- A co do samej wymiany mam pytanie odnośnie montażu - bo jeżeli z wyjęciem w celu diagnozy nie było większego problemu to już z drogą powrotną tak. Może z uwagi na zimno i skostniałe ręce było trudniej manewrować, ale miałem wrażenie że te żarówki dosyć ciężko się tam montuje? W końcu tą uszkodzoną jakoś tam po prostu na siłę chyba wcisnąłem. Chciałbym uniknąć uszkodzenia nowej, niezależnie co wybiorę. Mogę prosić o jakąś łopatologiczną i krótką wypowiedź jak to zrobić poprawnie tak by żarówka wskoczyła na swoje miejsce i nie wypadła podczas jazdy, ani też co gorsza nie uszkodziła się przy montażu? Myślę, że dostęp do poniższego klosza jako taki jest natomiast zagadką dla mnie jest ta "ostatnia prosta" czyli samo zamocowanie żarówki w poniższym 'kloszu'
- montaz.png
Komentarz