Od niedawna mam taki irytujący problem z szyberdachem w O3 liftback a mianowicie zaobserwowałem że po zamknięciu szyberdachu automat nie dociska go tak mocno jak trzeba. Widać to z zewnątrz samochodu patrząc na boczną linie szyberdachu która delikatnie unosi się w stronę tylnej szyby samochodu. Irytującym objawem tego czego na pewno nie było na początku jest skrzypiąca uszczelka szyberdachu bezpośredni nad moją głową Oczywiście serwis za wiele nie pomógł dlatego zwracam się do was. Może jest jakiś sposób zaprogramowanie mocniejszego docisku albo inne rozwiązanie?
1. Samochód mam od czerwca
2. Nie było okazji jeździć w zimę
3. Nie ma różnicy
Dziś byłem ponownie w serwisie, zrobili restart sterownika szyberdachu tak jak po wymianie silniczka się robi i nic. Problem jest i jest on bardzo irytujący .
Tak jak zimą [np. po myciu] może przymarznąć na amen uszczelka czy do drzwi bocznych czy na tylnej klapie, tak samo może "przyłapać" i szyberdach a wtedy o problemy niertrudno.
Jak kiedyś miałem zimą "przymarznięty" daszek uchylny w Fieście :|
O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
----------------------------------------------------- Moja eReSka
nie wiem jak u was ale w O2 nie udało mi się ani razu otworzyć szyberdachu zimą jak był lud czy zamarznięty śnieg na dachu. przekręcając pokrętłem słychać było tylko krótkie "bzyk" i koniec. okno nawet nie dygło.
podepnę się pod temat
czy ktoś spotkał się z sytuacją, że szyberdach podczas jazdy sam się zaczął poruszać (podnoszenie / przesuwanie)?
mnie coś takiego spotkało po raz 2 w ciągu kilku miesięcy, ostatni raz dzisiaj kiedy szyber zaczął się podnosić i opuszczać i tak kilka razy do momentu aż przekręciłem pokrętło i wtedy się uspokoiło
ma ktoś pomysł co to może być, dodam, że bardzo rzadko używam tego pokrętła
Właśnie o to chodzi że tak jak już pisałem samochód ma parę miesięcy i nigdy nie jeździł w mrozy bo nie miał jeszcze okazji. Szyber był otwierany tylko w ciepłe dni a uszczelka która nad głową ci trzeszczy może nieźle wkurzać. Jest to jakaś wada konstrukcyjna tak mi się wydaje. Pytanie było skierowane do użytkowników nowej O3 bo może ktoś też ma szyber i ma podobny problem i znalazł jakieś rozwiązanie.
A zwróciliście uwagę (koledzy z szyberdachem w O3) że czasami przy podjeżdżaniu pod krawężnik /lub górkę ale zawsze skręcając kierownicą/ potrafi trochę zatrzeszczeć okno dachowe :?: :?: :?:
Jak to u Was wygląda, over :!:
O3 RS 2,0 TDI DSG + Columbus+DAB+, Canton, ACC z FA, LA itd, itp.
----------------------------------------------------- Moja eReSka
Ja mam dach w Superbie. . Zero problemów, po roku na gwarancji przesmarowali uszczelki mechanizm niby jakimś super smarem.. różnicy nie odczułem. . Podstawową moją zasada temp. Spada poniżej 10C nie otwieram dachu. . Druga sprawa istotna auto stoi w garażu. .
cichy57, też miałem ten problem. pojechałem do serwisu zajmującego się naprawą szyberdachów i panowie nakleili mi taśme/uszczelke z materiału w miejscu, gdzie opada okno dachowe. problem ustał. generalnie uszczelka szyberdachu pracuje o nadwozie. u mnie były już ślady lakieru na tej uszczelce. póki co jest okej :wink:
Brzyszcz. jak zgłaszałem problem w ASO to przesmarowali mi jakimś siuwaksem i nic nie pomogło, więc postanowiłem oddać auto fachowcom mimo, że jest gwarancja :wink:
No własnie w serwisie też na początku tylko mi przesmarowali mechanizm szyberdachu i uszczelki. Oczywiście problemu nie usunięto. Później serwis bawił się w ustawieniach siły domykania szyberdachu i pomogło to na trochę ale problem ponownie wrócił nie wiem za bardzo co mam teraz robić.
cichy57, też miałem ten problem. pojechałem do serwisu zajmującego się naprawą szyberdachów i panowie nakleili mi taśme/uszczelke z materiału w miejscu, gdzie opada okno dachowe. problem ustał. generalnie uszczelka szyberdachu pracuje o nadwozie. u mnie były już ślady lakieru na tej uszczelce. póki co jest okej :wink:
Można prosić o namiar tego serwisu, bo problem występuje także w mojej O3
S-3, ja bym Ci nie radził nic robic poza aso ,każde dłubanie jest tylko pretekstem do utraty gwarancji(przynajmniej na dany element i to co z nim współpracuje. Jedz i zobaczysz co powiedzą , zawsze bedzie już coś w papierach . Może to jest poważniejszy problem niż przypuszczasz, oby nie .
Jeszcze nie, sam si zastanawiam co z tym zrobić. Czytam że serwis sobie nie radzi więc po co ja tam pojadę.
S-3 im więcej osób zgłosi ten problem do ASO tym lepiej dla nas wszystkich bo producent zobaczy że to jest jakaś masowa usterka i być może znajdzie rozwiązanie i wprowadzi jakąś akcje serwisową. Na poziomie serwisu ASO to nie wiele sie chłopaki znają a jak dostaną wytyczne od producenta co jaki i gdzie to może dadzą rade. Tacy to teraz mechanicy
Jeszcze nie, sam si zastanawiam co z tym zrobić. Czytam że serwis sobie nie radzi więc po co ja tam pojadę.
S-3 im więcej osób zgłosi ten problem do ASO tym lepiej dla nas wszystkich bo producent zobaczy że to jest jakaś masowa usterka i być może znajdzie rozwiązanie i wprowadzi jakąś akcje serwisową. Na poziomie serwisu ASO to nie wiele sie chłopaki znają a jak dostaną wytyczne od producenta co jaki i gdzie to może dadzą rade. Tacy to teraz mechanicy
Wiem, wiem. Najgorsze jest to, że Oni raczej sobie z tym nie poradzą. Jak ktoś wcześniej pisał posmarują uszczelki i będą zadowoleni, gorzej jak jeszcze coś przy tym spieprzą a znając moje szczęście to tak będzie.
Chyba niewiele mieli O3 z tym problemem więc już wiem jak będzie.
Kolega wyżej pisał że jakaś firma specjalizująca się w szyber dachach coś podkleiła w jego aucie i problem znikł. Może napisze co, gdzie i w których miejscach trzeba nakleić wtedy podsunie się pomysł ASO i coś z tym zrobią.
Komentarz