Wspomaganie w zwykłej O3 - czy jest progresywne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bob_best
    Classic
    • 2016
    • 0

    Wspomaganie w zwykłej O3 - czy jest progresywne

    A w hameryce zasypane wschodnie stany
    odśnieżają posiłki z innych. :szeroki_usmiech

    To jest dopiero SOLIDARNOŚĆ :!: [/code]
  • bob_best
    Rider
    • 2013
    • 744
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Wspomaganie w zwykłej O3 - czy jest progresywne

    wg katalogu wygląda, że nie jest i takie coś ma tylko RS - czy ktoś umie to potwierdzić lub zanegować?
    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

    Komentarz

    • sebkoch
      Ambiente
      • 2014
      • 231
      • Octavia III (5E3)
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Zadałem takie pytanie w innym wątku:
      Pakiet Dynamic+sportowe zawieszenie z XDS = RS?

      Natomiast jeżeli chodzi o kod wyposażenia to opis mówi tak:

      1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)

      sprawdzałem kody wyp. RS-ów podane na briskoda i są takie same...

      Natomiast wszystkie opcje wspomagania są takie:
      Kod:
      1N0	LEN	Standard steering
      1N1	LEN	Power steering
      1N2	LEN	Power steering  electro-hydraulic
      1N3	LEN	Speed-related variable steering assist (Servotronic)
      1N4	LEN	Power steering
      1N5	LEN	Power steering with mobility aid
      1N6	LEN	Power steering
      1N7	LEN	Dynamic steering
      1N8	LEN	Power steering (dynamic steering)
      1N9	LEN	Power steering (limited steering lift mechanism)
      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

      Komentarz

      • bob_best
        Rider
        • 2013
        • 744
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez sebkoch
        Zadałem takie pytanie w innym wątku:
        Pakiet Dynamic+sportowe zawieszenie z XDS = RS?

        Natomiast jeżeli chodzi o kod wyposażenia to opis mówi tak:

        1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)

        sprawdzałem kody wyp. RS-ów podane na briskoda i są takie same...

        Natomiast wszystkie opcje wspomagania są takie:
        Kod:
        1N0	LEN	Standard steering
        1N1	LEN	Power steering
        1N2	LEN	Power steering  electro-hydraulic
        1N3	LEN	Speed-related variable steering assist (Servotronic)
        1N4	LEN	Power steering
        1N5	LEN	Power steering with mobility aid
        1N6	LEN	Power steering
        1N7	LEN	Dynamic steering
        1N8	LEN	Power steering (dynamic steering)
        1N9	LEN	Power steering (limited steering lift mechanism)
        czyli RS ma: 1N3 Speed-related variable steering assist (Servotronic)?

        U mnie w 1.4 też taki mam wpis.
        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

        Komentarz

        • Grew
          Drive
          • 2014
          • 72

          #5
          Mam i ja w 1.2

          Komentarz

          • adamwo
            Rider
            • 2011
            • 359

            #6
            Ja miałem wrażenie przesiadając się z mojego RSa do 1.4 rodziców , że jednak kierownica inaczej pracuje, lżej ,przy wyższych prędkościach też jakby lżej, mniejszy ruch powoduje większy skręt przy większych prędkościach.
            RS Stage 2 335/450

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #7
              Panowie, to nie BMW - przełożenie przekładni się nie zmienia w naszych lanciach korozjach
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • sebkoch
                Ambiente
                • 2014
                • 231
                • Octavia III (5E3)
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                No właśnie o ile dobrze wiem to na tym polega działanie servotronic, że się zmienia...
                Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                Komentarz

                • bob_best
                  Rider
                  • 2013
                  • 744
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Enriquez
                  Panowie, to nie BMW - przełożenie przekładni się nie zmienia w naszych lanciach korozjach
                  w RS też nie ma progresywnego wspomagania?
                  Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • JacekRS
                    Rider
                    • 2014
                    • 394
                    • Superb III (3V3)
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #10
                    Mialem servotronic w E39 i dupy to to nie urywało...
                    "Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      polega to raczej na zmiennej sile wspomagania
                      czy jest servotronic w RS - nie wiem, nie słyszałem a na pewno Skoda by się tym pochwaliła
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • bob_best
                        Rider
                        • 2013
                        • 744
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Enriquez
                        polega to raczej na zmiennej sile wspomagania
                        czy jest servotronic w RS - nie wiem, nie słyszałem a na pewno Skoda by się tym pochwaliła
                        A da się doprogamować drive mode selection? Chętnie bym zmniejszał siłę wspomagania do jazdy na autostradzie
                        Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • sebkoch
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 231
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          No przecież Skoda się chwali wszędzie że RS ma progresywne...

                          Trójramienna wielofunkcyjna kierownica obita perforowaną skórą
                          z szarymi lub czerwonymi przeszyciami jest ozdobiona logo RS.
                          Wyjątkowa stylistyka idzie w parze z zaawansowaną technologią,
                          którą reprezentuje między innymi progresywny układ kierowniczy,
                          pozwalające zarówno na jazdę sportową jak i komfortową kontrolę
                          w ruchu ulicznym lub podczas parkowania.
                          Edit:
                          Swoją drogą golf to chyba ma servotronic od mk5 a w audi pewnie od 10 lat jest.
                          Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                          Komentarz

                          • greg505
                            L&K
                            • 2013
                            • 1239

                            #14
                            Zamieszczone przez bob_best
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            polega to raczej na zmiennej sile wspomagania
                            czy jest servotronic w RS - nie wiem, nie słyszałem a na pewno Skoda by się tym pochwaliła
                            A da się doprogamować drive mode selection? Chętnie bym zmniejszał siłę wspomagania do jazdy na autostradzie
                            nie mam wyborow trybow u siebie, ale ewidentnie wspomaganie dziala inaczej (ciezej) przy wyzszych predkosciach
                            Black magic

                            Komentarz

                            • sebkoch
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 231
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Dlatego wydaje mi się, że jak ktoś dodatkowo w zwykłej O3 ma wybór trybu to pewnie wspomaganie działa dokładnie jak w RS.

                              Edit:

                              [ Dodano: Pią 28 Lis, 14 09:22 ]
                              Zamieszczone przez Enriquez
                              Panowie, to nie BMW - przełożenie przekładni się nie zmienia w naszych lanciach korozjach

                              polega to raczej na zmiennej sile wspomagania
                              czy jest servotronic w RS - nie wiem, nie słyszałem a na pewno Skoda by się tym pochwaliła
                              Chyba jednak kolega Enriquez jak zawsze ma racje... ops:

                              Według opisu z niemieckiego wiki: http://de.wikipedia.org/wiki/Servotronic

                              W takim wypadku żeby było progresywne chyba musi być taki kod wyposażenia:
                              1N7 LEN Dynamic steering
                              Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Już zgłupiałem.

                                1N7 jest to układ wspomagania dla niepełnosprawnych
                                1N3 jest to układ z systemem servotronic

                                w kodach pr jest opis - "speed-related variable steering asssist - servotronic"
                                zatem po prostu siła wspomagania jest zależna od prędkości
                                w O2FL i w Superbie można sobie wgrać charakterystykę wspomagania - jest taki wątek w odpowiednim dziale - u siebie wgrałem charakterystykę z O2RS i siła wspomagania znacznie zmalała, niestety w całym zakresie prędkości więc na razie mam ori. W O3 zapewne jest podobnie.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • Chris11
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1587

                                  #17
                                  W OIII można jeszcze to zmieniać mając Drive Set Up... W profilu "ekonomicznym" kierownica chodzi lekko, w profilu "sport" - usztywnia się.

                                  Komentarz

                                  • Basik_
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 667

                                    #18
                                    W RS jest servotronic sprawdźcie na parkingu jak mało trzeba kręcić :wink:
                                    Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                    Komentarz

                                    • PeRioD
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 18

                                      #19
                                      Ja w 2.0 tdi też mam servotronic...chociaż tak chyba bym tego nie nazwał bo to po prostu elektryczne wspomaganie ze zmienną siłą...servotronic to było wspomaganie działające w ten sposób przy wspomaganiu hydraulicznym.
                                      Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

                                      Komentarz

                                      • Basik_
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 667

                                        #20
                                        Zamieszczone przez PeRioD
                                        Ja w 2.0 tdi też mam servotronic...
                                        ,ale działa to tak, że na parkingu jeden obrót kierownicy i masz "cały skręt" :?: W RS tak właśnie działa i to mi się bardzo podoba. Patrzę w cenniki i tam dla O3 jest "Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy"
                                        dla O3RS jest "Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy o progresywnie zmieniającym się przełożeniu"
                                        więc chyba jest to inne wspomaganie. Nie patrzyłem na kody wyposażenia, wieczorem zerknę.
                                        Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

                                        Komentarz

                                        • PeRioD
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 18

                                          #21
                                          W takim razie w rs jest coś na zasadzie dynamic drive w bmw czyli na parkingu mniej obrotów...w pozostałych, a przynajmniej w mojej octavii jest zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości...
                                          Pierwszy VAG...2.0 TDI 150 km

                                          Komentarz

                                          • greg505
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1239

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Basik_
                                            Zamieszczone przez PeRioD
                                            Ja w 2.0 tdi też mam servotronic...
                                            ,ale działa to tak, że na parkingu jeden obrót kierownicy i masz "cały skręt" :?: W RS tak właśnie działa i to mi się bardzo podoba. Patrzę w cenniki i tam dla O3 jest "Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy"
                                            Edit:
                                            U mnie trzeba wykonac 1.25 obrotu, zeby wykonac pelny skret.
                                            Wiec pytanie czy w RSie jest tylko jeden obrot, czy ciutke wiecej?
                                            Black magic

                                            Komentarz

                                            • maro rs
                                              Elegance
                                              • 2014
                                              • 948

                                              #23
                                              2,1 obrotu od skrajnego do skrajnego.
                                              "k..., aleś pan tu bestię postawił"

                                              Komentarz

                                              • bob_best
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 744
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Enriquez
                                                Już zgłupiałem.

                                                1N7 jest to układ wspomagania dla niepełnosprawnych
                                                1N3 jest to układ z systemem servotronic

                                                w kodach pr jest opis - "speed-related variable steering asssist - servotronic"
                                                zatem po prostu siła wspomagania jest zależna od prędkości
                                                w O2FL i w Superbie można sobie wgrać charakterystykę wspomagania - jest taki wątek w odpowiednim dziale - u siebie wgrałem charakterystykę z O2RS i siła wspomagania znacznie zmalała, niestety w całym zakresie prędkości więc na razie mam ori. W O3 zapewne jest podobnie.
                                                dla mnie niestety wspomaganie na autostradzie/trasie szybkiego ruchu jest zbyt mocne i trzeba mocno pilnować się kierownicy, co wymaga wzmożonego skupienia. Mój błąd, że nie zamówiłem zmian profilu jazdy (bo tryb sport ponoć załatwia sprawę), a niestety na razie nikomu nie udało się tego aktywować :roll:

                                                [ Dodano: Pon 08 Gru, 14 08:13 ]
                                                Zamieszczone przez Basik_
                                                Zamieszczone przez PeRioD
                                                Ja w 2.0 tdi też mam servotronic...
                                                ,ale działa to tak, że na parkingu jeden obrót kierownicy i masz "cały skręt" :?: W RS tak właśnie działa i to mi się bardzo podoba. Patrzę w cenniki i tam dla O3 jest "Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy"
                                                dla O3RS jest "Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy o progresywnie zmieniającym się przełożeniu"
                                                więc chyba jest to inne wspomaganie. Nie patrzyłem na kody wyposażenia, wieczorem zerknę.
                                                sprawdziłeś te kody u siebie?
                                                Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • sebkoch
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 231
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  #25
                                                  Czy ktoś posiadający przycisk "mode" (zmiana profilu jazdy) może napisać jak działa wtedy kierownica? Ile potrzeba obrotów do pełnego skrętu w trybie normal a ile w sport?

                                                  Jak w tych trybach zachowuje się kierownica przy większych prędkościach?
                                                  Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...