Wysłałem zapytanie a propos tej akcji do Skody we Wrocku, ale na razie cisza
BTW: Nawiązując do "elektryki" a raczej oprogramowania, czy nie wystąpił u was komunikat o "Nagłym spadku ciśnienia 2 kołach" ? Po sprawdzeniu kompresorem (ciśnienie we wszystkich kołach było OK) a po skalibrowaniu czujników (SET), błąd zniknął. Autko mam rok i 2 krotnie wystąpił ten komunikat, który okazał się fake`m :twisted:
BTW: Nawiązując do "elektryki" a raczej oprogramowania, czy nie wystąpił u was komunikat o "Nagłym spadku ciśnienia 2 kołach" ? Po sprawdzeniu kompresorem (ciśnienie we wszystkich kołach było OK) a po skalibrowaniu czujników (SET), błąd zniknął. Autko mam rok i 2 krotnie wystąpił ten komunikat, który okazał się fake`m :twisted:
Miałem taką sytuację dwa tygodnie temu, komunikat dotyczył jednego koła (prawe przednie), był ewidentnie nieprawdziwy - ciśnienie w tym kole było takie jak w drugim kole i zgodne z tym jak ustawiłem przed podróżą oraz podałem poprzez SET.
Nie wiem czego dotyczy. Serwis udzielił mi tylko info, ze wgrana nowe oprogramowanie elektryki - elektroniki. Czas operacyjny 30 min. Ja mam rok modelowy 2015 i nie wiem czy dotyczy to tylko tego modelu, czy starsze egzemplarze tez i czy tylko rs czy wszystkie oktawie.
Zadzwonię jutro i zapytam.
Nie wiem czego dotyczy. Serwis udzielił mi tylko info, ze wgrana nowe oprogramowanie elektryki - elektroniki. Czas operacyjny 30 min. Ja mam rok modelowy 2015 i nie wiem czy dotyczy to tylko tego modelu, czy starsze egzemplarze tez i czy tylko rs czy wszystkie oktawie.
Zadzwonię jutro i zapytam.
byłem w zeszłym tygodniu w ASO - wg otrzymanych info - brak akcji serwisowych. O3 1.4TSI MY2014.
Nie wiem czego dotyczy. Serwis udzielił mi tylko info, ze wgrana nowe oprogramowanie elektryki - elektroniki. Czas operacyjny 30 min. Ja mam rok modelowy 2015 i nie wiem czy dotyczy to tylko tego modelu, czy starsze egzemplarze tez i czy tylko rs czy wszystkie oktawie.
Zadzwonię jutro i zapytam.
byłem w zeszłym tygodniu w ASO - wg otrzymanych info - brak akcji serwisowych. O3 1.4TSI MY2014.
BTW: Nawiązując do "elektryki" a raczej oprogramowania, czy nie wystąpił u was komunikat o "Nagłym spadku ciśnienia 2 kołach" ? Po sprawdzeniu kompresorem (ciśnienie we wszystkich kołach było OK) a po skalibrowaniu czujników (SET), błąd zniknął. Autko mam rok i 2 krotnie wystąpił ten komunikat, który okazał się fake`m :twisted:
Miałem taką sytuację dwa tygodnie temu, komunikat dotyczył jednego koła (prawe przednie), był ewidentnie nieprawdziwy - ciśnienie w tym kole było takie jak w drugim kole i zgodne z tym jak ustawiłem przed podróżą oraz podałem poprzez SET.
Panowie dzieje się tak często przy zmianie temperatur jeśli koła pompowane są powietrzem. Jeśli w kołach jest azot nie powoduje on fałszywych błędów - sprawdzone w O3 i Superbie
Panowie dzieje się tak często przy zmianie temperatur jeśli koła pompowane są powietrzem. Jeśli w kołach jest azot nie powoduje on fałszywych błędów - sprawdzone w O3 i Superbie
W moich kołach 4/5 to azot.
Rozszerzalność cieplna azotu i powietrza jest praktycznie taka sama. Więc nie sądzę, by to miało jakieś znaczenie. Ponadto u mnie nie "dzieje się tak często", a akurat raz - ostatnio. A różnice temperatur zewnętrznych nieznaczne - przez całą Polskę +8C. Po sygnale od razu "na palec" sprawdziłem, czy to koło nie jest bardziej nagrzane od innych - nie było. A potem ciśnienie w każdym z nich. Dla mnie to był jakiś fałszywy alarm, a nie alarm o zmianie ciśnienia w oponie. Zresztą wykrywanego bardzo pośrednio.
Panowie, niezaleznie od systemu, warto jednak co jakis czas zrobic sobie kontrole cisnienia w kolach.. Nie mowie co tankowanie, ale co pare tys km to raczej nie problem podtoczyc sie po zatankowaniu pare metrow, poswiecic 2minuty.. Wtedy mozna uspokoic ze cisnienie takie samo wszedzie (nawet zakladajac ze wskaznik walniety w kompresorze na stacji, bo zdarzaja sie odchyly miedzy nimi).. Wtedy resetujemy sobie cisnienie i po problemie..
Poki co w tym trybie po 10k km zero problemow, niezaleznie od temperatur w jakich smigam, po zmianie kol tuz po zakupie raz kontrolowalem na stacji i bylo bez zmian - zrobione dla swietego spokoju..
Otrzymałem info mailem ze Skody (Wrocław) że akcja serwisowa 97bb nie dotyczy mojego auta (rocznik 2014). A jaka kontrolka się u Ciebie świeciła?
Świeciła się kontrolka silnika. Samochód stał w nocy u rodziny na wsi. Okazało się że coś zjadło kable od sondy lambda. Dojechałem tak 150 km. W serwisie dostałem zakaz dalszej jazdy. Sonda do sprowadzenia z Czech (do dwóch tygodni) - koszt 1100 zł. Zaj...ta wyprawa....
Plus dla serwisu, że dali mi za 30 zł brutto za dobę Fabię...
Po przesiadce do Fabii, doceniam moc (Fabia 1,6 tdi)
[ Dodano: Wto 03 Mar, 15 20:57 ]
Zamieszczone przez ujacek
Zamieszczone przez nokius
Panowie dzieje się tak często przy zmianie temperatur jeśli koła pompowane są powietrzem. Jeśli w kołach jest azot nie powoduje on fałszywych błędów - sprawdzone w O3 i Superbie
W moich kołach 4/5 to azot.
Rozszerzalność cieplna azotu i powietrza jest praktycznie taka sama. Więc nie sądzę, by to miało jakieś znaczenie. Ponadto u mnie nie "dzieje się tak często", a akurat raz - ostatnio. A różnice temperatur zewnętrznych nieznaczne - przez całą Polskę +8C. Po sygnale od razu "na palec" sprawdziłem, czy to koło nie jest bardziej nagrzane od innych - nie było. A potem ciśnienie w każdym z nich. Dla mnie to był jakiś fałszywy alarm, a nie alarm o zmianie ciśnienia w oponie. Zresztą wykrywanego bardzo pośrednio.
U mnie działa bez zarzutu. jedyny przypadek po wymianie kół - źle dokręcony "wentyl"
Z tymi czujnikami ciśnienia w oponach to jakaś padaka u mnie co jakiś czas zaswieca się kontrolka że niby spadek ciśnienia we wszystkich kołach. Jeszcze ani razu nie było to prawdą.
W instrukcji piszą że kontrolka ciśnienia może zaświecić się właśnie z błahego powodu:
Zmiana temp
Obciążenie np. jednej strony samochodu itp.
Po zmianie opon, po pompowaniu trzeba zaprogramować w komputerze ciśnienie i zatwierdzić. Już to przerobiłem.
Gdyby się zaświeciły z takich powodów to byłbym to w stanie zrozumieć, ale co innego jak jedziesz spokojnie 90km/h po gładkim asfalcie, a tu nagle ni z gruchy ni z pietruchy alarm ciśnienia i to, że niby we wszystkich kołach :twisted:
ruwado ale w moim wypadku, tak jak pisałem, żadna ze wspomnianych przez Ciebie sytuacji nie miała miejsca. Koła zmieniałem w listopadzie :P i wiedziałem żeby zaraz po tym zaprogramować czujniki. Jak dla mnie ten system jest do bani i często generuje fałszywe alarmy niepotrzebnie stresując użytkownika :wink:
ruwado ale w moim wypadku, tak jak pisałem, żadna ze wspomnianych przez Ciebie sytuacji nie miała miejsca. Koła zmieniałem w listopadzie :P i wiedziałem żeby zaraz po tym zaprogramować czujniki. Jak dla mnie ten system jest do bani i często generuje fałszywe alarmy niepotrzebnie stresując użytkownika :wink:
Basik właśnie o to pytałem. Też dostałem komunikat o gwałtownym spadku ciśnienia w 2 kołach od strony kierowcy. Na stacji sprawdziłem ciśnienie - wszędzie OK. Ustawiłem SET i już było OK. 2 razy zdarzyło mi się to w ciągu całego roku jednak moim zdaniem o 2x za dużo. Człowiek sie stresuje, tym bardziej jadąc po autostradzie. Z drugiej strony lepiej jak nadgorliwie zadziałał niż w przypadku przebicia opony miałby nie zadziałać
Jak będe przy okazji w Skodzie to zapytam o ten Fake`owy alarm, ale wątpie żeby coś byli w stanie pomóc.
nie wiem czy to tylko dla RS akcja, ale zarówno ja jak i Ralfp mamy takie same auta nawet w kombi,
bolo81 też ma RS'a a nie dotyczy go ta akcja. Najlepiej jak zadzwonisz do serwisu, nie ufam tej ich stronie, 2 razy sprawdzałem czy są jakieś akcje serwisowe i nic nie pokazała, a jak byłem w serwisie to jednak się okazało że są do zrobienia.
Komentarz