1.2 TSI ubywanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yorqe
    Classic
    • 2017
    • 16

    1.2 TSI ubywanie oleju

    Cześć. W czerwcu zeszłego roku kupiłem w salonie używaną O3 z 2014r z silnikiem 1.2 TSI 15000 przebiegu. Przy zakupie miała zrobiony przegląd, oleje itp. Jakoś we wrześniu wyskoczył komunikat o poziomie oleju. Dolałem jakie 250ml. Wczoraj znowu ten sam komunikat ale jeszcze nie dolałem więc nie wiem ile ubyło. Czy to normalne w tym silniku? Pod maską wszystko suche, żadnych wycieków nie widać.
  • marlej108
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 4976
    • Octavia III (5E3)
    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

    #2
    No chyba nienormalne...

    Ja mam 1.2 tsi 85-konna wersja. Przejechalem 14.000 km z kawalkiem w ciagu roku. Dolewek zero.

    Ale ja zgodnie ze stara szkola - docieram auto przez pierwsze 2000 km. Sa rozne teorie, ja jestem wyznawca tej, ze silnik przez pierwsze kilometry powinien nie byc nadmiernie obciazany. I tej zasady przestrzegam w kazdym samochodzie i ... nigdy nie musialem dolewac oleju w zadnym z moich nowych aut.

    a to auto co kupiles to jest pewne? Bo napisales, ze jest z 2014 roku (czyli w sumie robi sie 4-letnie) a przebieg to tylko 15.000 km??? Cud?
    Moze silnik przepracowal duzo wiecej kilometrow... albo po prostu trzeba dolac wiecej i bedziesz mial spokoj? A moze Ci powiedziano, ze mial wymiane oleju... a w rzeczywistosci mial, tyle ze tylko na papierze...
    Mi nic oleju w kazdym razie nie bierze, a przebieg bardzo podobny...
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5399
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Różnie bywa z tym silnikiem... zależy od egzemplarza, @piotrexowi ten silnik pił olej w nowym golfie...
      Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Z tego co pamietam to kontrolka zapala sie jak bagnet prawie pusty a zakres na bagnecie od min do max to ok 1l tak wiec te 250 ml to malo dolać do max na i zobaczyc jak pije .

        Komentarz

        • Yorqe
          Classic
          • 2017
          • 16

          #5
          Przebieg to 150 000 oczywiście zjadłem jedno zero. Auto z pełną historią w ASO. Nie napisałem tez że wersja 105KM. Czytałem ze tsi lubi brać olej ale to się tyczyło bardziej 1.8/2.0. Doleje w takim razie do maxa i zobaczymy czy się będzie pogarszało. Na razie nie panikuje tylko sie zwyczajnie zastanawiam czy to normalny objaw.

          Komentarz

          • marlej108
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 4976
            • Octavia III (5E3)
            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

            #6
            Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
            Z tego co pamietam to kontrolka zapala sie jak bagnet prawie pusty a zakres na bagnecie od min do max to ok 1l tak wiec te 250 ml to malo dolać do max na i zobaczyc jak pije .
            tez mi sie tak wydaje, dolej na maxa i sam zobaczysz. Podejrzewam, ze wszystko bedzie w porzadku.
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #7
              Zamieszczone przez Yorqe Zobacz wpis
              Przebieg to 150 000 oczywiście zjadłem jedno zero. Auto z pełną historią w ASO. Nie napisałem tez że wersja 105KM. Czytałem ze tsi lubi brać olej ale to się tyczyło bardziej 1.8/2.0. Doleje w takim razie do maxa i zobaczymy czy się będzie pogarszało. Na razie nie panikuje tylko sie zwyczajnie zastanawiam czy to normalny objaw.
              hehe no wlasnie tak mi sie wydawalo, ze to jakis bylby cud ze tylko 15.000 km.... a jak mowil tow. Stalin - cudów nie ma...
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • Karel
                Rider
                • 2014
                • 370
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Tak jak koledzy piszą - zalać go do MAX (wysoce zalecane również z innych powodów) i co kilka kkm sprawdzać stan. Nie katować go zbyt niskimi obrotami - zauważyłem, ze wtedy potrafi wciąć minimalne ilości oliwy. Po ok. 5 kkm powinieneś mieć poziom nie niższy niż 2/3 bagnetu, choć - po fazie experymentalnej - należy trzymać poziom maksymalny.

                Jeśli będzie żarło trochę więcej, to można spróbować go porządnie przepłukać (płukanka, olej, płukanka) i zalać docelowo np. Neste City Pro 0W-4. I ponowić sprawdzenie. Przy okazji sprawdzić świece - wprawny mechanior "na oko" bardzo dobrze sprawdzi, czy silnik przepala nadmiarowe ilości oleju.

                1.2 i 1.4 w wersji EA211 raczej nie miały problemów z olejem, choć dużo zależy od egzemplarza. Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.

                Komentarz

                • spj
                  ***** ***
                  ModeratoRS
                  • 2009
                  • 3534
                  • Octavia IV combi (NX5)

                  #9
                  Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                  Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                  Tak, dopuszcza, w instrukcji obsługi dla Octavi z 2014 roku stoi, że dopuszczalne jest 0,5 l/1000 km, a przez pierwsze 5000 km nawet większe.
                  Czyli jak przez 1000 km zejdzie więcej niż pół zakresu na bagnecie, to jest dopiero sens uderzać z tym do kogokolwiek. Niestety tak się zabezpieczyli.
                  Pozdrawiam,
                  Paweł

                  Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                  Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                  Komentarz

                  • ruwado
                    RS
                    • 2009
                    • 14888
                    • Octavia IV (NX3)

                    #10
                    Ja w swoim 1 litr czy 1 1/5 litra to przez 63.000 km dolałem.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz

                    • Bercik69
                      Classic
                      • 2017
                      • 24
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                      #11
                      Swoją zrobiłem od września dopiero 6tys km i nie stwierdziłem ubytku.

                      Komentarz

                      • ryjeks
                        Rider
                        • 2010
                        • 488
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        [QUOTE=Karel;n2554737]
                        Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                        Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                        Może strzelać powinien od razu? Po co pismo.

                        Komentarz

                        • klarus
                          RS
                          ModeratoRS
                          • 2013
                          • 5399
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          Pismo zapewne niewiele da, skoro kupił auto używane po gwarancji, a kupując w salonie w czerwcu dostał zapewne 3-miesięczną "ograniczoną" gwarancję na auto używane... dodając do tego volswagenowskie normy zużycia oleju, to cienko to widzę... byłem w identycznej sytuacji i po wypięciu się ASO remont robiłem z własnej kieszeni... No ale spróbować można...

                          Komentarz

                          • Juicer
                            Classic
                            • 2017
                            • 6

                            #14
                            niestety te TSI lubią łykać olej, ale chyba wciąż są lepsze od słynnych TFSI

                            Kupuj łatwo i przyjemnie części samochodowe i akcesoria.

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              #15
                              [QUOTE=ryjeks;n2554892]
                              Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis

                              Może strzelać powinien od razu? Po co pismo.
                              hehe - dobre ;-)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • arekrsl1
                                Drive
                                • 2013
                                • 91
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #16
                                U mnie znika 0,5l na 10000km. I tak jest od nowości. Przy 10tyś dolewam pół litra i potem dojeżdżam do wymiany

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...113714#1113714

                                Komentarz

                                • klarus
                                  RS
                                  ModeratoRS
                                  • 2013
                                  • 5399
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez arekrsl1 Zobacz wpis
                                  U mnie znika 0,5l na 10000km. I tak jest od nowości. Przy 10tyś dolewam pół litra i potem dojeżdżam do wymiany
                                  to tyle co nic
                                  kolega Yorqe musi najpierw ustalić zgodnie z podanymi sugestiami, ile tak naprawdę zużywa mu oleju na 1000 km... bo może wcale tu problemu z nadmiernym braniem nie ma

                                  Komentarz

                                  • jaro.juve
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 27
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Karel Zobacz wpis
                                    1.2 i 1.4 w wersji EA211 raczej nie miały problemów z olejem, choć dużo zależy od egzemplarza. Jeśli będzie zjadało Ci bagnet w 15 kkm (lub szybciej), to należy rozpocząć procedurę roszczenia rękojmi względem sprzedającego. Na dobra sprawę już teraz powinieneś wysmarować pismo - im szybciej, tym lepiej, czas działa na Twoją niekorzyść. Niestety, ZTCP producent dopuszcza jakąś chorą normę na zużycie oleju.
                                    Bez przesady! Po pierwsze, stan na bagnecie to dokładnie 0.7-0.8L. Po drugie uważam, że jeśli silnik spali na przestrzeni 15.000 km właśnie tzw. stan (od max do min) to nie ma tragedii. Przecież doskonale wiemy, że np. szybkie autostradowe jazdy załóżmy 150km/h zwiększają zużycie oleju. Ja bym nie panikował z tymi teoriami. Co innego spalanie 1L na 1000km czy 2000, 3000... Niech kolega zaleje 3/4 bagnetu i obserwuje, sprawdzając stan co 1000 km. Na bagnecie są kropeczki, można łatwo zauważyć nawet najmniejszy ubytek oleju.

                                    Najlepiej sprawdzać w tym samym miejscu (równym oczywiście), bo wtedy mamy pewność tego samego ułożenia auta

                                    Komentarz

                                    Pracuję...