Czy wymieniał ktoś z Was osłonę zamka klapy bagażnika ( gumowa membrana ) w O3 liftback ? Po dwóch latach eksploatacji zauważyłem pęknięcie tej osłony. Boję się żeby wilgoć tam nie weszła . Nie bardzo wiem jaki może być to poziom trudności , tzn. czy brać się za to samemu czy zlecić to w ASO
Osłona zamka klapy bagażnika
Zwiń
X
-
Aha.
Na http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/20...8/827/827010#9 wygląda to tak:
Nr części zależny od daty produkcji auta, ale najlepiej chyba ściągnąć i sprawdzić jaki nr jest u Ciebie.
Na żywo od drugiej strony wygląda to tak:
Jak widać jest to na wcisk montowane, ale demontowałbym to od wewnątrz, żeby brzegów blachy nie pokaleczyć, a także folii która jest na jej brzegach.
Sam demontowałem oba światełka oświetlenia tablicy, ale tego nie dotykałem, ale widać, że jest tak samo zamontowane.
Aby się do tego dobrać od tyłu w liftbacku, to trzeba zdjąć "boczek" z klapy bagażnika, wykręcamy z niego 2 gumowe odbojniki/ograniczniki, (chyba) 8 plastikowych "papiaków" i potem rwiemy "boczek" do środka, pod nim są metalowe mocowania (chyba po 3 z każdej strony), które wysuwają się przy stanowczym pociągnięciu, i jeszcze jest do odkręcenia uchwyt do zamykania klapy (torx). Po zdjęciu "boczka" będzie dostęp do "klamki" oraz obu lampek. Do pchnięcia metalowych mocowań nie używaj niczego ostrego, bo się ślizgnie po lakierze i będzie powolutku rdzewiało.
Jak już tam będziesz, to sprawdź czy ruda nie szaleje pod foliami, które zabezpieczają otwory na "klamkę" i lampki (potrzebna będzie latarka).
Będę tam się musiał dostać u siebie, bo ASO coś sknociło jak tam grzebało i nie mam spryskiwacza tylnej szyby o tej pory, więc mogę zrobić więcej zdjęć i/lub nagrać film, jeżeli chcesz. Daj znać czy potrzebujesz, bo widzę, że ze Szczecina jesteś, to do Gdyni do mnie raczej nie podjedziesz?!
Komentarz
-
-
Dzięki wielkie. Muszę to na spokojnie przetrawić co napisałeś. Jak będę potrzebował pomocy to dam znać. Ja mam bez spryskiwacza bo nie mam wycieraczki. Tak jak zauważyłeś to w grę wchodzi Szczecin. Albo ogarne sam albo zlece w serwisie. A tak na marginesie to marnej jakości ten materiał jak pękł po dwóch latach
Komentarz
-
-
Kilka dodatkowych fotek dla Ciebie:
"Papiaki" i odbojniki, o których pisałem:
Torx potrzebny do odkręcenia uchytu do zamykania klapy:
Po bokach "boczka" są takie mocowania (na wcisk):
"Klamka":
Jak widać "klamka" ma tylko z prawej strony metal sprężynujący, więc na upartego można by od lewej strony "klamki" pchnać w prawo, żeby pokonać zapadkę (widać ją na ostatnim zdjęciu po lewej stronie "klamki") i wtedy ciągnąć w dół, oczywiście zdjąć wcześniej tablicę rejestracyjną. Ale w ten sposób nie zrobisz inspekcji czy w środku ruda nie zaczęła dzieła zniszczenia.
Powodzenia.
Daj znać jak poszło.
Komentarz
-
-
No to 5E5827566B ma inne mocowanie niż to u mnie (5E0827566):
Na alledrogo znajdziesz nowe 5E5827566B za 190 zł + przesyłka lub ewentualnie taniej używki.Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
Komentarz
-
-
Dochodzę do wniosku że jednak to wyjmę u zobaczę naocznie. W związku mam z tym może głupie pytanie.
1. Czy te "papiaki" można wyjąć jakimś amatorskim przyrządem , np. płaskie ostrze po obu stronach do podważenia ?
2. Przy okazji wpadłem na szatański pomysł , może przy okazji wymienić na element z kamerą . Ale pewnie dojdzie prowadzenie wiązki i kodowanie ( Bolero )
Komentarz
-
-
Ad. 1. Zwykłym płaskim śrubokrętem je podważysz i potem palcami wyciagasz.
Ad. 2. Nie wiem czy nie mają przypadkiem innych wymiarów.
Kolega Enriquez kiedyś pisał coś w temacie doposażania w kamerę cofania o różnych wymiarach tych klamek.
Komentarz
-
Komentarz