Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Drgania na zimnym silniku 1.6 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Drgania na zimnym silniku 1.6 TDI

    Witam,

    ​​​​​​W zimne dni gdy silnik jest nierozgrzany i zatrzymam się po krótkim czasie np. na światłach (problem nie występuje od razu po odpaleniu gdy czekam chwilę w garażu) to pojawiają się kilkusekundowe niewielkie drgania odczuwalne w kabinie, bez wahań wskazowki obrotomierza. Problemu nie zauważyłem przy rozgrzanym silniku.

    Czy zauważyliście podobne objawy u siebie, ten typ tak ma?


  • #2
    Mam dokładnie tak samo, ale ja w między czasie raz zamiast ON zatankowałem PB i zrobiłem na tej mieszance około 50 km , potem chipowałem auto i wydaje mi się ,że ten objaw jest objawem uszkodzonego wtryskiwacza, ja dopóki nie jest to bardzo uciążliwe nie dotykam tego,bo wtryski trzeba sprawdzić na stole, jak jest temperatura poniżej 5 stopni ,to włącza mi się dodatkowe dogrzewanie i wyłącza się ono dopiero jak silnik osiąga 60 i wtedy nie ma drgań. Dodam,że rok temu w zimie nie miałem tego objawu

    Komentarz


    • #3
      Witam, wydaje się że temat jest podobny i dotyczy tego samego
      Nierówna praca zimnego silnika na wolnych obrotach 1.6 tdi. - Octavia Club Polska
      Po wymianie filtrów wybiorę się do ASO.

      Komentarz


      • #4
        daj info jak się problem zakończył lub jak ma się zakończyć

        Komentarz


        • #5
          Nic innego jak uwalone wtryskiwacze wyciągaj je i oddaj do analizy winą jest pompa wysokiego ciśnienia uszkodzenie sprężyny która powoduje tworzenie się opiłków ostatnio w pracy na gwarancji klientowi wymieniałem wszystkie 4 padły kazali wymienić przy tym 4 wtryski ,pompeę wysokiego ciśnienia,rurki paliwowe do wtrysków,szynę i filtr paliwa
          nie baw się jeżdrżeniem po magikach tylko posłuchaj mojej rady jak masz pompe z delphi to są te wadliwe

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez kwaku476 Zobacz wpis
            Witam,

            ​​​​​​W zimne dni gdy silnik jest nierozgrzany i zatrzymam się po krótkim czasie np. na światłach (problem nie występuje od razu po odpaleniu gdy czekam chwilę w garażu) to pojawiają się kilkusekundowe niewielkie drgania odczuwalne w kabinie, bez wahań wskazowki obrotomierza. Problemu nie zauważyłem przy rozgrzanym silniku.

            Czy zauważyliście podobne objawy u siebie, ten typ tak ma?
            Cześć

            mam to samo, tylko wystudzony silnik, po 10 minutach jazdy nie ma problemu, zaradziłeś coś kolego?

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez luker Zobacz wpis
              Nic innego jak uwalone wtryskiwacze wyciągaj je i oddaj do analizy winą jest pompa wysokiego ciśnienia uszkodzenie sprężyny która powoduje tworzenie się opiłków ostatnio w pracy na gwarancji klientowi wymieniałem wszystkie 4 padły kazali wymienić przy tym 4 wtryski ,pompeę wysokiego ciśnienia,rurki paliwowe do wtrysków,szynę i filtr paliwa
              nie baw się jeżdrżeniem po magikach tylko posłuchaj mojej rady jak masz pompe z delphi to są te wadliwe
              to są procedury z ASO, a czy jest jakaś naprawa, która nie przewiduje wymiany całego układu wysokiego ciśnienia? Koszt takiej operacji u Was, to pewnie kilkanaście tysięcy złotych

              Komentarz


              • #8
                Też miałem drgania na zimnym. Tylko w moim przypadku też były na zimnym. I miałem nie równa pracę silnika
                Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa oraz czujnik ciśnienia paliwa na listwie i teraz nie mam żadnych drgan
                Przebieg 227 tys
                Silnik jak nowy chodzi

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Tom330 Zobacz wpis
                  Też miałem drgania na zimnym. Tylko w moim przypadku też były na zimnym. I miałem nie równa pracę silnika
                  Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa oraz czujnik ciśnienia paliwa na listwie i teraz nie mam żadnych drgan
                  Przebieg 227 tys
                  Silnik jak nowy chodzi
                  Też były na zimnym, czy chciałes napisać, też były na ciepłym? U mnie przy temperaturze 10st C nic nie czuję, poniżej jest lekko odczuwalne drganie, po kilku minutach pracy spokój. Silniejsze drgania są przy mrozach. Rozmawiałem z jednym gościem co pracował jako mechanik, to sugerował koło zamachowe.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez espegd Zobacz wpis

                    Też były na zimnym, czy chciałes napisać, też były na ciepłym? U mnie przy temperaturze 10st C nic nie czuję, poniżej jest lekko odczuwalne drganie, po kilku minutach pracy spokój. Silniejsze drgania są przy mrozach. Rozmawiałem z jednym gościem co pracował jako mechanik, to sugerował koło zamachowe.
                    Tak miałem napisać że na ciepłym też. Moja pomyłka.

                    Komentarz


                    • #11
                      Przejechałem 80kkm od czasu zakupu, te drgania występują tylko jak jest bardzo zimno, pod obciążeniem dogrzewania świec, później jest spokój. Są naprawdę delikatne i tyko taki wrażliwiec jak ja je zauważa. Nic nie robię w tym temacie. Coś mi tam grzechocze w okolicy pokrywy zaworowej i rozrządu, też od początku i też bardziej słychać jak się osłonę silnika zdejmie i wsłucha. Szykuje się do drugiej wymiany rozrządu, trzeba zobaczyć czy coś tam się nie dzieje. Olej zmieniam co 10-12kkm, filtry wszystkie na jesień, z wyjątkiem kabinowego - ten dwa razy w roku. Podczas ostatnie wizyty na warsztacie zauważyliśmy takie ślady rudego nalotu na łączeniu skrzynia silnik - pewnie z dwunastu się coś sypie. Nie hałasuje, nie rzuca silnikiem. Odpukac, ale jestem zadowolony z auta.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X