Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Czujnik momentu obrotowego kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Czujnik momentu obrotowego kierownicy

    misiek^wro, przelew wykonany xd

  • #2
    [O2] Czujnik momentu obrotowego kierownicy

    Witam serdecznie mam problem w octavii 2 1.9 TDI BJB opatrzony kodem błedu G269 - bład czujnika momentu obrotowego kierownicy. objawia sie to stalym swieceniem na żółto kontrolki od wspomagania, a wspomaganie samo w sobie działa ok. Mechanik straszy mnie ze ten czujnik jest integralna czescia maglownicy i nie da sie go zdemontowac...jedyna rada wymiana maglownicy. Tutaj rodzi sie moje pytanie do Was kochani forumowicze. Czy ktos przerabiał podobny problem jesli tak to czy to prawda z ta "integralnościa"?

    z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam.

    Komentarz


    • #3
      VCDS / VAG-COM: uitleg - tips - trics
      Zamieszczone przez miecu
      Mechanik straszy mnie ze ten czujnik jest integralna czescia maglownicy i nie da sie go zdemontowac.
      oj chyba da ale poszukaj na forum, ktoś z czymś podobnym walczył ale dokładnie nie pamiętam.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz


      • #4
        walczył z tym nowy szczęśliwy własciciel mojego starego auta :? , za naprawę w ASO - wymiana całej kolumny kierownicy zapłacił ~3500PLN, nie jestem specem, ale skoro na allegro można kupić taki czujnik uzywkę za ~150PLN osobno, to MUSI się dać wymienić tylko ten element IMO.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • #5
          Tak to wygląda w materiałach oficjalnych





          Czyli wg ASO jest niewymienny :roll: .

          Jednak jak widać ta część maglownicy ( zgrubienie pomiędzy samą maglownicą a wejściem kolumny kierownicy ) jest skręcona śrubami więc teoretycznie można by to spróbować rozebrać. Nie wiem tylko czy ten czujnik można tak po prostu wyjąć i włożyć inny czy trzeba robić jakąś demolkę.

          Poza tym skoro świeci na żółto to trzeba by sprawdzić, bo może jest z nim jakiś inny problem ( wilgoć, zły styk itp ), albo uszkodził się tylko jeden z czujników ( jest on zdublowany )...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            wiecie Panowie moze gdzie znalesc bezpiecznik od tego czujnika ?

            Komentarz


            • #7
              Czujnik nie ma oddzielnego bezpiecznika, możesz wyłączyć tylko zasilanie całości. Główny bezpiecznik ( 80A ) jest na boku skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika ( bezpiecznik nr. 2 ). Drugi bezpiecznik ( 10 A ) od elektroniki jest w skrzynce bezpieczników w desce rozdzielczej po lewej stronie ( bezpiecznik nr. 3 ).
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz


              • #8
                Maglownice mozna regenerowac w specjalistycznych warsztatach - oczywiscie o ile w niej jest problem, a nie w samym czujniku.

                Montowanie czulych na uszkodzenia, ale tanich w zakupie i wymianie chipow na drozszych elementach wpisuje sie w nowa strategie czesci zamiennych wszystkich koncernow - nie tylko samochodowych. Ten czujnik celowo zamontowano na maglownicy, aby w momencie jego awarii, wymieniac od razu caly element i przeniesc odpowiednia ilosc waluty na konto producenta.

                Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                Komentarz


                • #9
                  Robiłem test według instrukcji 00573 - Ross-Tech Wiki Wartości przy skręcię kierownicą się zmieniają, robiłem również adaptacje G269 oraz czujnika skrętu G85 ( tutaj wspomaganie zanikalo ale po adaptacji wracało) ale problem i błąd 00573 czujnik momentu wspomagania nadal wracał po odpaleniu jeszcze raz silnika.
                  http://www.euromove.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    majuDJ odkopałeś niezłego starocia - to tyczy się O1 w twoim wypadku czy O2 ? bo sam topic jest z O2 więc chciałem go przenieść do właściwego działu.
                    http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                    https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                    Komentarz


                    • #11
                      Mój problem się tyczy A3 8P/ czyli O2
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        to przenosze to do O2
                        http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                        https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X