1.2TSI EA211 drgawki na jałowym?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 909
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    1.2TSI EA211 drgawki na jałowym?

    Witam,
    Pytanie do posiadaczy 1.2TSI na pasku, czy Wy też zauważyliście w swoich samochodach nierówną pracę silników na wolnych obrotach? oczywiście silnik musi być rozgrzany .

    Pozdrawiam
    Tomek
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    Ja mam 1.2 na pasku - 105 KM.Na wolnych obrotach pracuje lepiej niż poprzedni 1.6 BFQ (ten miał falowanie widoczne) w OI. Nie widzę takich widocznych objawów w CJZA, poza zwiększaniem obrotów po wciśnięciu sprzęgła.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • Karel
      Rider
      • 2014
      • 370
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      W EA211 bywają takie objawy i w EA111 też
      Kiedyś gdzieś to zjawisko omawiano na OCP (pamiętam, że podawano przykład Passata B8, w którym to zjawisko występowało), ZTCP na forum Seata Leon znajdziesz całkiem spory wątek na ten temat. Niektórzy zmieniali oktany (w obu kierunkach), ale bezskutecznie - poprawa była chwilowa (przypadek). To samo dotyczy wymiany świec. W EA111 było podobnie, tam robili akcję na aktualizację softu, który (podobno) delikatnie podnosił obroty jałowe.
      Podsumowując, jeśli od czasu do czasu "drgnie" (delikatnie) silnikiem, jest w porządku Dla spokoju możesz sprawdzić, czy nie ma zarejestrowanych błędów (z naciskiem na missfire).
      Zauważyłem u siebie, że zimny silnik pracuje aksamitnie gładko, następnie jest faza 70-80 stp. C, kiedy są największe szanse na drgania, a w temperaturze roboczej już jest znowu gładko, aczkolwiek zależy. Miejska legenda mówi, że ECU stara się maksymalnie ściąć dawki paliwa, co przedkłada się na taką a nie inną kulturę pracy na obrotach jałowych.

      Komentarz

      • toomasz
        Elegance
        • 2010
        • 909
        • Volkswagen
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Na zimnym silniku nie czuć żadnych drgawek, na ciepłym jedynie to występuje i jest to takie sporadyczne tzn co jakiś czas zabuja delikatnie silnikiem. Błędów nie ma.

        Komentarz

        • mlipski
          Classic
          • 2019
          • 11
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Kiedy wymieniałeś świece? W tym silniku trzeba wymieniać co 60 tysięcy. U mnie przed wymianą były lekkie drgania wskazówki obrotomierza (okres wymiany był przeciągnięty - jestem właścicielem od niecałego miesiąca), po wymianie stoi w miejscu.

          Komentarz

          • toomasz
            Elegance
            • 2010
            • 909
            • Volkswagen
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Auto mam od nowosci, obecnie ma niecale 50kkm.

            Komentarz

            • Murray
              Classic
              • 2020
              • 36
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Osobiście cały czas szukam co jest przyczyną drgań silników TSi.

              Komentarz

              • toomasz
                Elegance
                • 2010
                • 909
                • Volkswagen
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Pewnie polskiej jakosci paliwo

                Komentarz

                • dagetto
                  Rider
                  • 2020
                  • 279
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  U mnie też tsi, ale trochę większe. Tez miałem te drgania. Wlalem Carlube Petrol Injector Cleaner (żółty) na cały bak, potem cały bak benzyny, następnie znów cały bak z carlube. Teraz nie mam tych drgań.

                  Komentarz

                  • Murray
                    Classic
                    • 2020
                    • 36
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Obecnie dla mnie jak narazie na drgania pomogła wymiana zerwanej poduszki skrzyni plus prawa silnika tak profilaktycznie. Poczytałem też na forach odnośnie nowych silników TSi i wymieniłem map sensor (czujnik ciśnienia doładowania - Bosch 60zł).
                    Wnioski:
                    Jak narazie jest lepiej i nie czuje większych pojedynczych drgań/wibracji silnika tylko normalną pracę do tego auto jest jakby zrywniejsze albo to placebo. Faza testów trwa. Brak błędów. Paliwo BP 95Pb Active.
                    Ostatnio edytowany przez Murray; 50414.

                    Komentarz

                    Pracuję...