Witam,
od jakiegoś czasu mam problem z moją Octavią 3, rok produkcji 2013, silnik 2.0 TDI 150KM CR.
Auto ma przebieg 202 tys, jeździ na oleju 5W30, aktualnie szykuje się do zmiany, ca 15.000km.
Po odpaleniu auta po dłuższej bezczynności słychać metaliczny stuk, nasila się podczas przyśpieszania. Po chwili ok. 3-5 ustaje lub staje się praktycznie nie słyszalny. Żadnych innych niepokojących objawów nie mam, spadku mocy brak, auto nie kopci, nie gaśnie.
Po pierwszych oględzinach u mechanika diagnoza - wtryski. Diagnoza na podstawie wsłuchania się w dźwięki i przejażdżce. Dalsze działania to wyciągnięcie wtrysków i oddanie do sprawdzenia (zdaniem mechanika regeneracja) oraz sprawdzenie czy w pompie paliwa nie ma "opiłków". Jeśli są jakieś metaliczne opiłki to gruba sprawa i szykuje się czyszczenie lub wymiana całego układu.
Udało mi się wyciągnąć VCDS parametry z pracy wtrysków, nie od mechanika ale od osoby która bardziej hobbystycznie podchodzi do tematu. Poniżej załączam zdjęcia z tych wyników, czy cokolwiek można z nich odczytać?
Wizja innego mechanika to zmienić olej na 5W40 i wymienić na początek filtr paliwa bez ingerencji we wtryski.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć, może z własnego doświadczenia ? Wiadomo że jeśli okażą się wtryski lub co gorsza więcej z całego układu to mocno zaboli po kieszeni więc może spróbowalibyście od czegoś innego?
Załączam zdjęcia z VCDS.
od jakiegoś czasu mam problem z moją Octavią 3, rok produkcji 2013, silnik 2.0 TDI 150KM CR.
Auto ma przebieg 202 tys, jeździ na oleju 5W30, aktualnie szykuje się do zmiany, ca 15.000km.
Po odpaleniu auta po dłuższej bezczynności słychać metaliczny stuk, nasila się podczas przyśpieszania. Po chwili ok. 3-5 ustaje lub staje się praktycznie nie słyszalny. Żadnych innych niepokojących objawów nie mam, spadku mocy brak, auto nie kopci, nie gaśnie.
Po pierwszych oględzinach u mechanika diagnoza - wtryski. Diagnoza na podstawie wsłuchania się w dźwięki i przejażdżce. Dalsze działania to wyciągnięcie wtrysków i oddanie do sprawdzenia (zdaniem mechanika regeneracja) oraz sprawdzenie czy w pompie paliwa nie ma "opiłków". Jeśli są jakieś metaliczne opiłki to gruba sprawa i szykuje się czyszczenie lub wymiana całego układu.
Udało mi się wyciągnąć VCDS parametry z pracy wtrysków, nie od mechanika ale od osoby która bardziej hobbystycznie podchodzi do tematu. Poniżej załączam zdjęcia z tych wyników, czy cokolwiek można z nich odczytać?
Wizja innego mechanika to zmienić olej na 5W40 i wymienić na początek filtr paliwa bez ingerencji we wtryski.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć, może z własnego doświadczenia ? Wiadomo że jeśli okażą się wtryski lub co gorsza więcej z całego układu to mocno zaboli po kieszeni więc może spróbowalibyście od czegoś innego?
Załączam zdjęcia z VCDS.
Komentarz