Stukanie silnika, metaliczny dźwięk

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrz
    Classic
    • 2019
    • 4

    Stukanie silnika, metaliczny dźwięk

    Witam,
    od jakiegoś czasu mam problem z moją Octavią 3, rok produkcji 2013, silnik 2.0 TDI 150KM CR.
    Auto ma przebieg 202 tys, jeździ na oleju 5W30, aktualnie szykuje się do zmiany, ca 15.000km.
    Po odpaleniu auta po dłuższej bezczynności słychać metaliczny stuk, nasila się podczas przyśpieszania. Po chwili ok. 3-5 ustaje lub staje się praktycznie nie słyszalny. Żadnych innych niepokojących objawów nie mam, spadku mocy brak, auto nie kopci, nie gaśnie.
    Po pierwszych oględzinach u mechanika diagnoza - wtryski. Diagnoza na podstawie wsłuchania się w dźwięki i przejażdżce. Dalsze działania to wyciągnięcie wtrysków i oddanie do sprawdzenia (zdaniem mechanika regeneracja) oraz sprawdzenie czy w pompie paliwa nie ma "opiłków". Jeśli są jakieś metaliczne opiłki to gruba sprawa i szykuje się czyszczenie lub wymiana całego układu.

    Udało mi się wyciągnąć VCDS parametry z pracy wtrysków, nie od mechanika ale od osoby która bardziej hobbystycznie podchodzi do tematu. Poniżej załączam zdjęcia z tych wyników, czy cokolwiek można z nich odczytać?

    Wizja innego mechanika to zmienić olej na 5W40 i wymienić na początek filtr paliwa bez ingerencji we wtryski.

    Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć, może z własnego doświadczenia ? Wiadomo że jeśli okażą się wtryski lub co gorsza więcej z całego układu to mocno zaboli po kieszeni więc może spróbowalibyście od czegoś innego?

    Załączam zdjęcia z VCDS.
    Załączone pliki

  • #2
    Tylko z tego co ja kumam to 5w40 nie leje się gdzie są pompowtryski

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Gość Tylko to jest motor CR, a nie PD.

      Te auta normalnie jezdza na 5W30 i ja bym nic nie kombinowal.

      Korekcje na wtryskach takie, ze nowe auta takich nie maja czesto...


      Jak mialem 1.6TDI to on po nocy czasem tez odpalal tak dziwnie i dzwonil pod maska. Na cieplym niby bylo dobrze, ale tez czasem po ruszeniu ze swiatel potrafil dzwonic. W innym po nalocie 200kkm bylo dokladnie tak samo, raz dzwonil, a raz nie.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      Pracuję...