Drgania kokpitu podczas przyspieszania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • taunus77
    Classic
    • 2020
    • 3
    • Octavia III combi (5E5)
    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    Drgania kokpitu podczas przyspieszania

    Witam, jestem tu nowy
    Od 2 tygodni ujeżdżam 5 letnią Octavię RS TDI, przebieg 110 tys. km.

    Podczas przyspieszania, a zwłaszcza bardziej dynamicznego, w pewnym zakresie obrotów w kabinie powstają dość mocne drgania. Podczas spokojnej jazdy pojawiają się one cyklicznie, ale są słabo słyszalne. Nie mogę zlokalizować ich źródła ale wydaje się jakby to było gdzieś z kokpitu, bardziej od strony pasażera. Ma ktoś pomysł jak podejść do tematu?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Clip
    Elegance
    • 2015
    • 905

    #2
    dieslem musi telepać

    a tak poważnie to było kilka wątków o wyciszaniu i usuwania wszelkich świerszczy.
    Poszukaj, bo były tam opisy, fotorelacje itp.

    Powered by R-Performance

    Komentarz

    • taunus77
      Classic
      • 2020
      • 3
      • Octavia III combi (5E5)
      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      No właśnie przeczesuje forum i niczego podobnego nie znalazłem

      Komentarz

      • zyga_wr
        Drive
        • 2015
        • 69
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        Ja w Octavii 2015r zgłaszałem na gwarancji dźwięki z tej okolicy. Za schowkiem idą rurki klimatyzacji i odseparowali je od siebie - kiedyś tam zajrzałem, żeby filtr kabinowy wymienić i po prostu usztywnili je, przełożyli jakąś gąbką. Ważne, że pomogło.
        Druga sprawa, która może drgać to głośniczek w podszybiu imitujący sportowy dźwięk silnika - masz do wyboru tryby jazdy przyciskiem VRS?

        Komentarz

        • taunus77
          Classic
          • 2020
          • 3
          • Octavia III combi (5E5)
          • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

          #5
          Zamieszczone przez zyga_wr Zobacz wpis
          Druga sprawa, która może drgać to głośniczek w podszybiu imitujący sportowy dźwięk silnika - masz do wyboru tryby jazdy przyciskiem VRS?
          Tak, mam przycisk z wyborem trybu jazdy.

          Komentarz

          • zyga_wr
            Drive
            • 2015
            • 69
            • Octavia III (5E3)
            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            Zamieszczone przez taunus77 Zobacz wpis
            Tak, mam przycisk z wyborem trybu jazdy.
            To też może drgać to badziewie właśnie przy gwałtownym przyspieszaniu albo w trybie Sport.
            Możesz spróbować na razie bezinwazyjnie sprawdzić czy to jest to - softem (np. obdeleven) możesz ściszyć, wręcz wyłączyć ten głośniczek. Ostatecznie ja rozebrałem podszybie, wyjąłem go, następnie między głośniczek a uchwyt wsadziłem przekładkę z filcu i był spokój.

            Komentarz

            • Raspator
              Classic
              • 2020
              • 3
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSB 1.8 TSI 180 KM

              #7
              Siema, u mnie w O3 kombi 1.8 tsi takie drgania się pojawiają przy ok 2k obrotow, niezaleznie czy auto stoi czy jedzie. Sluchało juz kolka osób i ciężko znaleźć, najbardzjej drganie dochodzi jakby z okolicy słupka B po stronie pasażera. Mam na celowniku osłone kolektora podobno jakaś tam jest aluminiowa ale to trzeba kanał albo podnośnik, ale sprawdzę też te rurki, filtr kabinowy był wymieniany moze mechanik coś pokrzywił.

              Komentarz

              • zyga_wr
                Drive
                • 2015
                • 69
                • Octavia III (5E3)
                • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #8
                Zamieszczone przez Raspator Zobacz wpis
                Siema, u mnie w O3 kombi 1.8 tsi takie drgania się pojawiają przy ok 2k obrotow, niezaleznie czy auto stoi czy jedzie. Sluchało juz kolka osób i ciężko znaleźć, najbardzjej drganie dochodzi jakby z okolicy słupka B po stronie pasażera. Mam na celowniku osłone kolektora podobno jakaś tam jest aluminiowa ale to trzeba kanał albo podnośnik, ale sprawdzę też te rurki, filtr kabinowy był wymieniany moze mechanik coś pokrzywił.
                Sprawdź przewody paliwowe - podobno popularna usterka powodująca drgania właśnie przy ok. 2000obr. One biegną pod podwoziem - mniej więcej na wysokości fotela pasażera.
                Poszukaj w necie - są nawet filmy na youtubie.

                Komentarz

                • Raspator
                  Classic
                  • 2020
                  • 3
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  O widzisz, dzięki, każdy trop na wagę złota.

                  Komentarz

                  Pracuję...