Uszkodzony pasek rozrządu przy 80k km [2.0 150 KM CRM 2018r]

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bacardi80
    Classic
    • 2010
    • 6

    Uszkodzony pasek rozrządu przy 80k km [2.0 150 KM CRM 2018r]

    Czołem,
    Po ruszeniu i przejechaniu 200m silnik zaczął głośniej chodzić, po dostarczeniu do serwisu okazało się, że uszkodzony pasek jak poniżej - podobno przeskoczył o 1 ząbek.
    Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją przy takim przebiegu?

    94A5E15D-52D1-48CA-B2BB-2DF4879B2202.jpeg

    Auto po gwarancji, zaczyna się przepychanka z serwisem, który chce sciągać głowice i generować koszty - przyczyny nie znają. Na komendę "gwarancja dobrej woli" kręcą nosem i nie chcą wysłać @ do Skoda Auto z informacja o usterce, która nie powinna mieć miejsca przy 80k km.
    Jakieś rady, sugestie, wymiana doświadczeń?
  • Angel
    Rider
    • 2008
    • 503
    • Octavia III combi (5E5)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    Dojechał na miejsce? Czy dowieziony lawetą?
    Jeśli dojechał na miejsce to zakładałbym nowy rozrząd i pomiar kompresji. Jeśli będzie ok to nie dotykałbym głowicy.
    Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

    Komentarz

    • bacardi80
      Classic
      • 2010
      • 6

      #3
      Dowieziony lawetą, naprawdopodobniej tak zrobię.
      2100 za zdjęcie głowicy

      Komentarz

      • Angel
        Rider
        • 2008
        • 503
        • Octavia III combi (5E5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Ale jechałeś i go zgasiłeś. Później laweta. Założyć rozrząd na nowo i ocenić.
        Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

        Komentarz

        • bacardi80
          Classic
          • 2010
          • 6

          #5
          Tak, ruszyłem i dojeżdżałem do drogi, zaczął głośniej chodzić - wróciłem pod dom - laweta i serwis. Prędkość może 10-15 na odcinku 200m

          Moim zdaniem, taka usterka nie jest eksploatacyjna, a wygląda na wadę fabryczną. Pasek przy tym przebiegu i roczniku nie powinien być w takim stanie.

          Serwis nie wie, dlaczego do tego doszło, nie chce poinformować Skoda Auto - chce oszacować szkody, a nie przyczynę.

          Komentarz

          • dagetto
            Rider
            • 2020
            • 279
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Nikt Ci nie założy nowego rozrządu bez zdjęcia głowicy i popatrzęnia co tam się mogło zadziać.
            Przebieg faktycznie symboliczny jak na taką awarię.
            Eksploatowałeś bez jakiś większych obciążeń to auto?

            Komentarz

            • bacardi80
              Classic
              • 2010
              • 6

              #7
              Właściwie tylko trasa, żadnego ciągania.
              To nie powinno się wydarzyć, a serwis zachowuje się jakby mi zeszło powietrze w kole. Jeśli nie wiedzą co i dlaczego porąbało tak pasek, to co to może być innego jak nie wada ukryta?

              Komentarz

              • paryzanin
                Ambiente
                • 2015
                • 187
                • Octavia III (5E3)
                • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Serwis bez zdejmowania głowicy powinien stwierdzić czy doszło do przeskoczenia rozrządu, powinien też dać radę obrócić wałem i obsłuchać czy z silnika dobiegają dziwne dźwięki czy jest nienaturalny opór przy obrocie. Dovtego sprawdzić kompresję, to wszystko można wykonać w miare łatwo i szybko. Dopiero potem podjąć deyzję czy ruszać głowicę.

                Czy Check engine zapalił sie?

                Zagadkowe jest takie uszkodzenie paska, wygląda jakby o coś tarł, to nie jest naturalne zużycie, wtedy odpadają zęby. Czy na osłonie nie było śladów?

                Czy to auto masz od nowości? Coś było już robione wcześniej przy silniku?

                Komentarz

                Pracuję...