[O3 1.8 TSI 4x4] Wyciek oleju z silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Christoff
    Classic
    • 2018
    • 6
    • Octavia III combi (5E5)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    [O3 1.8 TSI 4x4] Wyciek oleju z silnika

    Cześć i czołem,

    Drugi problem - drugi post

    Jakiś czas temu miałem problem z czujnikiem oleju spod, którego wylewał się olej - czujnik został wymieniony i problem został rozwiązany. Jednakże po wymianie czujnika olej ponownie zaczął wydostawać się tą stroną, a także korek wlewu oleju - jest baardzo mocno zapocony. Jednym słowem silnik cieknie... Dodatkowo (nie wiem na ile to powiązany problem) - podczas przeglądu wychodzą bardzo zawyżone wartości CO2 (10-20 krotne przekroczenie).

    ASO stwierdziło, że ciężko stwierdzić, ale prawdopodobnie w silniku powstaje chwilowe zbyt duże ciśnienie, które wyrzuca olej - celem znalezienia/rozwiązania problemu należałoby rozebrać silnik - co być może dałoby jakieś odpowiedzi... Po za tym samochód jeździ bez zarzutu

    A zatem - jakieś pomysły co to może być? Ew. jeśli rozbierać silnik to gdzie się udać, żeby nie wydać fortuny i rozwiązać problem?

    Pozdrawiam serdecznie,
  • Robrat
    Ambiente
    • 2020
    • 106
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    A to nie czasami zatkana odma takie wianki prawi???

    Komentarz

    • Christoff
      Classic
      • 2018
      • 6
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Raczej nie odma, ponieważ silnik pracuje idealnie na wszystkich poziomach obrotów - płynnie, bez falowania szarpania czy innych objawów.

      Komentarz

      • Jericho
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 75
        • Rapid Spaceback (NH1)

        #4
        Zamieszczone przez Christoff Zobacz wpis
        Cześć i czołem,

        Drugi problem - drugi post

        Jakiś czas temu miałem problem z czujnikiem oleju spod, którego wylewał się olej - czujnik został wymieniony i problem został rozwiązany. Jednakże po wymianie czujnika olej ponownie zaczął wydostawać się tą stroną, a także korek wlewu oleju - jest baardzo mocno zapocony. Jednym słowem silnik cieknie... Dodatkowo (nie wiem na ile to powiązany problem) - podczas przeglądu wychodzą bardzo zawyżone wartości CO2 (10-20 krotne przekroczenie).

        ASO stwierdziło, że ciężko stwierdzić, ale prawdopodobnie w silniku powstaje chwilowe zbyt duże ciśnienie, które wyrzuca olej - celem znalezienia/rozwiązania problemu należałoby rozebrać silnik - co być może dałoby jakieś odpowiedzi... Po za tym samochód jeździ bez zarzutu

        A zatem - jakieś pomysły co to może być? Ew. jeśli rozbierać silnik to gdzie się udać, żeby nie wydać fortuny i rozwiązać problem?

        Pozdrawiam serdecznie,
        I co zrobiles?

        W marcu ciekła mi miska plastikowa oraz uszczelnienie plastikowej pokrywy rozrzadu, wiec zostalo to zrobione.

        Teraz cieknie dalej, ale już nie z tego co wyżej, tylko podobno jest podciek spod zgnitego zaworu cisnienia oleju, cieknie z podstawy filtra oleju, także na kołkach ustalających metalowej osłony rozrządu, plus podejrzenie obudowy przy wale korbowym od dołu.
        Qrwa co to za silnik.
        Najechane jedyne 240kkm.
        Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

        Komentarz

        Pracuję...