OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • deodekabokat
    Drive
    • 2023
    • 78
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym

    Auto po rozgrzaniu lekko narywa na wolnych obrotach. Gdzieś tam w czytałem, że ten typ tak ma, nie wiem czy to normalne, rozwiązywalne czy szukać problemu. DAjcie znać jak wasze Skody, może ktoś miał/ma podobny problem.

    Auto świeżo po zakupie więc nie powiem czy tak jest od dawna czy od zawsze.​
  • deodekabokat
    Drive
    • 2023
    • 78
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Co wg was mogę zweryfikować?
    Ciśnienie paliwa na biegu jałowym jakie jest poprawne?
    Korekty paliwowe długoterminowe na wolnych obrotach stoją -7 poza tym praktycznie na 0 więc jakby auto przelane na wolnych obrotach.
    Świece mają 100k nalotu co ile wymiana?
    Korekty na wtryskach. Jest coś takiego?

    Błędów brak.

    Komentarz

    • Tomek Baran
      Classic
      • 2017
      • 14
      • Octavia III combi (5E5)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      U mnie są podobne objawy, czasami minimalne falowanie obstawiam, że TTTM.

      Komentarz

      • deodekabokat
        Drive
        • 2023
        • 78
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Cześć Tomasz. Dzięki za odp. Proszę rozwiń skrót TTTM, wybacz jestem dość dobrze osadzony w mechanice, chociaż nie wykonuję tego zawodu ale do tej pory kulałem się inną marką.

        Edit,
        Że direct?

        Ps zauważyłem, że korekta długoterminowa na wolnych obrotach, stoi na -7 więc jakby auto przelane. Dodanie trochę obciążenia na silnik w postaci klimatyzacji, wentylatora kabiny itd stabilizuje obroty znacznie i korekta wskakuje na -3. No ale to może być efekt jak dodanie masy do koła zamachowego. Zawsze obciążenie stabilizuje. Pomyślałem sobie w sumie o wymiennie elementów które identyfikuje potencjalne za taki stan rzeczy.
        1) Świece, ale nie ma misfire
        2) Cewki, chm no nie ma misfire
        3) Wtryski, są tanie a już się tyle głupot naczytałem o wyjaranych tłokach i że 200k z urzędu powinno się w TSI wymieniać w tryski....

        Postanowiłem sobie trochę tu z wami pogadać, bo w otwartym necie to tylko głupot można się doczytać.
        Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

        Komentarz

        • dagetto
          Rider
          • 2020
          • 278
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Ten Typ Tak Ma

          Komentarz

          • normo
            Classic
            • 2020
            • 32
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            zacznij od świec - wymiana co 60k ... ich wygląd też może coś powiedzieć .

            Komentarz

            • deodekabokat
              Drive
              • 2023
              • 78
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Jakieś sugestie co do typu?

              Komentarz

              • deodekabokat
                Drive
                • 2023
                • 78
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                ETKA twierdzi że 04E905612C / 04E905602 do 1.4 TSI 150 KM CZDA
                NGK platynowe PKER7A8EGS 95463 (jako zmiennik 04E905602)
                BOSCH 0241145523 i CHAMPION OE244.

                Jakieś doświadczenia z powyższych? ​

                Komentarz

                • tomaszx
                  Classic
                  • 2022
                  • 22
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Mam tak samo. Świece wymieniłem na oryginalne i dalej tak samo. Ten typ tak ma.. a poważniej to pewnie kwestia ekologi i ubogiej dawki na jałowym (w końcu masz Start-Stop używać)

                  Komentarz

                  • deodekabokat
                    Drive
                    • 2023
                    • 78
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Che, dzięki.
                    to płynnie przechodzę do pytania. A da się jakoś prosto upośledzić Start Stop?

                    Komentarz

                    • tomaszx
                      Classic
                      • 2022
                      • 22
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Da się, wyrób sobie nawyk, po odpaleniu auta palec na przycisk Start-Stop... nie ma lepszego wyjścia.. niestety.. inne są albo pseudo rozwiązaniem które generuje inne problemy np. z ładowaniem aku itp.. szkoda na to nerwów.. ja mam już nawyk i o tym nie myślę. Odpalam auto i palec ląduje na przycisku Start -Stop i po temacie.

                      Komentarz

                      • deodekabokat
                        Drive
                        • 2023
                        • 78
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        Podejrzewam że to nagrywanie to pochodzi od zasmalcowanego kolektora. Wyczyszczę w najbliższych tygodniach, muszę tylko dorobić rurkę do swojego pistoletu do piaskowania i puszczę na łupinach.
                        Jakieś sugestie co wymienić przy zwalaniu kolektora, np uszczelki?

                        Komentarz

                        • tomaszx
                          Classic
                          • 2022
                          • 22
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Wrzuć jakieś fotki jak wyglądał kolektor, jestem bardzo ciekaw. A ile ma twoje auto przebiegu?
                          Ostatnio edytowany przez tomaszx; 9997359.

                          Komentarz

                          • deodekabokat
                            Drive
                            • 2023
                            • 78
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            100k.

                            Komentarz

                            • tomaszx
                              Classic
                              • 2022
                              • 22
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              Moje ma 80k, nie wydaje mi się aby na dolocie był aż taki syf aby miało to mieć taki wpływ, ale zobaczymy jak wrzucisz foty.. i co najważniejsze czy zmieni się coś po czyszczeniu. Powodzenia przy robocie.

                              Komentarz

                              • deodekabokat
                                Drive
                                • 2023
                                • 78
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Jest tego dużo na yt, fb, zagranicznych forach. Direct. Cały smalec zostaję w kanałach. Też podchodzę do tego sceptycznie ale coś trzeba robić.

                                Jest też dużo ludzi którym ten zabieg nie pomógł. A trzęsące się tsi sięgają pierwszej generacji. W połączeniu z cieknącymi lampami i rwącymi się poduchami to takie ciekawe podejście do niezawodności vag ma.?

                                Ostatnio edytowany przez deodekabokat; 10004507.

                                Komentarz

                                • tomaszx
                                  Classic
                                  • 2022
                                  • 22
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Moja pompa cieczy już po wymianie, po wymianie też poduszka skrzyni i ostatnio pompa oleju bo z jakiegoś magicznego powodu zaczęła wyć (ciśnienie według znajomego mechanika było ok - teraz nie wyje) vag ma podejście takie jakie ma.. ale łatwo naprawić co zepsuli i jest to relatywnie tanie a w każdym aucie zwłaszcza używanym będą jakieś kwiatki także tego... Jeździć i tankować
                                  wydaje mi się że więcej baboli w tym aucie nie było ale kto wie... Pompa oleju mnie zaskoczyła...

                                  Komentarz

                                  • yur
                                    Classic
                                    • 2022
                                    • 4

                                    #18
                                    Ja może nie w temacie kolega z AKP ? Długo szukałeś swojej octavki ? Ja swojej poszukuje już 10 miesiąc ...

                                    Komentarz

                                    • deodekabokat
                                      Drive
                                      • 2023
                                      • 78
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Cześć. Tia AKP.
                                      2mc.

                                      Komentarz

                                      • deodekabokat
                                        Drive
                                        • 2023
                                        • 78
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez tomaszx Zobacz wpis
                                        Moja pompa cieczy już po wymianie, po wymianie też poduszka skrzyni i ostatnio pompa oleju bo z jakiegoś magicznego powodu zaczęła wyć (ciśnienie według znajomego mechanika było ok - teraz nie wyje) vag ma podejście takie jakie ma.. ale łatwo naprawić co zepsuli i jest to relatywnie tanie a w każdym aucie zwłaszcza używanym będą jakieś kwiatki także tego... Jeździć i tankować
                                        wydaje mi się że więcej baboli w tym aucie nie było ale kto wie... Pompa oleju mnie zaskoczyła...
                                        To ci powiem ze wczoraj zaparowany mi halogen i się okazało że skrzynia się kończy. 100kk. Usmarowane półosie i kangur przy zmianie biegów.

                                        Te auta nie są w stanie wyrobić nawet stówki bez awarii. I to poważnej.

                                        Komentarz

                                        • tomaszx
                                          Classic
                                          • 2022
                                          • 22
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Co znaczy że się kończy skrzynia? Ja wycieków na półosiach nie mam żadnych, w skrzyni olej wymieniłem i kangurów nie zauważyłem ani wcześniej ani po wymianie oleju...
                                          nie zazdroszczę, sporo cię czeka pewnie dłubania... Z xenonami też problemów nie widzę póki co.

                                          Komentarz

                                          • deodekabokat
                                            Drive
                                            • 2023
                                            • 78
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #22
                                            Skrzynia sączy się na pulosiach i duży luz przy zmianie biegów. Znajomy który robi skrzynie mówi że często 100k nie dolatują.
                                            Objawy pocą się półosie, grzechot przy zmianie biegu kangur przy wrzucaniu 1 2 itd duży luz przy zdjęciu i dodaniu gazu.

                                            Komentarz

                                            • tomaszx
                                              Classic
                                              • 2022
                                              • 22
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              No to powiem ci że masakra.. będziesz naprawiał czy pozbywasz się auta? Co to się z tą motoryzacją porobiło...

                                              Komentarz

                                              • deodekabokat
                                                Drive
                                                • 2023
                                                • 78
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                No zostaje robić. Ma mi kto ogarnąć łożyska więc nie będę wysyłał do patalachow w stylu bcs. Już miałem z nimi do czynienia i ich "regeneracją". Wyjmę sam jest dobry dostęp.
                                                No w szoku jestem jak tak szanujący się koncern może takie gnioty puszczać. I tak z lektury internetu to wnioskuję że to nie jest przypadłość mojej skrzyni tylko to się często dzieje i przez pozostałe generacje. Człowiek który mi będzie ogarniał łożyska też mówi że kibel, często do niego trafiają te skrzynie i od razy mówi że to często wraca po kolejnych 100.
                                                Generalnie za taki stan odpwoeodzialne są słabe łożyska, za mała nosność, plus eco czyli wolne obroty plus brak dwumasy, wszystko idzie w łożyska.
                                                Wg szacunków do wymiany dwa łożyska mechanizmu różnicowego z uszczelniaczami plus jedno łożysko na wałku lub wersja komplet łożysk. Zobaczymy przy rozbiórce.
                                                No wzialem świeże auto żeby sobie oszczędzić takich akcji ale to już inne czasy.
                                                Dzisiaj auta trzeba zmieniać po 5 kątach i 100k.

                                                Komentarz

                                                • zulu
                                                  Ambiente
                                                  • 2019
                                                  • 226
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Po prostu miałeś pecha a teraz generalizujesz. Tak samo mogę pisać o znajomych, którzy mieli potężne przebiegi bez wspomnianych awarii, właściwie bez awarii.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...