OIII FL 1.4TSI CZDA Nierówna praca na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • deodekabokat
    Drive
    • 2023
    • 78
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #51
    Cześć,
    Nie, VCDS jeszcze nie odpalony. Okropieństwo z tymi piratami. Ciągle walczę. Korekty sprawdził mi kolega ODISem.
    Półosie nie będą tu tropem, jeżeli siedzą przeguby, to zawsze wibracje rosną z prędkością, dotyczy to przegubów wewnętrznych i wibracje są regularne. Tu zupełnie stochastyczne i na wolnych obrotach, małych obciążeniach i niskich prędkościach. Ale na prawdę nie mam pewności bo to tak subtelne zjawisko. Wiadomo na wolnych obrotach to tyłek jeździ na fotelu. Jak już auto się toczy to jest wiele zakłóceń, które ten efekt, jeżeli jest, maskują. Ja trochę podejrzewam wałki rozrządu i zawory VVT, dziwi mnie, dla czego czasami stoi jak stół a czasami trzęsie. Tego nie mogę zrozumieć gdzie leży tego przyczyna.

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #52
      Możesz nagrać jak wyglądają te drgania? Widać to na obrotomierzu???
      Ja też mam CZDA, 80kkm obecnie
      na jałowym jest idealnie,
      Ale gdy temp spadnie poniżej 5 stopni, podczas pierwszych km jazdy jadąc np 50 na 4 biegu, lekko poszarpuje jakby właśnie za ubogo było, silnik złapie temp i jest ok. Tylko zimą tak jest. Muszę podłączyć vcds i sprawdzić te korekty z ciekawości.

      Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

      Komentarz

      • mariush19
        Rider
        • 2009
        • 634
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #53
        P.s. po jakiej pompce elektrycznej ciekł Ci płyn jak zdejmowałeś kolektor? Od czego ta pompka?

        Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

        Komentarz

        • piotrhd
          Classic
          • 2023
          • 21
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #54
          Zawory VVT można łatwo sprawdzić w carscaner, najlepiej wziąć je na wspólny wykres, jeżeli nastawy nadążają za zadanym kątem i odchyłka nie przekracza, o ile dobrze pamiętam, 1,5o to jest ok.

          Komentarz

          • Robrat
            Ambiente
            • 2020
            • 105
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #55
            Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
            Możesz nagrać jak wyglądają te drgania? Widać to na obrotomierzu???
            Ja też mam CZDA, 80kkm obecnie
            na jałowym jest idealnie,
            Ale gdy temp spadnie poniżej 5 stopni, podczas pierwszych km jazdy jadąc np 50 na 4 biegu, lekko poszarpuje jakby właśnie za ubogo było, silnik złapie temp i jest ok. Tylko zimą tak jest. Muszę podłączyć vcds i sprawdzić te korekty z ciekawości.

            Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka
            Z tym poszarpywaniem w niskich temp. przez kilka 2/3km to stały problem wiele osób o tym gdzieś tu na forum pisało mam to samo nawet po zrobionym programie, wymianie świec podmianie cewek na benzynie V-Power i nawet 100 oktanowej kończąc, nic się nie zmieniło ekologia TTTM.
            To samo z skrzynią biegów są takie co delikatnie stukną przy zmianie biegów, są takie gdzie lecą łożyska i takie co nic im nie dolega...
            Przy zimnym silniku też trzeba umieć płynnie ruszyć bez szarpnięć i takich tam taki urok tych aut i nie tylko tych...

            Komentarz

            • deodekabokat
              Drive
              • 2023
              • 78
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #56
              Tak jak teraz patrzę na parametry to zaczynam mieć wrażenie, że podniesienie obrotów biegu jałowego też nie załatwi sprawy. Generalnie auta kontrolują wolne obroty dawką i położeniem zapłonu. Muszę to zweryfikować na starym samochodzie, natomiast skoda, przynajmniej moja na wolnych obrotach pokazuje wyprzedzenie zapłonu 0. Lekkie trącenie w pedał gazu właśnie np na 820obr powoduje juz wyjście z trybu IDLE i regulację wyprzedzenia zapłonu. Pokarzę wam to potem na zrzutach z ekranu. Więc myślę, że to twardy zawodnik i niewiele pomoże podnoszenie obrotów biegu jałowego, o ile to ogóle jest możliwe.
              Ale szkoda bo to i ładny i fajny samochód do jazdy..... by był gdyby tej frajdy nie psuło telepanie na wolnych i szarpanie podczas jazdy głownie dodawanie i odejmowanie gazu, auto odbija się jak kulka w pinbalu

              Komentarz

              • piotrhd
                Classic
                • 2023
                • 21
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #57
                Jak było 4-5 stopni mrozu to na wolnych było przyzwoicie, bo nawet rozgrzany trzymał prawie 800 obr. Teraz przy zerze tak telepie że człowiek zaczyna się modlić o mróz. Może przestanę wyłączać start stop i będę się cieszył błogą ciszą ?

                Komentarz

                • deodekabokat
                  Drive
                  • 2023
                  • 78
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #58
                  Trzeba złapać kogoś komu nie telepie i porównać wszystkie parametry na jałowym. PS jakie macie ciśnienie na listwie wtryskowej na wolnych obrotach? U mnie pompa pracuje dość głośno ale na wolnych ciśnienie bardzo dobrze stabilizuje się na 1400barów jak dobrze pamiętam. . Chociaż, myślę, że tego silnik nie kontroluje bo inaczej wierzę, żę VAG by coś z tym zrobił przy którejś aktualizacji. Chociaż oni są teraz tak obesrani po akcji eko że nie patrzą na użytkownika tylko żeby nie wyskoczyć poza Euro6

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 634
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #59
                    Mi nie telepie kolego, Ale parametry nie prędko będę mógł złapać bo leżę po operacji zerwanego achillesa..

                    Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                    Komentarz

                    • piotrhd
                      Classic
                      • 2023
                      • 21
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #60
                      Co do ciśnienia na listwie na wolnych obr. to u mnie również zadane stoi na 14 MPa a aktualne oscyluje od 13,98 do 14,02.

                      Komentarz

                      • deodekabokat
                        Drive
                        • 2023
                        • 78
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #61
                        VCDS uruchomiony, nie żeby bez przygód. No ale bez przygód to mają w serwisie oryginał. W sumie dobrze, że chinole coś takiego sprzedają. Często mechanik, który ma sprzęt, nie ma umiejętności albo chęci, żeby się nad kłopotliwą jednostką pochylić i gotów wymieniać na pałkę wszystkie części. Taki kabel daje możliwość podjęcia działań przez właścicieli.

                        Więc do rzeczy, VCDS uruchomiony na maszynie wirtualnej win7. Działa poprawnie, pomimo iż krążą historie, że jedynie auta do 2017 roku i musi być na chipie STM. Ten jest zwykły na PICu. Od razu po zakupie rozkręciłem go i zrobiłem zdjęcia, bo sprzedający w istocie deklarował, że to STM, zawnioskowałem zwrot pieniędzy, który otrzymałem, przy zachowaniu interfaceu. Więc mam VCDS za 0. Jest na PIC nie STM, i działa powyżej 2017.

                        Kupowałem od tego gościa. Widzę, że opis już poprawiony :-)


                        Wracając do skody. Nie ma możliwości zmiany obrotów biegu jałowego w TSI, po prostu taki blok w adaptacjach nie występuje. Jest w TDI i tam można normalnie podnosić, tu nie. Taka aktualizacja na dzisiaj.

                        Będę, być może dzisiaj wymieniał poduszkę za silnikiem, tą na sankach, tą która odpowiedzialna jest za przeniesienie momentu, bo też mam luz w napędzie. Szczerze to trochę nie wierzę, że przyniesie to rozwiązanie ani na odbijanie się samochodu ani na wibracje, ale zobaczymy. Twardy zawodnik. Mam jeszcze trop VVT, do sprawdzenia, na początek odepnę i zobaczę jak się wtedy auto zachowuje, tylko obawiam się, że wtedy auto wejdzie w tryb serwisowy i będzie sterowane zupełnie inaczej. Do sprawdzenia.

                        Komentarz

                        • mariush19
                          Rider
                          • 2009
                          • 634
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #62
                          Na początku wspominałeś O świecach, Ale chyba nie napisałeś czy wymieniłeś?

                          Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                          Komentarz

                          • deodekabokat
                            Drive
                            • 2023
                            • 78
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #63
                            Świece wykręcałem do procesu czyszczenia zaworów. Mają jeszcze bezpieczny nalot. Ich stan do przebiegu oceniłbym jako idealne. Nie były wymieniane.

                            Komentarz

                            • mariush19
                              Rider
                              • 2009
                              • 634
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #64
                              Ja bym profilaktycznie wymienił, Ja swoją kupiłem z przebiegiem 48kkm i był w pakiecie przegląd 4 lata lub 60tyś to na tym przeglądzie wymienili świece

                              Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                              Komentarz

                              • deodekabokat
                                Drive
                                • 2023
                                • 78
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #65
                                Tak ja też mam jeszcze jeden pakiet wykupiony i beda w nim świece. Muszę się tylko dowiedzieć, czy to pakiet robocizna czy robocizna plus części.
                                Jeżeli sama robocizna to kupię części sam jeżeli umowa tego pakietu na to pozwala. Nie chcę płacić za części w serwisie. Podejrzewam że będę znacząco droższe a sama wymiana to dla mnie 15 min. Jak było u Ciebie z tym pakietem?

                                Ps. Już zdrowy?

                                Komentarz

                                • mariush19
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 634
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #66
                                  Bezpłatny był, płyny wszystkie, filtry wszystkie, i świece, plus sprawdzenie wszystkiego co się da, 0zł

                                  Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                                  Komentarz

                                  • deodekabokat
                                    Drive
                                    • 2023
                                    • 78
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #67
                                    No to jeszcze poczekam na niego. Wszystkie serwisy były w aso i czekam jeszcze na ten jeden który był wykupiony.
                                    Przejadę się do nich, zapytam czy jest ważny, przy nowym użytkowniku.

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #68
                                      Jest ważny, dzwonisz do wybranego aso podajesz vin rejestracje i w systemie wszystko będzie, tylko dzwon przed końcem terminu

                                      Wysłane z mojego LM-V405 przy użyciu Tapatalka

                                      Komentarz

                                      • deodekabokat
                                        Drive
                                        • 2023
                                        • 78
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #69
                                        Powoli powoli.
                                        Gdy auto narywa, wg mnie będzie narywało w całym zakresie. Po prostu na biegu jałowym jest bardzo niski moment obrotowy i jest to bardzo wyczuwalne. Zauważyłem, że gdy silnik ma focha do wibracji. Puszczenie go do odcinki ~4000 obr bez obciążenia, będzie skutkowało takim samym zjawiskiem tylko mniej wyczuwalnym, czyli będzie czuć lekkie jakby wypadanie zapłonów.
                                        Tu Ciekawy artykuł.
                                        Misfire diagnostics can lead to a really expensive wild goose chase, especially if the vehicle isn’t actually misfiring.

                                        Komentarz

                                        • deodekabokat
                                          Drive
                                          • 2023
                                          • 78
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #70
                                          Powoli powoli do przodu, Myślę, że pójdę tym tropem i podejrzewam że to właśnie bedzie rozrząd.

                                          Komentarz

                                          • deodekabokat
                                            Drive
                                            • 2023
                                            • 78
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez piotrhd Zobacz wpis
                                            Zawory VVT można łatwo sprawdzić w carscaner, najlepiej wziąć je na wspólny wykres, jeżeli nastawy nadążają za zadanym kątem i odchyłka nie przekracza, o ile dobrze pamiętam, 1,5o to jest ok.
                                            Piotr, w filmiku który podesłałem powyżej człowiek miał jeszcze gorszą delirkę przy kącie 2deg. Myślę, że ten silnik jest cholernie wrażliwy na ustawienie rozrządu, albo kończą się koła KZFR. Daj znać, czy twój miał robiony rozrząd? Mój stoi na oryginalnym, ale podejrzewam, że albo rozrząd od nowa do ustawienia, bo tam są luźne koła, albo siadają koła KZFR.

                                            Komentarz

                                            • piotrhd
                                              Classic
                                              • 2023
                                              • 21
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #72
                                              Hej !

                                              Rozrząd nigdy nie był robiony. Na wykresie na postoju zadane wartości wałków zarówno ssącego jak i wydechowego są linią prostą natomiast wartości wykonywane mają kształt zębów piły do drewna ale amplituda nie przekracza 0,6o przynajmniej na jednym z wałków na drugim muszę zwiększyć skalę bo nie mogę odczytać wartości. Do tej pory uważałem że wszystko jest w porządku, ale o tych 1,5o usłyszałem oglądając na yt jakiś odcinek auto EKG w dodatku na przykładzie innego silnika więc nie jest to jakiś pewnik. Podczas jazdy odchyłki sięgają nawet i 2o ale tylko chwilowo i trudno to precyzyjnie określić.

                                              Najchętniej pogadałbym telefonicznie więc jeżeli możesz wyślij mi kontakt na maila.

                                              Komentarz

                                              • piotrhd
                                                Classic
                                                • 2023
                                                • 21
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #73
                                                deodekabokat

                                                Niekoniecznie muszą siadać KZFR tam są jeszcze elektromagnesy i zawory sterujące. W załączniku ustawienia wałków na wolnych w mojej O3. Przy okazji myślisz już o wym. rozrządu i czy wymiana poduchy coś poprawiła ? Screenshot_2024-01-02-16-42-18-638_com.ovz.carscanner.jpg
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz

                                                • deodekabokat
                                                  Drive
                                                  • 2023
                                                  • 78
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #74
                                                  Położenie walków jest sprawdzane na tym wybraniu czujnikiem halla. Zalacxam zdjecie spodu pokrywy. Wątpię, że jakiś mozg elektronowy wyliczy z tego coś więcej niż +-20sropni
                                                  Postaram się chyba przerobić rozrząd do blokad jeszcze raz i zobaczę co się wydarzy to na szybko. Niczego nie będę wymieniał pp prostu wrzucę blokadę na wałek, popuszczę koła, wrzucę blokadę walu i ustawię jeszcze raz. Rozrząd wyrabia tu 200, mój ma 100. Bez sensu ładować w to pieniądze.

                                                  Komentarz

                                                  • piotrhd
                                                    Classic
                                                    • 2023
                                                    • 21
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #75
                                                    Gdzie można zdobyć blokady wałków i wału ?

                                                    Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia jak wyglądają zawory olejowe i elektromagnesy sterujące zmianą faz rozrządu ? Na jednym filmie widziałem przypadek golfa 2,0 TSI w którym tak jak u ciebie wibracje pojawiały się i znikały. Tam odpowiedzialne były uszkodzone elektromagnesy sterujące pracą zaworów, tylko że były one oddzielne od zaworów w postaci talerzyka przykręcanego do wałka trzema śrubami natomiast na allegro wyskakują mi tylko zespolone zawory z elektromagnesami do CZDA, a ten mechanik twierdził że ten układ jest wspólny dla wszystkich pojemności TSI.

                                                    Co do wymiany rozrządu to bardziej chodzi mi o wiek niż przebieg. Moja O3 jest z 2016 i w połowie tego roku będzie miała 8 lat i ok. 120kkm, a 200 kkm, jak nic się nie zmieni, przypadnie na 14 lat. Myślisz że spokojnie mogę nic nie robić do tego czasu?

                                                    Napisz co dało ustawianie wału i czy udało się stwierdzić jakieś przesunięcie.

                                                    mariush19
                                                    Jak wyleczysz achillesa to może mógłbyś wrzucić twoje ustawienia wałków na wolnych obr. w carscaner

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...