Możecie Panowie zweryfikować też, jakie macie korekty krótko (STFT) i długoterminowe (LTFT) na wolnych obrotach. U mnie po czyszczeniu zaworów korekta z -7 wskoczyła na -10 dużo, bo jednak przy czystej benzynie spodziewałbym się coś około zera.
Blokady rozrządu kosztują niewiele coś około 80pln, tu przykładowa aukcja
Mam trochę zestawienia o co chodzi z rozrządem ze zdjęciami ale widzę, że plik jest za ciężki, żeby tu załadować i ściągnąłem instrukcje serwisowe, nic specjalnie trudnego. Rozrząd będziesz musiał wymienić bo nawet jak nie dojedziesz do interwału to wiek paska Cię zmusi.
Mariusz ja z kolei nie mam jeszcze VCDS i nie wiem jak są w nim prezentowane wyniki ale z tego co widziałem to chyba tylko w wersji liczbowej a wtedy trudno jest zaobserwować i określić skalę odchylenia kąta przestawienia wałka od wartości zadanej . Najlepiej to widać na wykresie ( w crscaner harmonogram ) i chciałem porównać moje wykresy z telepiącego się silnika z wyraźnym piłowym kształtem załączone w poprzednim poście, z twoimi. z silnika który stoi równo.
Co do przyczyny telepania to zastanawiające jest to że kiedy dodałem do paliwa środka do czyszczenia wtrysków (Liqui Moly 1971) w trochę zagęszczonej formie (butelka na ok. 35L paliwa) to silnik stał cały czas równo jak po wyjechaniu z salonu. Następnym razem sprawdzę mu parametry ale może przyczyna leży jednak po stronie układu paliwowego?
Ja też dodawałem, chyba tego samego, gdy jeszcze nie wiedziałem że korekty są OK. Generalnie nie nie było dużej zmiany, może trochę. Ale jest to też związane z zubożeniem/wzbogaceniem mieszanki. Jeżeli mówimy o niepoprawnym wypełnieniu cylindra powietrzem (przy stałej dawce paliwa, kącie zapłonu, energii iskry) to dodanie czegoś takiego do paliwa zadziała właśnie stabilizująco.
Zerknij sobie na zdjęcie pokrywy zaworów od dołu. tam gdzie są wieńce do czujników halla, skąd liczone jest właśnie opóźnienie na wałkach. Jako konstruktor wieloletni konstruktor czujników i "engine management" do rynku samochodowego, trudno mi uwierzyć, że da się z tego wykrzesać dokładności większe niż dziesiątki stopni. Ale mogę się mylić. Trzeba by już wchodzić w czasy przejścia i je dzielić przeliczyć. Wałek rozrządu kręci się dwa razy wolniej od wału to powiedzmy przy obrotach 3000obr na wałku może nie jest takie niewykonalne. Może będę miał trochę ochoty to wypnę wtyczkę z jednego z tych czujników, zobaczę jak zareagują te dane czy znikną, czy będą widoczne.
Wiesz, dużo takich programów oglądam w oplu w wersjach silnika, gdzie nie ma MAF a jest MAP normalnie program pokazuje i zmieniają się dane z MAF ale to jakieś wewnętrzne wyliczenia sterownika, a nie rzeczywiste wartości.
Najlepiej byłoby skorelować większość parametrów z silnikiem który stoi.
Powiedzcie które grupy sprawdzić w VCDS tam można log zrobić i wykres w excelu jak Coś, tylko ja nie wiem w których grupach są te wałki? Tydzień dwa i może by mi się udało podłączyć auto
Jak poczytałem komentarze pod filmem z yt z wymiany rozrządu to w przypadku naszego silnika do ustawienia rozrządu jest potrzebny jakiś interfejs bo mamy dwa wariatory i aktywne cylindry i same blokady nie wystarczą, a śruby po odkręceniu wałków trzeba dać nowe.
Witam panowie, przypadkowo Wpadłem na wasze wpisy na tym forum Otóż również posiadam oktawię 3 1.4 TSI czda i od dwóch lat szukam przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym wyczyszczone już mam zawory kolektor metodą orzecha oraz wymienione wszystkie wtryski na nowe plus świece i miałem wymienione wszystkie nowe cewki ale nie było żadnej zmiany więc z powrotem włożyłem stare. Mam takie pytanie czy nikt z was nie zastanawiał się nad odmą czy to nie jest powodem lub odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Dodam że u mnie też występuję poszarpywanie na zimnym silniku przy jednostajnej jeździe do 2 tyś obrotów przy temp. poniżej 5 ° na zewnątrz. Pozdrawiam.
Witam panowie, przypadkowo Wpadłem na wasze wpisy na tym forum Otóż również posiadam oktawię 3 1.4 TSI czda i od dwóch lat szukam przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym wyczyszczone już mam zawory kolektor metodą orzecha oraz wymienione wszystkie wtryski na nowe plus świece i miałem wymienione wszystkie nowe cewki ale nie było żadnej zmiany więc z powrotem włożyłem stare. Mam takie pytanie czy nikt z was nie zastanawiał się nad odmą czy to nie jest powodem lub odpowietrzeniem skrzyni korbowej? Dodam że u mnie też występuję poszarpywanie na zimnym silniku przy jednostajnej jeździe do 2 tyś obrotów przy temp. poniżej 5 ° na zewnątrz. Pozdrawiam.
Tak, opisujesz typowe usterki. To szarpanie podczas lekkiego przyśpieszania, czy jednostajnej jeździe przy niskich obrotach i małych obciążeniach też występuje. Odma nie będzie tu zagadnieniem, zdejmowałem odmę, bez zmian. Możesz to sobie sam zrobić. Odma siedzi bez opaski, wchodzi w kolektor ssący.
Dziękuję za odpowiedź, czyli rozumiem że ten problem jest dość powszechny i jak na tą chwilę nikt nie znalazł przyczyny nierównej pracy na biegu jałowym , i temu poszarpywaniu w zimne dni ?
U mnie poszarpuje poniżej 5 st Ale na biegu jałowym jest idealnie. Pomiary wyżej, chociaż jakiś ten mój post dziwny nie widzę zdjęć, na kompie jest ok. Jak coś zamieszczę jeszcze raz
Na tapa nie ładuje zdjęć z kompa. Jest ok.
Widzę że wszystko bardzo podobnie jak u mnie. Zastanawia mnie jakie masz korekty długoterminowe na wolnych ale moja wina nie dostarczyłem listy to mam pretensje do siebie. Ta która dałeś, to korekta długoterminowa w IDLE i też podobna do moich.
Mariusz, jeżeli dałoby radę zrobić wykres z przestawiania wałka rozrządu wydechowego i ssącego wartości rzeczywiste to mógłbym je porównać z moimi wynikami, ciekawe by też były korekty wtryskiwaczy ale już w zwykłej formie.
Mam coś takiego przy starcie, chyba tylko na zimno, nawet dłuższe to jest, nie wiem czy za każdym razem, na słuch wyglądało to naturalnie że tak musi być,
SPróbuje zrobić te wykresy, nie pamiętam na którym wałku, to Max odchylenie od wartości zadanej było 0.25 st
Czasem tak mam jak jest solidnie poniżej zera. Od 6 lat i nic się nie dzieje ;]
Tak zauważyłem, niby ten sam silnik mamy a płyn do spryskiwaczy masz z lewej strony.
U mnie to jęknięcie jest identyczne, nawet dłuższe i występuje zawsze po dłuższym postoju bez względu na temperaturę, latem też. Nie pamiętam kiedy zacząłem zwracać na to uwagę, być może było tak od początku.
Mariusz u mnie odchylenie 0,25 st na wydechu i 0,55 na ssącym więc jeśli u ciebie podobnie to nie rób sobie kłopotu z wykresami.
Zastanawiam się jeszcze nad zaworem upustowym turbo, czy on może mieć wpływ na telepanie?
Deo, jak w końcu jest z tym rozrządem, da się go ustawić na blokadach czy potrzeba interfejsu ? Ma aktywne cylindry czy nie ? Bo wszędzie piszą że ma ale jak widziałem taki z aktywnymi to cewki wyglądały jakoś inaczej.
Komentarz