P0420 00 [096] system katalizatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misieq00
    Classic
    • 2018
    • 34
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    P0420 00 [096] system katalizatora

    Witam wszystkich, od jakiego czasu zaczął pojawiać się u mnie błąd 24367 - Zespół 1, system katalizatora P0420 00 [096] za mała skuteczność. Nie ma żadnego check-a na desce. Tylko błędy na VAGu w silniku. Czy ktoś z was miał bądź ma podobny problem? czy jest się czym martwić. Dodam tylko iż w samochodzie nie odczułem jakiś spadków mocy. W sieci znalazłem informacje iż problem może dotyczyć ,,przytkanego, wypalonego" katalizatora.
  • Šzkodnik_5E
    Classic
    • 2022
    • 8
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    Mam to samo w 1.8 Tsi CJSA przebieg trochę powyżej 170.000km. Błąd ten zapisuje się w silniku od kiedy kupiłem samochód przy przebiegu 125.000km. Ale od dwóch miesięcy poza zapisem błędu w komputerze silnika, zapal się też kontrolka check engine. Kasuję się ale po jakimś czasie znowu się zapala. Wcześniej kontrolka nie zapalała się błąd zapisywał się jedynie w kompie. Poza tym że jest błąd nie ma żadnych objawów. Silnik ma moc i pracuje normalnie tak samo od kiedy nabyłem auto.
    Ale jak widać problem się pogłębia gdyż zaczęła zapalać się kontrolka. Zastanawiam się nad wymiana lub regeneracją katalizatora. Czy ktoś miał ten problem i go rozwiązał ? Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • Ozdar
      Ambiente
      • 2014
      • 147
      • Octavia III combi (5E5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis
      Mam to samo w 1.8 Tsi CJSA przebieg trochę powyżej 170.000km. Błąd ten zapisuje się w silniku od kiedy kupiłem samochód przy przebiegu 125.000km. Ale od dwóch miesięcy poza zapisem błędu w komputerze silnika, zapal się też kontrolka check engine. Kasuję się ale po jakimś czasie znowu się zapala. Wcześniej kontrolka nie zapalała się błąd zapisywał się jedynie w kompie. Poza tym że jest błąd nie ma żadnych objawów. Silnik ma moc i pracuje normalnie tak samo od kiedy nabyłem auto.
      Ale jak widać problem się pogłębia gdyż zaczęła zapalać się kontrolka. Zastanawiam się nad wymiana lub regeneracją katalizatora. Czy ktoś miał ten problem i go rozwiązał ? Proszę o pomoc.
      Mam ten sam silnik, te same objawy, tylko przebieg mniejszy.
      Wymiana katalizatora na zamiennik BOSAL nie rozwiązała problemu.
      Cena katalizatora z ASO zabija.

      Komentarz

      • Šzkodnik_5E
        Classic
        • 2022
        • 8
        • Octavia III (5E3)
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Zdążyłem się już dowiedzieć że wymiana katalizatora nie rozwiązuje sprawy, chyba że faktycznie jest przytopiony lecz to skrajnie rzadkie przypadki. Pod koniec Maja jestem umówiony na pełną diagnostykę w zaufanym warsztacie specjalizującym się w VAG. Prawdopodobnie chodzi o drugą sondę lambda która to jest sondą diagnostyczną i często to ona jest powodem błędu gdyż jest już zużyta i przekłamuje wskazania. Diagnozowałem moją VCDS i faktycznie zawyża nie dużo ale jednak poza granice dopuszczalnej normy dlatego komp zapisuje problem z katem. Takie informację mam od mechanika ale jak mówię pod koniec miesiąca powinno się wszystko wyjaśnić.
        Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.

        Komentarz

        • Ozdar
          Ambiente
          • 2014
          • 147
          • Octavia III combi (5E5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis
          Zdążyłem się już dowiedzieć że wymiana katalizatora nie rozwiązuje sprawy, chyba że faktycznie jest przytopiony lecz to skrajnie rzadkie przypadki. Pod koniec Maja jestem umówiony na pełną diagnostykę w zaufanym warsztacie specjalizującym się w VAG. Prawdopodobnie chodzi o drugą sondę lambda która to jest sondą diagnostyczną i często to ona jest powodem błędu gdyż jest już zużyta i przekłamuje wskazania. Diagnozowałem moją VCDS i faktycznie zawyża nie dużo ale jednak poza granice dopuszczalnej normy dlatego komp zapisuje problem z katem. Takie informację mam od mechanika ale jak mówię pod koniec miesiąca powinno się wszystko wyjaśnić.
          Udało Ci się znaleźć przyczynę?

          Komentarz

          • Šzkodnik_5E
            Classic
            • 2022
            • 8
            • Octavia III (5E3)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #6
            Sondy mam sprawne mechanik powiedział że działają poprawnie na chwilę obecną nie ma potrzeby ich wymiany. Katalizator jest również sprawny i nie przytkany gdyż gdyby tak było silnik by się nie opróżniał z spalin i samochód jeździł by całkowicie zamulony. Dawki paliwa na wtryskiwaczach również w normie, brak też wypadania zapłonów. Jedyną rzecz która wymagała wymiany to regulatory przestawiania faz rozrządu tzw. talerzyki które są przykręcony z boku głowicy cylindrów. Oba przepuszczały olej do wtyczki. Mechanik powiedział że to częsty przypadek. Powinno się je sprawdzać co jakiś czas czy nie są mokre wtyczki. I faktycznie przez to że były mokre styki na bloku pomiarowym były złe wartości rzeczywiste nie zgodne z tym co zadaje sterownik. Samochód po wymianie tych części zaczął lepiej jeździć i przyspieszać. Spadło też zużycie paliwa o około 1 litr ze względu że była zaburzona dawka paliwowo-powietrzna. Mogło to właśnie powodować błąd wydajności katalizatora gdyż sonda za katalizatorem odczytywała tą złą mieszankę. Narazie błąd nie występuje. Zobaczymy czy nie powróci. Bynajmniej poprawa jest wyraźna.
            Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.

            Komentarz

            • Daro5p
              Classic
              • 2025
              • 4

              #7
              Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis

              Mam ten sam silnik, te same objawy, tylko przebieg mniejszy.
              Wymiana katalizatora na zamiennik BOSAL nie rozwiązała problemu.
              Cena katalizatora z ASO zabija.
              Mam identyczny przypadek. Nowy kat Bosala i powracający błąd. Z tym że sam check wyskoczył dopiero 2 razy i sam znika po dłuższej trasie.
              1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
              Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?

              Komentarz

              • Šzkodnik_5E
                Classic
                • 2022
                • 8
                • Octavia III (5E3)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis

                Mam identyczny przypadek. Nowy kat Bosala i powracający błąd. Z tym że sam check wyskoczył dopiero 2 razy i sam znika po dłuższej trasie.
                1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
                Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?
                Jeżeli tyle osób wymieniło katalizator i błąd nadal jest oznacza to tylko że problem tego nie dotyczy. Problemem też nie jest to że jest to zamiennik, nie ma to znaczenia tym bardziej że Bosal to najlepszy możliwy zamiennik. Ja uważam że problem jest z drugą sondą lambdą tą za katalizatorem. Kiedyś jeden mechanik co wymieniał mi rozrząd znany tu na forum powiedział że sondy powinno się wymieniać gdyż się po prostu zużywają. W przypadku mojego przebiegu stwierdził że obie już mają dość i powinienem je wymienić. Chyba tak zrobię gdyż to już ostatnia rzecz którą może rozwiązać problem i ostatnia najtańsza. Później zostają już tylko wtryski a jest ich 8. Niby mówią że wymienia się tylko bezpośrednie gdyż pośrednie wytrzymują bardzo duże przebiegi. Niemniej jednak będą droższe od sond które Itak trzeba wymienić z racji przebiegu.

                Komentarz

                • Daro5p
                  Classic
                  • 2025
                  • 4

                  #9
                  Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis

                  Jeżeli tyle osób wymieniło katalizator i błąd nadal jest oznacza to tylko że problem tego nie dotyczy. Problemem też nie jest to że jest to zamiennik, nie ma to znaczenia tym bardziej że Bosal to najlepszy możliwy zamiennik. Ja uważam że problem jest z drugą sondą lambdą tą za katalizatorem. Kiedyś jeden mechanik co wymieniał mi rozrząd znany tu na forum powiedział że sondy powinno się wymieniać gdyż się po prostu zużywają. W przypadku mojego przebiegu stwierdził że obie już mają dość i powinienem je wymienić. Chyba tak zrobię gdyż to już ostatnia rzecz którą może rozwiązać problem i ostatnia najtańsza. Później zostają już tylko wtryski a jest ich 8. Niby mówią że wymienia się tylko bezpośrednie gdyż pośrednie wytrzymują bardzo duże przebiegi. Niemniej jednak będą droższe od sond które Itak trzeba wymienić z racji przebiegu.
                  Sondy też wymieniłem obie. Ogólnie wcześniej miałem problem z falującymi obrotami i czasem z brakiem mocy (jakby auto sie dusiło). Mechanik wymienił kata, sondy i przy okazji świece i auto jeździ ok, spalanie niskie, parametry ok, ale pojawia się ten nieszczęśliwy błąd p0420.

                  Komentarz

                  • Šzkodnik_5E
                    Classic
                    • 2022
                    • 8
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis

                    Sondy też wymieniłem obie. Ogólnie wcześniej miałem problem z falującymi obrotami i czasem z brakiem mocy (jakby auto sie dusiło). Mechanik wymienił kata, sondy i przy okazji świece i auto jeździ ok, spalanie niskie, parametry ok, ale pojawia się ten nieszczęśliwy błąd p0420.
                    U mnie braku mocy czy falujących obrotów nie ma i nie było. Mam oryginalny katalizator i błąd też występuje. Poza tym błędem nie ma innych problemów. Auto zaczęło mniej palić lepiej jeździć jak wymieniłem talerzyki jak opisałem wyżej. Przy jeździe miejskiej spała średnio 8 litrów przy normalnej jeździe. Czy u ciebie podobnie czy mniej? Błąd pojawił ci się po zmianie katalizatora czy występował też przed wymianą? Dodam jeszcze że robiłem test spalin na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że katalizator działa poprawnie.
                    Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.

                    Komentarz

                    • Daro5p
                      Classic
                      • 2025
                      • 4

                      #11
                      Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis

                      U mnie braku mocy czy falujących obrotów nie ma i nie było. Mam oryginalny katalizator i błąd też występuje. Poza tym błędem nie ma innych problemów. Auto zaczęło mniej palić lepiej jeździć jak wymieniłem talerzyki jak opisałem wyżej. Przy jeździe miejskiej spała średnio 8 litrów przy normalnej jeździe. Czy u ciebie podobnie czy mniej? Błąd pojawił ci się po zmianie katalizatora czy występował też przed wymianą? Dodam jeszcze że robiłem test spalin na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że katalizator działa poprawnie.
                      Błąd pojawił się u mnie wcześniej i mechanik zasugerował wymianę. Oprócz tego też były błędy obu sond. Spalanie w mieście też około 8, poza miastem przy jezdzie ok 90 kmh 6-6.5 litra. Przed wymianą było więcej o ok. litr.

                      Komentarz

                      • Šzkodnik_5E
                        Classic
                        • 2022
                        • 8
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis

                        Błąd pojawił się u mnie wcześniej i mechanik zasugerował wymianę. Oprócz tego też były błędy obu sond. Spalanie w mieście też około 8, poza miastem przy jezdzie ok 90 kmh 6-6.5 litra. Przed wymianą było więcej o ok. litr.
                        Ja nie mam i nie miałem innych błędów prócz wydajności katalizatora. Spalanie mam takie jak u ciebie. To nie katalizator powoduje ten błąd w naszym przypadku. Sond nie będę wymieniał skoro u Ciebie nie pomogło tym bardziej że są sprawne. Pozostają wtryski i obawiam się że to jest przyczyną. Te wtryski bezpośrednie nie są trwałe i jedyną metodą sprawdzenia poprawna to na maszynie. Po 2019 gdzie jest już tylko wtrysk bezpośredni poprawili ich trwałość. Ale znowu zbiera się nagar bo nie ma pośrednich. Znajomy ma skodę superb właśnie już tylko na bezpośrednim 2.0 275km przebieg ponad 220kkm i nie ma błędu katalizatora. Coś zmienili bo ten błąd to bolączka wcześniejszych wersji z 8 wtryskiwaczami.

                        Komentarz

                        • Daro5p
                          Classic
                          • 2025
                          • 4

                          #13
                          Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis

                          Ja nie mam i nie miałem innych błędów prócz wydajności katalizatora. Spalanie mam takie jak u ciebie. To nie katalizator powoduje ten błąd w naszym przypadku. Sond nie będę wymieniał skoro u Ciebie nie pomogło tym bardziej że są sprawne. Pozostają wtryski i obawiam się że to jest przyczyną. Te wtryski bezpośrednie nie są trwałe i jedyną metodą sprawdzenia poprawna to na maszynie. Po 2019 gdzie jest już tylko wtrysk bezpośredni poprawili ich trwałość. Ale znowu zbiera się nagar bo nie ma pośrednich. Znajomy ma skodę superb właśnie już tylko na bezpośrednim 2.0 275km przebieg ponad 220kkm i nie ma błędu katalizatora. Coś zmienili bo ten błąd to bolączka wcześniejszych wersji z 8 wtryskiwaczami.
                          Też czytałem że ecu w tych silnikach jest bardzo wrażliwe na katy, szczegolnie na zamienniki. Mozna wyprogramowac lub zalozyc emulator sondy, ale wiadomo że to ostateczność.

                          Komentarz

                          • Ozdar
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 147
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis

                            Mam identyczny przypadek. Nowy kat Bosala i powracający błąd. Z tym że sam check wyskoczył dopiero 2 razy i sam znika po dłuższej trasie.
                            1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
                            Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?
                            U mnie był/jest błąd katalizatora, auto paliło sporo (~10l w trybie bardzo krótkich odcinków miejskich) i było lekko ospałe.
                            Wymieniłem katalizator na zamiennik BOSAL, skasowałem błąd ze sterownika silnika, po niedługim czasie powrócił.
                            Wymieniłem sondę za katalizatorem na nową oryginalną, skasowałem błąd ze sterownika, po niedługim czasie powrócił.
                            Spalanie pozostawało bez zmian.
                            Po przeczytaniu postu Šzkodnik_5E zweryfikowałem wtyczki od "talerzyków", rzeczywiście jedna z nich była zabrudzona olejem, wyczyściłem, spryskałem Kontak S. Błąd katalizatora powrócił ale auto pokazuje niższe średnie spalanie (nie zweryfikowałem jeszcze względem tankowania) i stało się bardziej dynamiczne. Ogólnie mam jeszcze lekkie zapocenia na zewnątrz "talerzyków", więc i tak będę musiał je wymienić.
                            Šzkodnik_5E sprawdzałeś czy u Ciebie błąd na silniku powrócił?
                            Więcej rzeczy nie weryfikowałem.​

                            Komentarz

                            • Šzkodnik_5E
                              Classic
                              • 2022
                              • 8
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis

                              U mnie był/jest błąd katalizatora, auto paliło sporo (~10l w trybie bardzo krótkich odcinków miejskich) i było lekko ospałe.
                              Wymieniłem katalizator na zamiennik BOSAL, skasowałem błąd ze sterownika silnika, po niedługim czasie powrócił.
                              Wymieniłem sondę za katalizatorem na nową oryginalną, skasowałem błąd ze sterownika, po niedługim czasie powrócił.
                              Spalanie pozostawało bez zmian.
                              Po przeczytaniu postu Šzkodnik_5E zweryfikowałem wtyczki od "talerzyków", rzeczywiście jedna z nich była zabrudzona olejem, wyczyściłem, spryskałem Kontak S. Błąd katalizatora powrócił ale auto pokazuje niższe średnie spalanie (nie zweryfikowałem jeszcze względem tankowania) i stało się bardziej dynamiczne. Ogólnie mam jeszcze lekkie zapocenia na zewnątrz "talerzyków", więc i tak będę musiał je wymienić.
                              Šzkodnik_5E sprawdzałeś czy u Ciebie błąd na silniku powrócił?
                              Więcej rzeczy nie weryfikowałem.
                              Jak narazie błąd nie powrócił i nie zapalił się check. Ale spodziewam się że to kwestia czasu. Auto pali zauważalnie mniej i jest dynamiczniejsze szczególnie z niskich obrotów, lepiej reaguje na lekkie naciśnięcie gazu względem tego co było przed wymianą talerzyków. Sęk w tym że tym autem jeździ na codzień moja żona i nie mam możliwości cały czas badać sytuacji. Zaważyłem też jedną zależność. Żona jeździ na krótkich odcinkach do pracy jakieś 8 km w jedną stronę i głównie jeździ po mieście. Samochód kupiłem w 2020 roku do początku tego roku błąd zapisywał się tylko na komputerze ale nie zapalał się check. Było to spowodowane podejrzewam też tym że samochód 2 razy do roku robił trasę po Polsce na urlopy i był dobrze przegoniony po trasie więc się dobrze wypalił. Od dwóch lat nie jeździmy już po Polsce tylko latamy za granicę bo dzieci już dorosły. Więc żona kręci się cały czas w koło komina i od tego roku oprócz błędu na kompie zaczął też wyskakiwać check. Daje to podejrzenie że jednak się przytyka ten katalizator i sonda to wyłapuje nie jest jednak takie zatkanie żeby samochód gorzej jeździł. Widać że jest po prostu bardzo czule to wszystko ustawione na kompie i mała odchyłka powoduje już błąd. Ostatnio żeby to potwierdzić zamieniłem się z żoną na samochody i jeździłem miesiąc do pracy gdzie mam w jedną stronę 30 km. I wynik był taki jak myślałem błąd nie powracał na kompa i nie zapalał się check. Ostatnio potrafił zapalić się 2-3 razy w miesiącu jak jeździła tylko żona. Wychodzi na to że jak ja jeździłem to się po prostu wypala dobrze i nie ma problemu. Moim zdaniem nie ma się co przejmować tym błędem. Zastanawiam się też aby permanentnie wykasować z kompa drugą sondę i to załatwi problem na zawsze. Nawet się dowiadywałem o koszt jest to 500-800 zł w zależności od sterownika. Więc chyba po prostu to zrobię i problem będzie z głowy. Katalizator mam w dobrym stanie nie ma sensu go wymieniać sprawdzał mi mechanik jak napisałem wyżej. Sond też nie będę zmieniał bo działają poprawnie a najważniejsza jest przecież ta przed katalizatorem. Powiedziałem też żonie żeby wyłączała za każdym razem Start-Stop. To też można odwrócić działanie żeby po odpaleniu auta był wyłączony czyli tak jak by się nacisnęło przycisk. Nie myślić z przekodowaniem VCDS na 12.1V. Kodowałem już to i nie polecam. Auto pali wtedy 2 litry więcej na 100km ponieważ obciążony jest cały czas alternator, auto zachowuj się tak jak by było wszystko w aucie włączone grzanie szyb siedzieć itp. Czyli spalanie jak w wysokie mrozy. Jak rozmawiałem z gościem co robi te sterowniki powiedział że to bolączka tych aut i jedyna metoda na katalizator to wykasowanie tej drugiej sondy i odwrócenie działania start stop. Uważam że temat jest już wyczerpany i wymienianie wszystkiego po kolei nic nie da. Jedyne co mogło by załatwić sprawę to może wymiana wszystkich wstrzykiwaczy na nowe. Ale też nie ma pewności. Czytałem na zagranicznych forach że ten błąd potrafi już się pokazywać przy przebiegach 70.000km.
                              Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.

                              Komentarz

                              Pracuję...