Witam wszystkich, od jakiego czasu zaczął pojawiać się u mnie błąd 24367 - Zespół 1, system katalizatora P0420 00 [096] za mała skuteczność. Nie ma żadnego check-a na desce. Tylko błędy na VAGu w silniku. Czy ktoś z was miał bądź ma podobny problem? czy jest się czym martwić. Dodam tylko iż w samochodzie nie odczułem jakiś spadków mocy. W sieci znalazłem informacje iż problem może dotyczyć ,,przytkanego, wypalonego" katalizatora.
P0420 00 [096] system katalizatora
Zwiń
X
-
Mam to samo w 1.8 Tsi CJSA przebieg trochę powyżej 170.000km. Błąd ten zapisuje się w silniku od kiedy kupiłem samochód przy przebiegu 125.000km. Ale od dwóch miesięcy poza zapisem błędu w komputerze silnika, zapal się też kontrolka check engine. Kasuję się ale po jakimś czasie znowu się zapala. Wcześniej kontrolka nie zapalała się błąd zapisywał się jedynie w kompie. Poza tym że jest błąd nie ma żadnych objawów. Silnik ma moc i pracuje normalnie tak samo od kiedy nabyłem auto.
Ale jak widać problem się pogłębia gdyż zaczęła zapalać się kontrolka. Zastanawiam się nad wymiana lub regeneracją katalizatora. Czy ktoś miał ten problem i go rozwiązał ? Proszę o pomoc.
-
-
Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpisMam to samo w 1.8 Tsi CJSA przebieg trochę powyżej 170.000km. Błąd ten zapisuje się w silniku od kiedy kupiłem samochód przy przebiegu 125.000km. Ale od dwóch miesięcy poza zapisem błędu w komputerze silnika, zapal się też kontrolka check engine. Kasuję się ale po jakimś czasie znowu się zapala. Wcześniej kontrolka nie zapalała się błąd zapisywał się jedynie w kompie. Poza tym że jest błąd nie ma żadnych objawów. Silnik ma moc i pracuje normalnie tak samo od kiedy nabyłem auto.
Ale jak widać problem się pogłębia gdyż zaczęła zapalać się kontrolka. Zastanawiam się nad wymiana lub regeneracją katalizatora. Czy ktoś miał ten problem i go rozwiązał ? Proszę o pomoc.
Wymiana katalizatora na zamiennik BOSAL nie rozwiązała problemu.
Cena katalizatora z ASO zabija.
Komentarz
-
-
Zdążyłem się już dowiedzieć że wymiana katalizatora nie rozwiązuje sprawy, chyba że faktycznie jest przytopiony lecz to skrajnie rzadkie przypadki. Pod koniec Maja jestem umówiony na pełną diagnostykę w zaufanym warsztacie specjalizującym się w VAG. Prawdopodobnie chodzi o drugą sondę lambda która to jest sondą diagnostyczną i często to ona jest powodem błędu gdyż jest już zużyta i przekłamuje wskazania. Diagnozowałem moją VCDS i faktycznie zawyża nie dużo ale jednak poza granice dopuszczalnej normy dlatego komp zapisuje problem z katem. Takie informację mam od mechanika ale jak mówię pod koniec miesiąca powinno się wszystko wyjaśnić.Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpisZdążyłem się już dowiedzieć że wymiana katalizatora nie rozwiązuje sprawy, chyba że faktycznie jest przytopiony lecz to skrajnie rzadkie przypadki. Pod koniec Maja jestem umówiony na pełną diagnostykę w zaufanym warsztacie specjalizującym się w VAG. Prawdopodobnie chodzi o drugą sondę lambda która to jest sondą diagnostyczną i często to ona jest powodem błędu gdyż jest już zużyta i przekłamuje wskazania. Diagnozowałem moją VCDS i faktycznie zawyża nie dużo ale jednak poza granice dopuszczalnej normy dlatego komp zapisuje problem z katem. Takie informację mam od mechanika ale jak mówię pod koniec miesiąca powinno się wszystko wyjaśnić.
Komentarz
-
-
Sondy mam sprawne mechanik powiedział że działają poprawnie na chwilę obecną nie ma potrzeby ich wymiany. Katalizator jest również sprawny i nie przytkany gdyż gdyby tak było silnik by się nie opróżniał z spalin i samochód jeździł by całkowicie zamulony. Dawki paliwa na wtryskiwaczach również w normie, brak też wypadania zapłonów. Jedyną rzecz która wymagała wymiany to regulatory przestawiania faz rozrządu tzw. talerzyki które są przykręcony z boku głowicy cylindrów. Oba przepuszczały olej do wtyczki. Mechanik powiedział że to częsty przypadek. Powinno się je sprawdzać co jakiś czas czy nie są mokre wtyczki. I faktycznie przez to że były mokre styki na bloku pomiarowym były złe wartości rzeczywiste nie zgodne z tym co zadaje sterownik. Samochód po wymianie tych części zaczął lepiej jeździć i przyspieszać. Spadło też zużycie paliwa o około 1 litr ze względu że była zaburzona dawka paliwowo-powietrzna. Mogło to właśnie powodować błąd wydajności katalizatora gdyż sonda za katalizatorem odczytywała tą złą mieszankę. Narazie błąd nie występuje. Zobaczymy czy nie powróci. Bynajmniej poprawa jest wyraźna.Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
Mam ten sam silnik, te same objawy, tylko przebieg mniejszy.
Wymiana katalizatora na zamiennik BOSAL nie rozwiązała problemu.
Cena katalizatora z ASO zabija.
1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis
Mam identyczny przypadek. Nowy kat Bosala i powracający błąd. Z tym że sam check wyskoczył dopiero 2 razy i sam znika po dłuższej trasie.
1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis
Jeżeli tyle osób wymieniło katalizator i błąd nadal jest oznacza to tylko że problem tego nie dotyczy. Problemem też nie jest to że jest to zamiennik, nie ma to znaczenia tym bardziej że Bosal to najlepszy możliwy zamiennik. Ja uważam że problem jest z drugą sondą lambdą tą za katalizatorem. Kiedyś jeden mechanik co wymieniał mi rozrząd znany tu na forum powiedział że sondy powinno się wymieniać gdyż się po prostu zużywają. W przypadku mojego przebiegu stwierdził że obie już mają dość i powinienem je wymienić. Chyba tak zrobię gdyż to już ostatnia rzecz którą może rozwiązać problem i ostatnia najtańsza. Później zostają już tylko wtryski a jest ich 8. Niby mówią że wymienia się tylko bezpośrednie gdyż pośrednie wytrzymują bardzo duże przebiegi. Niemniej jednak będą droższe od sond które Itak trzeba wymienić z racji przebiegu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis
Sondy też wymieniłem obie. Ogólnie wcześniej miałem problem z falującymi obrotami i czasem z brakiem mocy (jakby auto sie dusiło). Mechanik wymienił kata, sondy i przy okazji świece i auto jeździ ok, spalanie niskie, parametry ok, ale pojawia się ten nieszczęśliwy błąd p0420.
Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis
U mnie braku mocy czy falujących obrotów nie ma i nie było. Mam oryginalny katalizator i błąd też występuje. Poza tym błędem nie ma innych problemów. Auto zaczęło mniej palić lepiej jeździć jak wymieniłem talerzyki jak opisałem wyżej. Przy jeździe miejskiej spała średnio 8 litrów przy normalnej jeździe. Czy u ciebie podobnie czy mniej? Błąd pojawił ci się po zmianie katalizatora czy występował też przed wymianą? Dodam jeszcze że robiłem test spalin na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że katalizator działa poprawnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis
Błąd pojawił się u mnie wcześniej i mechanik zasugerował wymianę. Oprócz tego też były błędy obu sond. Spalanie w mieście też około 8, poza miastem przy jezdzie ok 90 kmh 6-6.5 litra. Przed wymianą było więcej o ok. litr.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Šzkodnik_5E Zobacz wpis
Ja nie mam i nie miałem innych błędów prócz wydajności katalizatora. Spalanie mam takie jak u ciebie. To nie katalizator powoduje ten błąd w naszym przypadku. Sond nie będę wymieniał skoro u Ciebie nie pomogło tym bardziej że są sprawne. Pozostają wtryski i obawiam się że to jest przyczyną. Te wtryski bezpośrednie nie są trwałe i jedyną metodą sprawdzenia poprawna to na maszynie. Po 2019 gdzie jest już tylko wtrysk bezpośredni poprawili ich trwałość. Ale znowu zbiera się nagar bo nie ma pośrednich. Znajomy ma skodę superb właśnie już tylko na bezpośrednim 2.0 275km przebieg ponad 220kkm i nie ma błędu katalizatora. Coś zmienili bo ten błąd to bolączka wcześniejszych wersji z 8 wtryskiwaczami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Daro5p Zobacz wpis
Mam identyczny przypadek. Nowy kat Bosala i powracający błąd. Z tym że sam check wyskoczył dopiero 2 razy i sam znika po dłuższej trasie.
1 raz pojawił się niecałe 2 tys km po wymianie.
Robiłeś test spalin albo coś jeszcze weryfikowałeś w związku z tym problemem?
Wymieniłem katalizator na zamiennik BOSAL, skasowałem błąd ze sterownika silnika, po niedługim czasie powrócił.
Wymieniłem sondę za katalizatorem na nową oryginalną, skasowałem błąd ze sterownika, po niedługim czasie powrócił.
Spalanie pozostawało bez zmian.
Po przeczytaniu postu Šzkodnik_5E zweryfikowałem wtyczki od "talerzyków", rzeczywiście jedna z nich była zabrudzona olejem, wyczyściłem, spryskałem Kontak S. Błąd katalizatora powrócił ale auto pokazuje niższe średnie spalanie (nie zweryfikowałem jeszcze względem tankowania) i stało się bardziej dynamiczne. Ogólnie mam jeszcze lekkie zapocenia na zewnątrz "talerzyków", więc i tak będę musiał je wymienić.
Šzkodnik_5E sprawdzałeś czy u Ciebie błąd na silniku powrócił?
Więcej rzeczy nie weryfikowałem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
U mnie był/jest błąd katalizatora, auto paliło sporo (~10l w trybie bardzo krótkich odcinków miejskich) i było lekko ospałe.
Wymieniłem katalizator na zamiennik BOSAL, skasowałem błąd ze sterownika silnika, po niedługim czasie powrócił.
Wymieniłem sondę za katalizatorem na nową oryginalną, skasowałem błąd ze sterownika, po niedługim czasie powrócił.
Spalanie pozostawało bez zmian.
Po przeczytaniu postu Šzkodnik_5E zweryfikowałem wtyczki od "talerzyków", rzeczywiście jedna z nich była zabrudzona olejem, wyczyściłem, spryskałem Kontak S. Błąd katalizatora powrócił ale auto pokazuje niższe średnie spalanie (nie zweryfikowałem jeszcze względem tankowania) i stało się bardziej dynamiczne. Ogólnie mam jeszcze lekkie zapocenia na zewnątrz "talerzyków", więc i tak będę musiał je wymienić.
Šzkodnik_5E sprawdzałeś czy u Ciebie błąd na silniku powrócił?
Więcej rzeczy nie weryfikowałem.
Ostatnio edytowany przez Šzkodnik_5E; 9998772.
Komentarz
-
Komentarz