Witam,
od wczoraj mam do dyspozycji Octavie 3 Combi w wersji 1.4 TSI DSG.
Przesiadam sie z Superba 2.0 TDI.
Pierwsze wrazenia pozytywne oprocz jednego : podczas jazdy, nawet wolnej cos mi w kabinie
dudni. Jest to bardzo niski dzwiek/wibracja na granicy slyszalnosci : zona slyszy wyraznie, ja czuje raczej niska wibracje w uszach (nie pod tylkiem)
Z zewnatrz nic nie slychac, silnik jest bardzo cichy, duzo cichszy niz traktor TDI 2.0
we wnetrzu prawie nieslyszalny.
Samochod ma 50km na liczniku, z czego wczoraj zrobilismy ze 20 km na autostradzie
jadac okolo 110km/h.
Dudnienie jest obecne niezaleznie od predkosci.
Czy to moze byc efekt niedotartego silnika lub jakichs innych elementow
wymagajacych dotarcia ?
potwierdzam nic nie dudni, chociaż takie sugestie mogą się pojawić po przesiadce z Superba, swego czasu jeździłem lexem 450h i powiem że gdybym wsiadł do O3 to też by mi coś dudniło. Nasuwa mi się pytanie bo nie jeździłem superbem, jakie są różnice w wyciszeniu w O3 a superbem?
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Nie mam kombi ale lifta i nic podobnego nie zauważyłem, a jeżdżę od tygodnia.
Dzieki, w pierwszej chwili myslalem, ze to moze belki dachowe ... kiedys mialem je na Toledo i 'dudnily' przy szybszej jezdzie, ale to raczej nie to bo ten rezonans slychac juz przy wolniejszej jezdzie. Musze kilka dni pojezdzic i lepiej wyczuc kiedy to sie pojawia/znika.
pozdrowienia,
[ Dodano: Wto 24 Wrz, 13 13:16 ]
Zamieszczone przez mascotte
potwierdzam nic nie dudni, chociaż takie sugestie mogą się pojawić po przesiadce z Superba, swego czasu jeździłem lexem 450h i powiem że gdybym wsiadł do O3 to też by mi coś dudniło. Nasuwa mi się pytanie bo nie jeździłem superbem, jakie są różnice w wyciszeniu z O3 a superbem?
Superb 2 z TDI 2.0 : wyczuwalne wibracje silnika pod tylkiem, na kierownicy. Przy zamknietych oknach silnik prawie nieslyszalny. Przy przesidace na O3/benzyna wyrazny
brak wibracji mechanicznych od silnika, szcegolnie na postoju i manewrach.
Superb mial dziwny profil karoseri - niemozliwa jazda przy otwartych tylnich oknach z powodu wibracji powietrza nawet przy bardzo malych predkosciach no i oczywiscie traktor TDI slyszalny
z zewnatrz.
Przy jezdzie autostrada silnik prawie nieslyszalny, mozna rozmawiac spokojnie lub cicho sluchac muzyki.
Duzo lepsza 'odpornosc' na wyboje niz O3 ale dziciakom jest mnie 'niedobrze' w O3.
O3 1.4TSI ma duzo wiekszego kopa niz Superb TDI 2.0 (oba 140KM), pewnie z powodu
benzyny i roznicy ciezaru.
W O1 i O2 tez tak bylo, ze otwarcie okna z tylu powodowalo dzwiek jakby cos zaczelo tluc i glowe chcialo urwac. Dlatego mam nadmuch w aucie, zeby w czasie jazdy nie otwierac okien
arfel, Ty na pewno miales silnik CR w tym S2 ?? Przeciez przy 140 w S2 to silnika nie slychac, raczej to co oplywa samochod halasuje bardziej i droga.
W O1 i O2 tez tak bylo, ze otwarcie okna z tylu powodowalo dzwiek jakby cos zaczelo tluc i glowe chcialo urwac. Dlatego mam nadmuch w aucie, zeby w czasie jazdy nie otwierac okien
arfel, Ty na pewno miales silnik CR w tym S2 ?? Przeciez przy 140 w S2 to silnika nie slychac, raczej to co oplywa samochod halasuje bardziej i droga.
To byly ostatki TDI bez CR. W niezlej promocji :-).
Przy jezdzie 140km/h oczywiscie ze nie slychac silnika. Mialem na mysli 140KM.
W O3 Combi mozna otworzyc okna tylne albo i przednie i tylne razem i nic sie nie dzieje, no przynajmniej do 50km/h przy szybszej jezdzie nie probowalem.
W O1 i O2 tez tak bylo, ze otwarcie okna z tylu powodowalo dzwiek jakby cos zaczelo tluc i glowe chcialo urwac. Dlatego mam nadmuch w aucie, zeby w czasie jazdy nie otwierac okien
Potwierdzam, jak to pierwszy raz usłyszałem to aż założyłem temat na forum z wrażenia :evil:
W O1 i O2 tez tak bylo, ze otwarcie okna z tylu powodowalo dzwiek jakby cos zaczelo tluc i glowe chcialo urwac. Dlatego mam nadmuch w aucie, zeby w czasie jazdy nie otwierac okien
Potwierdzam, jak to pierwszy raz usłyszałem to aż założyłem temat na forum z wrażenia :evil:
Ten moj 'problem' z dudnieniem wlasnie przypomina te otwarte okna.
Jadac wczoraj pierwszy raz O3 z 10 razy sprawdzalem, czy aby tylne okna na pewno
sa zamkniete. Oczywiscie natezenie 'dudnienia' jest nieprownywalnie mniejsze, glowy nie
urywa ale to podobna kategoria halasu/wibracji/rezonansu.
Zeby bylo smieszniej to w O3 tylnie okna mozna spokojnie otworzyc podczaz jazdy.
a nie dudni to co innym dudni?
Czyli tylne zawieszenie?
Jak kolega napisał, że przy każdej prędkości słychać (a jechał też ~ 100km/h) to na dziurach koła by już nie dotykały drogi a co za tym idzie "nurtujący wszystkich problem tylnego zawieszania w O3" byłby wykluczony :szeroki_usmiech
[ Dodano: Wto 24 Wrz, 13 23:41 ]
Zamieszczone przez arfel
Zeby bylo smieszniej to w O3 tylnie okna mozna spokojnie otworzyc podczaz jazdy.
No mnie się to też udało w Nissanie, Passacie i w Mercedesie :P sorry za EOT ale wiem o czym piszesz w innych autach jest dramat po otworzeniu tyłu a w O3 o dziwo jest w miarę spokojnie, czego nie można powiedzieć o przednich (przy ~ 100 km/h wpada tornado i przesuwa nawet nie przesuwalne rzeczy po aucie)
arfel, warto by sprawdzić, czy to nie drga któraś z osłon pod silnikiem. Czasami jak coś jest źle dokręcone/ułożone to te osłony podczas jazdy drgają jak głupie. Najlepiej jakbyś postawił kogoś przy drodze, żeby przykucnął i patrzył, a ty jeździj...
arfel, warto by sprawdzić, czy to nie drga któraś z osłon pod silnikiem. Czasami jak coś jest źle dokręcone/ułożone to te osłony podczas jazdy drgają jak głupie. Najlepiej jakbyś postawił kogoś przy drodze, żeby przykucnął i patrzył, a ty jeździj...
Dzieki za podpowiedz.
Dzisiaj sprawdzilem cisnienie i okazalo sie ze jest 2.7 -2.8 we wszystkich kolach, spuscilem na 2.4 (powinno byc 2.2 chyba) ale nie mialem okazji jezdzic bo zona porwala samochod ...
Nie sadze, zeby to byly przepompowane opony ale kto wie, nigdy nie jezdzilem z takim wysokim cisnieniem ...
arfel, warto by sprawdzić, czy to nie drga któraś z osłon pod silnikiem. Czasami jak coś jest źle dokręcone/ułożone to te osłony podczas jazdy drgają jak głupie. Najlepiej jakbyś postawił kogoś przy drodze, żeby przykucnął i patrzył, a ty jeździj...
Dzieki za podpowiedz.
Dzisiaj sprawdzilem cisnienie i okazalo sie ze jest 2.7 -2.8 we wszystkich kolach, spuscilem na 2.4 (powinno byc 2.2 chyba) ale nie mialem okazji jezdzic bo zona porwala samochod ...
Nie sadze, zeby to byly przepompowane opony ale kto wie, nigdy nie jezdzilem z takim wysokim cisnieniem ...
moze byc zwazywszy ze o ile pamietam (na przykladzie opla vectry) tam przy maks dociazonym samochodzie sugerowali 2.5 wiec 2.7-2.8 przy samochodzie z kierowca nie bedzie dawal 'zadnej' amortyzacji przez opony, wszystko idzie w zawieszenie
za dużo powietrza - opony nówki i kostki walą - upuść trochę ,lub sprawdź ciśnienie jakie powinno być + daj sie dotrzeć oponom - miałem coś takiego dwie octavie do tyłu :szeroki_usmiech
za dużo powietrza - opony nówki i kostki walą - upuść trochę ,lub sprawdź ciśnienie jakie powinno być + daj sie dotrzeć oponom - miałem coś takiego dwie octavie do tyłu :szeroki_usmiech
Jest juz 1500 na liczniku :
Dudnienie : po zmniejszeniu cisnienia chyba mniej slyszalne. a moze sie po prostu przyzwyczilem do innego brzmienia silnika/zawieszenia
W porownaniu z Superb 2.0 TDI:
- ciszej przy jezdzie do 90km/h
- powyzej 120km komfort jazdy zdecydowanie wiekszy byl w Superb, Octavia jest duzo gorzej wyciszona, mocno slychac nawierzchnie (opony Primacy HP), mocno slychac szum powietrza, skonczylo sie ciche sluchanie muzyczki, trzeba teraz podkrecc
- Octavia 1.4TSI DSG pali 1-1.2l (srednia globalna 7.8) na 100 wiecej niz 2.0TDI (benzyna kontra ON)
arfel, ciekawe to co piszesz odnosnie wyciszenia kabiny w OIII, zwlaszcza przy konfrontacji z SII.
Gdybys napisal "OIII jest glosna", to mamy kwestie indywidualnej definicji "glosnosci". Pewnie nawet bym pomyslal, ze nieco przesadzasz, gdyz sa tacy co mowia wrecz odwrotnie. Ale jesli porownanie do SII wypada tak slabo, to smutne niestety
Nadzieja jeszcze w kilku detalach:
1/ Jechalas akurat po glosnej nawierzchni (tutaj mistrzem ciszy w Europie Zachodniej sa dla mnie Holendrzy: raz, ze ograniczenie predkosci do 120 i mniej, dwa super cicha nawierzchnia)
2/ Opony w SII byly pod tym wzgledem lepsze od tych w OIII.
Poza kwestia wyciszenia, to czy czujesz, ze OIII jest ewidentnie autem juz nowszej generacji wzgledem SII?
Dzieki za odpowiedzi I sorry za OT. Niestety ja pomoc Ci nie moge z Twoja przypadloscia, bowiem nie posiadam takiej fury (jeszcze?)
Hmmm też mam kombi, ale takiego "dudnienia" nie słyszę. Też mam ok. 1500 km przejechane.
Jestem świeżo po wymianie kół na zimowe, kazałem nabić 2,3. Efekt ? Znacząca poprawa wybierania drobnych nierówności nawierzchni, ewidentnie letnie miałem za dużo napompowane.
To co ewidentnie słychać to pojawiający się gdzieś od 80-90 km/h lekki szum powietrza z okolic przednich słupków.
Co ciekawe, nie wzrasta on jakoś liniowo wraz ze wzrostem prędkości. Jechałem te 140 km/h i dźwięk był bardzo podobny co do natężenia.
To też.
Zapomniałem poprosić o sprawdzenie ciśnienia w letnich, ale wczoraj przygotowywałem je na zimę (mycie + zabezp. woskiem) i są naprawdę jak kamienie.
U mnie na drobnych nierównościach czuć ciężar tylnej osi i zdecydowanie lepiej mi się jeździ jak pasażerowie siedzą z tyłu + bagaż, aniżeli kiedy jadę sam.
Nadto duża ładowność robi swoje. :roll:
Targetem dla O3 są handlowcy/serwisanci tłukący sporo km oraz ciułacze, dla których komfortem jazdy jest coś zupełnie innego niż dla właścicieli np. superbów, Q7 czy lexusów.
O3 jest "wypatroszone" przez księgowych... dla maksymalizacji zysku.
Jeśli ktoś wskaże odpowiednie sprężyny i amortyzatory oraz zrobi porządny pakiet wyciszający i wstawi legalnie paski led do zwykłych lamp w O3, to zarobi fortunę....
... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin
Komentarz