Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Modyfikcja siły tłumienia amortyzatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Modyfikcja siły tłumienia amortyzatora

    Kupiłem 2 różne i niestety po 20 min dalej było zimno w samochodzie.
    Myślałem, że w zimę szybciej będzie ciepło w samochodzie ale trudno nie udało się.
    Podobno to jest po to żeby szyba szybciej odparowała ale myślę, że i do tego się nie nada.

  • #2
    Modyfikcja siły tłumienia amortyzatora

    Znalazłem firmę która zajmuje sie modyfikacją siły tłumienia amortyzatora. Co da taki zabieg czy ktoś na forum robił cos takiego?

    [ Dodano: Wto 31 Gru, 13 13:45 ]
    Nikt sie nie orientuje w tym temacie? :lol:

    [ Dodano: Nie 02 Lut, 14 23:40 ]
    Panowie czy po modyfikacji siły tłumienia amortyzatora trace gwarancje? czy raczej serwis sie nie kapnie? Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Na czym miałaby polegać ta modyfikacja?
      Każda ingerencja (widoczna) w amortyzator będzie podstawą do odstąpienia od uznania gwarancji...
      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

      Komentarz


      • #4
        na zmianie charakterystyki tłumienia amortyzatora
        poprzez zastosowanie innych zaworków lub/i oleju w środku

        jeśli obecny układ sprężyna + amortyzator jest "twardy" to co będzie jeśli amortyzator będzie stawiał mniejszy opór ?

        lukrys, mniej więcej rozumiem o co chodzi, zawieszenia w Skodzie nie mają za grosz finezji działania, słabo wybierają nierówności a do tego się tłuką co jest dramatycznie wkurzające na nierównych drogach

        ja u siebie w Yeti zmieniłem wszystkie fabryczne amortyzatory na Koni FSD auto stało się odrobinę przyjemniejsze na nierównych drogach ale aż by się prosiło zmienić też sprężyny
        jednakże przeszło mi "udoskonalanie" Skody ;-)

        twarda sprężyna i "słaby" amortyzator to niespecjalnie dobra kombinacja

        jeśli tych amortyzatorów w trakcie "przeróbki" nie zdewastują to nie sądzę, żeby ASO się zorientowało
        nawet jeśli to zapewne powinieneś stracić gwarancje na same amortyzatory
        może zamiast kombinować z fabrycznymi kupić zamiennik i potestować

        Komentarz


        • #5
          Ciekaw jestem z jakiej firmy wkłada teraz skoda bo w O2 były na tyle monroa .

          Komentarz


          • #6
            Taka modyfikacja zwykle jest przeprowadzana w kierunku, który jednak nie będzie interesowała większości użytkowników Octavii i polega na usztywnieniu amortyzatorów. Polega zgrubsza na tym, co napisał ketivv. Dla serwisu będzie niezauważalna. Mam coś takiego zrobione blisteinie w BMW E30 (przeznaczenie - tor).
            BMW 130i - klik
            kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
            BMW E36 '92 na tor

            Komentarz


            • #7
              czyli lepiej wymienić amortyzatory i samochód będzie miekkszy? Chodzi mi o same tylne zawieszenie. Panowie poradzcie coś;p

              [ Dodano: Wto 04 Lut, 14 16:35 ]
              czy wystarczy wymienić sprężyny na miekksze?xD

              Komentarz


              • #8
                lukrys, szczerze to olej to

                włącz sobie głośniej ulubioną muzę i zapomnij o problemie,
                przemęcz się chwilę sprzedaj grata i kup sobie bardziej opowiadające tobie auto

                Komentarz


                • #9
                  A po co czekać lepiej sprzedać od razu.

                  [ Dodano: Wto 04 Lut, 14 18:36 ]
                  Kolego LUKRYS ,a jeżdziłeś inną O3 i czy było to samo co u ciebie?

                  Komentarz


                  • #10
                    tak jeżdziłem ost demonstracyjną octavią 3 tylko że 1,4 i było identyczne dudnienie z tyłu. Ja już nawet wygłuszyłem bagażnik i powiem że troche lepiej sie jeżdzi ale...

                    Są w ogole miekksze sprężyny do octavii?

                    Komentarz


                    • #11
                      Oczywiście zakładam, że z przyjemnego zawieszenia Superba nic do O3 pasować nie będzie, ale...
                      Przecież u producentów amortyzatorów są goście, którzy to projektują/składają/produkują... zawsze ktoś może zrobić fotkę, przekazać "cenne coś" między zdaniami...

                      Jeżdziłem kiedyś AstrąII kombi i tam też była belka, ale zawieszenia było znacznie bardziej komfortowe i ciche,

                      Jeżeli znalazłby się ktoś, kto "zmiękczy" O3, to z pewnością zarobi na tych zestawach sporą kasę.
                      ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                      Komentarz


                      • #12
                        ciekawe jak zachowuje sie O3 1,8 na wielowachaczu?

                        Komentarz


                        • #13
                          1.8 TSi jeździ zupełnie normalnie.
                          Nic nie dudni.
                          Zawieszenie jest twardzsze niż w starszych autach (passat B6) ale znacznie bardziej komfortowe niż w yeti.
                          To był właśnie jeden z argumentów za niekupieniem yeti.

                          Raz jeden usłyszałem coś jak dudnienie (dźwięk o niskiej częstotliwości z tyłu) stojąc na parkingu z zapalonym silnikiem i otwarta klapą bagażnika.
                          Może to klapa Wam drży i w bagażniku dźwięk się wzmacnia jak w pudle rezonansowym?

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez elektrykprosty
                            ale znacznie bardziej komfortowe niż w yeti.
                            Yeti to wóz drabiniasty ;-)

                            wzór na obwód koła 2 Pi R - Pi to 3,14 z małym haczkiem i to ten haczyk tak napier..... ;-)

                            Komentarz


                            • #15
                              niewiem ;P po prostu dudni xD najgorzej jak jest auto obładowane że aż sie obniży wtedy dopiero daje po uszach

                              [ Dodano: Pią 07 Lut, 14 02:19 ]
                              jak myślicie ile strace jakbym chciał isć na wymiane na super B nowego w salonie?

                              Komentarz


                              • #16
                                Jeśli masz na myśli wymianę pod tytułem "oddaję Octavię do dealera, biorę Superba", to straszne pieniądze - wolisz nie wiedzieć. A jeśli chciałbyś sprzedać Octavię sam, to myślę, że koło 20% straty musisz liczyć. Innymi słowy - lepiej przywyknąć
                                BMW 130i - klik
                                kiedyś: Octavia 1.4 TSI - klik
                                BMW E36 '92 na tor

                                Komentarz


                                • #17
                                  LUKRYS a dowiadywałeś się o sprężyny i amortyzatory od golfa 85KM bo on też wersji podstawowej ma belkę. Ciekawe czy mają te same numery katalogowe tych częsci.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ralfik a jak to sprawdzić czy golf ma to samo?

                                    [ Dodano: Sob 08 Lut, 14 02:48 ]
                                    Możliwe że to przez słabe wygłuszenie. Wielki bagażnik rezonans.. Ciężko uznać Panowie;/

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X