Ja w swoim TSI z serii CBZ* zmieniłem olej sam w garażu przy stanie licznika 5 tyś km zastosowałem płukankę Millersa i wtedy zalałem 0W40 MillersOils. Obecnie z racji krótkich odcinków wymieniam regularnie co 10 tyś km lub co 1 rok. Jestem przeciwnikiem wymiany LL co 30 tyś km/ 2 lata zwłaszcza w silniku TSI - nawet jeśli te wymiany miałbym za darmo. Oczywiście da się zauważyć tendencję na NIE tylko ile osób z głosujących ma silniki nowego typu oraz ile osób z oddających głos jest świadomymi użytkownikami jeśli chodzi o stosowany olej. Ślepa wiara w to co pokazuje komputer lub to co mówi producent też nie prowadzi daleko. Proszę sobie wyobrazić sytuację : producent uważa że najlepiej dany silnik smaruje Kastrol, ale użytkownik już zaczyna się zastanawiać nad innym (marka, lepkość) ale po co ? Skoro producent jasno i wyraźnie dał do zrozumienia że Kastrol smaruje wszystkie miejsce najlepiej łącznie z tymi gdzie nie docierają promienie słoneczne. I taka sama dyskusja zaczyna się czy wymieniać po 3 lub 5 tyś km a potem regularnie co 15 tyś km. Ale po co ? Skoro producent określił wymianę co 30 tyś km. Co taki Heniek czy Rysiu może powiedzieć mając przeciwko sobie producenta klepiącego min. 1 000 szt. dziennie aut, a który chce Cię zobaczyć w salonie ponownie za 5 lat ?
Termostat w 1.8TSI DSG - no i problem
Zwiń
X
-
Termostat w 1.8TSI DSG - no i problem
Witam, no i powstał problem, zauważyłem od pewnego czasu że wskazówka temperatury wody zamiast stać na 90 stopniach jak przyklejona, kiwa się od 75 do 90. Jak jadę po mieście to wskazuje 90, jak wyjadę na trasę to spada do 75-80. Kiedyś tak nie było. Dodatkowo zaobserwowałem, że temperatura oleju rzadko przekracza 80 stopni a kiedyś była lekko ponad 100. Pojechałem do serwisu ELCAR tam podpięli kompa i stwierdzili że wszystko jest OK. A wiem, że nie jest bo samochód dłużnej się nagrzewa i ta temperatura się kiwa. Nie wiem co mam robić, wiem że coś jest nie tak, a oni mi wpierają że jest OK. Praca silnika nie dogrzanego wpływa negatywnie na jego trwałość i trwałość katalizatora i oleju. Podobno z tymi termostatami nie jest zbyt dobrze, do tego jeszcze kosztuje ponad 1200zł, jak tego mi nie zrobią na gwarancji to potem będę miał spory problem. Poradźcie co robić... Miał ktoś taki problem? Jak to zdiagnozować?PW
-
-
Wygląda na to, że chłopaki w serwisie nie mają pojęcia jak to działa. Mówią, że temperatury i przepływy komputer pokazuje OK. Czy tam jest w ogóle jakiś czujnik przepływu? Szczerze wątpię. Nie wiecie czy gdzieś można jakiś opis układu chłodzenia znaleźć. Chwilę szukałem w necie ale nic nie znalazłem. Czy jest jakaś instytucja nadrzędna nad takim serwisem, gdzie można by się poskarżyć?PW
Komentarz
-
-
Elcar i jego serwis to już chyba mity wręcz krażą.
Dzisiaj zadzwoniłem z prośbą o wycenę wymiany termostatu przy DSG to mało mnie gość z serwisu nie zjadł - w arogancji sposób starał mi się wyperswadować "co ma termostat przy DSG do temp silnika" i że mam nie czytać pierdół na forach dyskusynych bo to jakieś pierdoły. :lol: Że mam przyjechać na normalną diagnozę i oni mi to zdiagnozują.
Jak mnie już wkurzył i powiedziałem, że ja nie proszę o diagnozę tylko o wycenę wymiany to mnie odesłał do wysłania zapytania przez email.
Także już wiemy, że z niedogrzewającym się silnikiem w połączeniu z DSG nie ma co jechać do Elcar Wrocław.Jest:
VW Passat B5 (3B) '98 1.9TDI (AFN), kombi
Audi 80 '90 1.9 (1Y), sedan
Było:
Opel Astra F '96 1.6 (X16SZ), htb
Opel Astra F '92 1.6 (C16NZ), sedan
Komentarz
-
Komentarz