Zamieszczone przez adaś
Dziwne obroty silnika
Zwiń
X
-
Dziwne obroty silnika
Tagi: Brak
-
-
Dziwne obroty silnika
Witam, zaobserwowałem następująca rzecz w mojej skodzie (Octavia 1,8 tsi s&s)
Podczas jazdy jak już silnik się rozgrzeje (klima włączona cały czas i ustawiona na 22 st.) w momencie kiedy np. chce zmienić bieg puszczam gaz wciskam sprzęgło a obrotomierz lekko podnosi się w górę tak jak by gaz był wciśnięty, a nie jest! tak około 100 obr. i zaczyna opadać w dól już normalnie - trwa to około 1-2 sekund. W sytuacji kiedy tylko puszczam gaz a nie naciskam sprzęgła mija chwila zanim prędkość i obroty zaczynają spadać czuje że auto np jeszcze lekko jedzie - przyspiesza.
Z moich obserwacji wyniki - nie chcę tu nikogo nakierować , dzieje się tak jak włączy się wiatrak na chłodnicy ale nie jestem tego pewien.
Czy ktoś z was tak też ma lub zaobserwował coś takiego? Nadmienię że auto ma 3 tyg.Kuba
-
-
Miałem identyczne objawy w Felicji. Jak wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy to obroty lekko się podbijały. Jak ściągnąłem nogę z gazu to przez chwilę sam lekko przyspieszał. U mnie była popsuta przepustnica. U Ciebie silnik jest bardziej nowoczesny o lata świetlne ale może będzie to jakaś wskazówka gdzie szukać ( dawkowanie paliwa i powietrza ).
Komentarz
-
-
Nie nie zawsze prawdopodobnie tylko w tedy jak jest większe obciążenie. Ja zaobserwowałem prawdopodobnie tylko w tedy jak jest wiatrak włączony na chłodnicy lub od klimy. Jesteś kolejną osobą która ma 1,8 tsi i tak ma jak ja. Rozmawiałem też z jednym gościem z serwisu skody on tez ma 1,8 tsi i też tak ma. Więc wygląda że tak ma być.
PozdrawiamKuba
Komentarz
-
-
Zgadza się w tym aucie mało co słychać do kabiny. Jak rozpoznałem - jak załączy się wiatrak to do kabiny jak już wspomniałeś nie dochodzi dźwięk wiatraka ale słychać troszeczkę inny odgłos jak dodajesz gazu takie lekkie bardzo ciche buczenie - mam chyba nadwrażliwość słuchowąwięc rozróżniłem to nie w formie natężenia dźwięku a jedynie zmiany odgłosów.
Przy czym tak jak mówię jest to tylko mój domysł bo na zimnym silniku to nie występuje.Kuba
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TippoTak ma byc, sterownik sam robi "miedzygaz" przy rozpedzaniu, w t5 tdi CR tez to mam i jest bardzo pomocne.
ps. W Insignii CDTi jest to zrobione jeszcze bardziej agresywnie.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Ceed1, w sumie to mogłoby działać w obie strony tj. i przy redukcji i przy wyższym biegu, na podstawie czujnika przy dźwigni zmiany biegu + logika zakodowana.
Zanim puścisz sprzęgło bieg już musi być wybrany.
Edit: Bodajże nazywa się to "blipping control" tutaj przykład moduły dla S2000
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
ok. Tylko od momentu włożenia biegu do momentu puszczenia sprzęgła przy "sportowej" jeździe mijają tylko ułamki sekund. Nie wiem czy przez to mgnienie oka obroty są w stanie się podwyższyć przy redukcji. Przecież to by było uderzenie, walnięcie silnika żeby obroty były wyższe. Ja tak to pojmuję ze swojego doświadczenia. Nie wykluczam oczywiście innych czynników, które jednak powodują zmianę tych obrotów ale chyba jest to dużo bardziej skomplikowane niż my tu opisujemy.
Komentarz
-
-
Po pierwsze, nie Honda tylko Lexus ma ten patent:
The eight-speed Sport Direct-Shift automatic transmission proves a willing partner on road or track. For maximum performance, the driver can shift manually with steering wheel paddle shifters in either “D” or “M” modes, but in “M” mode, the transmission will hold each gear to the 6,800-rpm redline and execute ultra-quick shifts in one-tenth of a second. In “M” mode, the transmission “blips” the throttle to match engine rpm to vehicle speed, which helps maintain traction and control, especially when slowing through curves.
działa bodajże od ~3500obr
Zamieszczone przez Ceed1ok. Tylko od momentu włożenia biegu do momentu puszczenia sprzęgła przy "sportowej" jeździe mijają tylko ułamki sekund. Nie wiem czy przez to mgnienie oka obroty są w stanie się podwyższyć przy redukcji. Przecież to by było uderzenie, walnięcie silnika żeby obroty były wyższe. Ja tak to pojmuję ze swojego doświadczenia. Nie wykluczam oczywiście innych czynników, które jednak powodują zmianę tych obrotów ale chyba jest to dużo bardziej skomplikowane niż my tu opisujemy.
- system dostępny jest tylko z sekwencyjną skrzynią to trochę upraszcza
- przy zmianie biegów różnica obrotów to nie jest 6000 tylko ~2000 tyle chyba da się podbić
- system mógłby działać nie przy puszczaniu sprzęgła tylko w skrzyni na podstawie ruchu elementów przy wybieraniu biegu.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
Komentarz