Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dziwne obroty silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne obroty silnika

    Zamieszczone przez adaś
    A dorastam jeszcze do decyzji o wycięciu DPF i delikatnym "wirusiku" (+ ~25KM i + ~50Nm)
    Jeżeli będziesz musiał/chciał pozbyć się DPF'a, to najlepiej od razu zrobić program, tak jakby przy okazji, bo mapę i tak trzeba będzie zmienić.
    Taki jest plan... Na tą chwilę jestem zdecydowany zrobić DPF+chip w pierwszym wakacyjnym tygodniu. Na razie staram się znaleźć warsztat, który zrobi tą robotę ekonomicznie i prawidłowo a przy okazji będzie mieć dobrą opinię. W tej chwili rozsądny wydaje się ALTA RACING...

  • #2
    Dziwne obroty silnika

    Witam, zaobserwowałem następująca rzecz w mojej skodzie (Octavia 1,8 tsi s&s)
    Podczas jazdy jak już silnik się rozgrzeje (klima włączona cały czas i ustawiona na 22 st.) w momencie kiedy np. chce zmienić bieg puszczam gaz wciskam sprzęgło a obrotomierz lekko podnosi się w górę tak jak by gaz był wciśnięty, a nie jest! tak około 100 obr. i zaczyna opadać w dól już normalnie - trwa to około 1-2 sekund. W sytuacji kiedy tylko puszczam gaz a nie naciskam sprzęgła mija chwila zanim prędkość i obroty zaczynają spadać czuje że auto np jeszcze lekko jedzie - przyspiesza.
    Z moich obserwacji wyniki - nie chcę tu nikogo nakierować , dzieje się tak jak włączy się wiatrak na chłodnicy ale nie jestem tego pewien.

    Czy ktoś z was tak też ma lub zaobserwował coś takiego? Nadmienię że auto ma 3 tyg.
    Kuba

    Komentarz


    • #3
      rusz pare razy kierownicą - obroty podskoczą, włączy się klima - podskoczą - normalne, niczym się nie przejmuj

      Komentarz


      • #4
        Nie bardzo zrozumiałem co napisaleś albo o co ci chodziło? Co ma ruszenie kierownica podczas jazdy do tych obrotów?
        Kuba

        Komentarz


        • #5
          A nie jest to związane z HHC - systemem ruszania pod wzniesienia :?:
          Podnoszą się obroty żeby nie zdławić silnika.

          Komentarz


          • #6
            Z tego co wiem to nie pasiadam takiego systemu.
            Kuba

            Komentarz


            • #7
              no skoro piszesz ze sie obroty podnosza przy wiatraku - to tak jak przy klimie czy ruszaniu kierownica, auto potrzebuje wiecej pradu, wiec podnosi obroty

              Komentarz


              • #8
                Miałem identyczne objawy w Felicji. Jak wcisnąłem sprzęgło podczas jazdy to obroty lekko się podbijały. Jak ściągnąłem nogę z gazu to przez chwilę sam lekko przyspieszał. U mnie była popsuta przepustnica. U Ciebie silnik jest bardziej nowoczesny o lata świetlne ale może będzie to jakaś wskazówka gdzie szukać ( dawkowanie paliwa i powietrza ).

                Komentarz


                • #9
                  Himenek, autorowi chyba chodzi o coś innego.
                  Jak zmienia się biegi, to bardzo często chwilę po wysprzęgleniu obroty minimalnie skaczą do góry. Wydaje mi się, ale to tylko moje domysły, że to ma tak być. Dzięki temu obroty nie spadają do minimum przy kolejnym biegu.
                  Pozdro

                  Komentarz


                  • #10
                    Rozumiem Leniwiec że zaobserwowales u sobie podobne objawy? Bo silniczek ten sam.

                    Pozdro
                    Kuba

                    Komentarz


                    • #11
                      Tak, ale nie zawsze się tak dzieje, więc nie wiem czy moje domysły są prawidłowe.
                      Pozdro

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie nie zawsze prawdopodobnie tylko w tedy jak jest większe obciążenie. Ja zaobserwowałem prawdopodobnie tylko w tedy jak jest wiatrak włączony na chłodnicy lub od klimy. Jesteś kolejną osobą która ma 1,8 tsi i tak ma jak ja. Rozmawiałem też z jednym gościem z serwisu skody on tez ma 1,8 tsi i też tak ma. Więc wygląda że tak ma być.

                        Pozdrawiam
                        Kuba

                        Komentarz


                        • #13
                          A w jaki sposób zaobserwowałeś zależność od wiatraka klimy, a tym bardziej chłodnicy?? Przecież w tym aucie w kabinie w czasie jazdy mało co słychać :shock:
                          Pozdro

                          Komentarz


                          • #14
                            Zgadza się w tym aucie mało co słychać do kabiny. Jak rozpoznałem - jak załączy się wiatrak to do kabiny jak już wspomniałeś nie dochodzi dźwięk wiatraka ale słychać troszeczkę inny odgłos jak dodajesz gazu takie lekkie bardzo ciche buczenie - mam chyba nadwrażliwość słuchową więc rozróżniłem to nie w formie natężenia dźwięku a jedynie zmiany odgłosów.

                            Przy czym tak jak mówię jest to tylko mój domysł bo na zimnym silniku to nie występuje.
                            Kuba

                            Komentarz


                            • #15
                              Tak ma byc, sterownik sam robi "miedzygaz" przy rozpedzaniu, w t5 tdi CR tez to mam i jest bardzo pomocne.

                              ps. W Insignii CDTi jest to zrobione jeszcze bardziej agresywnie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Tippo
                                Tak ma byc, sterownik sam robi "miedzygaz" przy rozpedzaniu, w t5 tdi CR tez to mam i jest bardzo pomocne.

                                ps. W Insignii CDTi jest to zrobione jeszcze bardziej agresywnie.
                                a w Hondzie (której? nie pamiętam) słyszałem, iż jak się redukuje bieg to ustawia obroty silnika na poziomie jaki będzie po zmianie (prosty trik redukujący obciążenia układu napędowego)
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz


                                • #17
                                  Tylko skąd w momencie naciśnięcia sprzęgła Honda będzie wiedzieć czy ja redukuję czy daję wyższy bieg?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ceed1, w sumie to mogłoby działać w obie strony tj. i przy redukcji i przy wyższym biegu, na podstawie czujnika przy dźwigni zmiany biegu + logika zakodowana.
                                    Zanim puścisz sprzęgło bieg już musi być wybrany.


                                    Edit: Bodajże nazywa się to "blipping control" tutaj przykład moduły dla S2000
                                    Link
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ok. Tylko od momentu włożenia biegu do momentu puszczenia sprzęgła przy "sportowej" jeździe mijają tylko ułamki sekund. Nie wiem czy przez to mgnienie oka obroty są w stanie się podwyższyć przy redukcji. Przecież to by było uderzenie, walnięcie silnika żeby obroty były wyższe. Ja tak to pojmuję ze swojego doświadczenia. Nie wykluczam oczywiście innych czynników, które jednak powodują zmianę tych obrotów ale chyba jest to dużo bardziej skomplikowane niż my tu opisujemy.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Po pierwsze, nie Honda tylko Lexus ma ten patent:
                                        The eight-speed Sport Direct-Shift automatic transmission proves a willing partner on road or track. For maximum performance, the driver can shift manually with steering wheel paddle shifters in either “D” or “M” modes, but in “M” mode, the transmission will hold each gear to the 6,800-rpm redline and execute ultra-quick shifts in one-tenth of a second. In “M” mode, the transmission “blips” the throttle to match engine rpm to vehicle speed, which helps maintain traction and control, especially when slowing through curves.
                                        działa bodajże od ~3500obr

                                        Zamieszczone przez Ceed1
                                        ok. Tylko od momentu włożenia biegu do momentu puszczenia sprzęgła przy "sportowej" jeździe mijają tylko ułamki sekund. Nie wiem czy przez to mgnienie oka obroty są w stanie się podwyższyć przy redukcji. Przecież to by było uderzenie, walnięcie silnika żeby obroty były wyższe. Ja tak to pojmuję ze swojego doświadczenia. Nie wykluczam oczywiście innych czynników, które jednak powodują zmianę tych obrotów ale chyba jest to dużo bardziej skomplikowane niż my tu opisujemy.
                                        może być tak, iż:
                                        - system dostępny jest tylko z sekwencyjną skrzynią to trochę upraszcza
                                        - przy zmianie biegów różnica obrotów to nie jest 6000 tylko ~2000 tyle chyba da się podbić
                                        - system mógłby działać nie przy puszczaniu sprzęgła tylko w skrzyni na podstawie ruchu elementów przy wybieraniu biegu.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X