Szarpanie ( przerywanie ) w trakcie jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gerard_ktm
    Classic
    • 2018
    • 0

    Szarpanie ( przerywanie ) w trakcie jazdy

    Na żywo także robi robotę !
    Koła nie gubią się, taki tylko efekt zdjęć :wink: 8)
  • gerard_ktm
    Ambiente
    • 2014
    • 169

    #2
    Szarpanie ( przerywanie ) w trakcie jazdy

    Witam.

    Wątek a w zasadzie problem tego typu że jadąc sobie przykładowo na 4 biegu na równym gazie czasami zdarza się coś takiego jakby na dosłownie pół sekundy brakło paliwa, następstwem tego jest lekkie szarpnięcie i zaraz wszystko wraca do normy. Zazwyczaj coś takiego zdarza się raz dziennie, sprawa lipnego paliwa raczej odpada bo 15 aut tankujących z tego samego źródła nie ma żadnego problemu ( łącznie z ciężarówkami EURO 6 bardzo czułymi na lipne paliwo).
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

    Komentarz

    • dj1978
      Ambiente
      • 2014
      • 181
      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      Re: Szarpanie ( przerywanie ) w trakcie jazdy

      Zamieszczone przez gerard_ktm
      Witam.

      Wątek a w zasadzie problem tego typu że jadąc sobie przykładowo na 4 biegu na równym gazie czasami zdarza się coś takiego jakby na dosłownie pół sekundy brakło paliwa, następstwem tego jest lekkie szarpnięcie i zaraz wszystko wraca do normy. Zazwyczaj coś takiego zdarza się raz dziennie, sprawa lipnego paliwa raczej odpada bo 15 aut tankujących z tego samego źródła nie ma żadnego problemu ( łącznie z ciężarówkami EURO 6 bardzo czułymi na lipne paliwo).
      Zauważyłem podobny objaw u siebie, bardziej sporadycznie niż systematycznie. Auto można powiedzieć cały czas w trasie. Tankuje najczęściej BP Ultimate. W serwisie jeszcze z tym nie byłem. Czyżby jakaś przypadłość CUPA?

      Komentarz

      • maro rs
        Elegance
        • 2014
        • 948

        #4
        We fiatach zdarzało się coś takiego przy spokojnym przyspieszaniu w okolicach 2000 obrotów i był to niedomykający się egr (softowe wyłączenie eliminowało problem).
        "k..., aleś pan tu bestię postawił"

        Komentarz

        • leoluk
          Classic
          • 2014
          • 7

          #5
          W moim 1,6 TDI 105KM jest tak samo. Od ok. 3 miesięcy obserwuję ten problem. Szarpnięcia na ułamek sekundy przy równiej jeździe w granicach 1500-1750 obr/min. Powyżej i poniżej tej prędkości obrotowej OK. Problem zgłoszony w dwóch różnych serwisach- oczywiście komputer nie pokazał błędów, jazda testowa również. Auto służbowe, pokonuję nim ok. 5000km miesięcznie. Znajoma ma ten sam problem w służbówce. W ASO to trzeba im palcem pokazać , to naprawią....

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            podpinam się do tematu. od prawie miecha ujeżdżam moją octavie i przytrafiło mi się raz takie coś...nie zdążyłem skapować na jakich obrotach się to dzieje ale było, przy nagłym wciśnięciu pedału gazu.
            moim zdaniem to może być turbawka...może tzw. "turbo-dziura"?

            Komentarz

            • gerard_ktm
              Ambiente
              • 2014
              • 169

              #7
              dj1978 a czy to dzisiaj przypadkiem nie widziałem Cię rano przed 8 w Częstochowie na DK 1 ? :wink:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Jak u mnie szarpało przy wyższych obrotach to był objaw padniętej pompy vacum. Ale towarzyszył temu odczuwalny spadek mocy i brak możliwości wkręcenia się silnika pow. 3500rpm. Z drugiej strony - to były już objawy całkowitego zgonu pompy (uszczelnienie w środku).
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • dj1978
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 181
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez gerard_ktm
                  dj1978 a czy to dzisiaj przypadkiem nie widziałem Cię rano przed 8 w Częstochowie na DK 1 ? :wink:
                  Tak, o tej porze przejeżdżałem przez Częstochowę, Przyuważyłem też RS z naprzeciwka Mimo setek mijany wszelkiej maści O3, Skodę RS zawsze się zauważy, również O2 RS.

                  Komentarz

                  • gerard_ktm
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 169

                    #10
                    No z tym że jest widoczna na drodze zgodzę się :lol:
                    A wracając do tematu...czy to może być wina np turbiny albo jakiegoś zaworu na niej który się zacina ? miewałem takie akcje w audi A4, co prawda były dłuższe czkawki ale podobne

                    [ Dodano: Czw 19 Lut, 15 19:53 ]
                    zauważyłem jak ktoś wyżej pisał że objaw występuje głównie w okolicy 1500 obrotów i odnoszę wrażenie że dzieje się to coraz częściej, rozmawiałem z kolegą z serwisu audi (serwis skody i vw ma w małym palcu ) i nie bardzo wie co to może być, na wtorek jadę do serwisu ale coś czuję że chłopaki wątku nie złapią ( mam nadzieję że się mylę )

                    [ Dodano: Sro 25 Lut, 15 07:59 ]
                    byłem wczoraj w serwisie z tym szarpaniem i zgodnie z oczekiwaniami chłopaki stwierdzili że żadnej usterki to oni nie widzą, komputer błędów nie wykazuje i tyle
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83516

                    Komentarz

                    • adamm36
                      Drive
                      • 2009
                      • 43

                      #11
                      w octavi 1 też to miałem O2FL 1,6 i w O3 też. Najprawdopodobniej jest to turbo-dziura lub opóżnione działanie potencjometru na pedale gazu.Nawet w książce napraw do octavi 1 była o tym notatka,że takie coś może mieć miejsce.
                      Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym

                      Komentarz

                      Pracuję...