Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa Octavia 2.0 TDI 150 KM przejechane 4000 km pierwsze wrażenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nowa Octavia 2.0 TDI 150 KM przejechane 4000 km pierwsze wrażenia

    Witam

    Od 2 tygodni posiadam nowa Octavie 2.0 TDI 150 KM manual kombi. Przesiadka z bmw 118d.
    Jesli chodzi o moc to jest w zupelnosci wystarczajaca a silnik bardzo dynamiczny i oszczedny, srednio 5.0 l/100km.
    Oszczednosci skody widac na kazdym kroku, ale mi to nie przeszkadza.
    Najwiekszy minus samochodu to dudnienie z zawieszenia na kiepskiej nawierzchni, pratycznie dyskwalifikuje ten samochod z normalnego uzytkowania. W porownaniu do bmw 1 to jest przepasc. w bmw duzo sztywniej ciszej i bezpieczniej.
    Dodatkowo powolne ruszanie ponizej1500 rpm albo szybko przy nawet 2000 rpm - NIE DA SIE plynnie ruszyc, po prostu szarpie.
    Skrzynia na 4 biegu telepie po puszczeniu gazu.
    Na lakierze widac rysy juz po 1 umyciu a najbardziej na czarnych blyszczacych ramkach przy szybach.
    Ostatnio edytowany przez kamil4; 43533.

  • #2
    Ja mialem wczesniej trojke i wrazenia podobne z tym ze dopóki nie wywalilem runflatow to zawieszenie bylo rownie wujowe (mowie o komforcie nie o stabilnosci)
    Powered by R-Performance

    Komentarz


    • #3
      w octavii mam standard 205 55 r16. a w bmw bylo 225 45 r 17 XL usztywnione na 8 calowych felgach. w bmw bylo sztywniej ale kompletnie inne odczucia, przede wszystkim ciszej i bardziej komfortowo. jadac skodą czuje jakbym jechal w cabrio, halas wokoło i dudnienie z zawieszenia. zero komfortu i ciagły ból glowy. zreszta jezdzilem audi Q3 i tam tez pojawilo sie te dudnienei, ale duzo ciszej i slabiej. Jak widac to typowe dla MQB. sprobuje moze z wytlumieniem bo ogolnie patrzac dobry samochod. choc dla wymagajacych lepsza opcja jakas uzywka premium z malym przebiegiem.

      Komentarz


      • #4
        I dlatego bmw kosztuje 50% więcej niż skoda,
        Spisz w Ibisie to nie oczekuj warunków z Sheratona
        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #5
          Mam nowego Opel karl który kosztuje 1/3 ceny Octavii. Zawieszenie cudo, cisza wygoda. Nie ma co mydlic oczu porównaniem cen. Octavia wygląda i prezentuje się jak limuzyna a jeździ jak taczka. Największy chwyt marketingowy jaki widziałem na który dałem się nabrać. Bo chciałem nowe. Dno

          Komentarz


          • #6
            Niestety duzo roznych zalet i wad danego auta odkryjemy po przejechaniu nim kilku tysiecy kilometrow. Tego jazdy testowe nie pokaza w autach ktore sa spreparowane do jazd testowych

            Podoba mi sie to srednie spalanie 5l, szkoda ze zadne moje auto z dieslem tyle nie chce i nie chcialo palic. Chyba moje trasy nie sprzyjaja bujaniu sie 60-80km/h, aby wyjezdzic tak caly zbiornik.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Od 2 tygodni posiadam nowa Octavie 2.0 TDI 150 KM manual komb
              Gratulacje!
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              srednio 5.0 l/100km
              Szacun!
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Najwiekszy minus samochodu to dudnienie z zawieszenia na kiepskiej nawierzchni
              W dużej ilości O3 bez wielowahaczu to występuje. Niektórym ASO wymieniało na gwarancji amory. Ale chyba nie jest tak źle, żeby
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              pratycznie dyskwalifikuje ten samochod z normalnego uzytkowania
              Bo chyba nie po to kupiłeś dwulitrowego diesla, żeby non stop jeździć po
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              kiepskiej nawierzchni
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Dodatkowo powolne ruszanie ponizej1500 rpm albo szybko przy nawet 2000 rpm - NIE DA SIE plynnie ruszyc
              Da się, przyjdzie z czasem
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Skrzynia na 4 biegu telepie po puszczeniu gazu
              Zgłoś w ASO, może to jakaś wada fabryczna.
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Na lakierze widac rysy juz po 1 umyciu a najbardziej na czarnych blyszczacych ramkach przy szybach
              Ja ramki okleiłem folią. 200,- i po kłopocie.
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              sprobuje moze z wytlumieniem
              Bardzo dobry pomysł, moja się właśnie wygłusza dzisiaj. Jutro sprawdzę czy jest różnica.
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              jeździ jak taczka
              Przesadzasz.
              Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
              Dno
              Przesadzasz.
              Rafał

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
                Mam nowego Opel karl który kosztuje 1/3 ceny Octavii. Zawieszenie cudo, cisza wygoda.
                No widzisz i masz rozwiazanie problemu ze skoda
                Powered by R-Performance

                Komentarz


                • #9
                  Milord - mieszkam za granica gdzie drogi sa w super stanie. ale zawieszenie (wielowahacz z tylu) i cala buda generuje taki halas ze wystarczy mala nierownosc ze w glowie dudni.

                  Clip - nie widze rozwiazania, tutaj nie ma miejsca na zarty. placac niemale pieniadze za octavie wymaga sie chociaz minimum w pewnych sprawach. jedni kupuja octavie za 60 tys zl, ja dalem ponad drugie tyle. w tym samochodzie nie jest glosno, tak naprawde wytlumienie jest zdatne, ale efekt poglosu ,rezonansu ktory huczy w glowie (ciezko to nazwac bo nigdy nie zaobserwowalem w innych samochodach) jest nie do zniesienia.

                  Maicroft - nie jezdze wolno, osttani tydzien wypad w gory na narty, na trasie w wiekszosci 180 km/h. dokladnie srednia wartosc z komputera od poczatku to 5.1, pewnie dlatego ze do pracy wolniejsza trasa. spalanie rewelka.

                  Komentarz


                  • #10
                    kamil4 masz napęd na cztery koła?
                    Rafał

                    Komentarz


                    • #11
                      Octavia to jest kompakt do miasta a nie do regularnego latania 180 po autostradach. Nadal uważam, że rozminąłeś się z samochodem vs potrzeby. Jest głośna, jest niestabilna na wietrze. Na autostrady to się kupuje A6 albo BMW piątkę, w ostatecznosci trójke, passata czy inne mondeo.
                      Przy 150KM to masz z tyłu belkę i może to jest problem. Ja mam wielowahacz i coś tam dudni ale nie na tyle żeby się tym przejmować. BMW na run flatach też dudniło.
                      Powered by R-Performance

                      Komentarz


                      • #12
                        Dudnienie nie jest z "winy" belki. Do tej pory nie wiadomo dokładnie, co jest przyczyną. W jednych egzemplarzach tak dudni, że ludziom uszy zatyka, w innych jest absolutnie correct (np. u mnie). Była akcja w postaci wymiany amortyzatorów - redukowało to zjawisko, ale nie likwidowało całkowicie.

                        A wracając do tematu: autor wątku chyba nie jechał demo (albo nie wiedział, czego oczekuje od auta) i stąd ten wpis. Właściwości trakcyjne, charakterystyka napędu, praca zawieszenia, itd. - tego się nie zamaskuje i podczas jazdy testowej auto pokazuje jakim jest. Mogą być różnice między egzemplarzami, ale raczej subtelne. Inna sprawa to usterki, czy jakość materiałów, które mogą wyjść po czasie - ale tu autor o nich nie pisze.
                        Z autem to jak z butami - dużo ryzykujemy, kupując po wyglądzie. Tyle, że buty kosztują średnio 100-300 PLN, a auto klasy Octavii 60-120k PLN.

                        Co do ramek - też mnie to denerwowało, ale wszystkie auta jakie widziałem miały je porysowane. Taki perfidny materiał. Niektórzy oklejają je specjalną folią samochodową i jest jakieś skuteczne rozwiązanie problemu.
                        Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

                        Komentarz


                        • #13
                          Mam napęd na przód. Wielowahacz z tyłu ( od 150KM w górę standard od 2015 roku). Na autostradzie leci super, ale prawda lekko niestabilna przy wietrze.

                          Karel - jeździłem demo 1.0 tsi na belce. Wiedziałem czego się spodziewać i na wszystko się zgodziłem. Ale dudnienia żadnego nie było. Na to wychodzi ze kupiłem felerny egzemplarz.
                          Ostatnio edytowany przez kamil4; 43533.

                          Komentarz


                          • #14
                            Przy mojej jeździe 140-160 km/h na autostradzie nic mi nie dudni i jedzie się przyjemnie. Na pewno jest ciszej niż w mojej poprzedniej Mazdzie 6.

                            Komentarz


                            • #15
                              pewnie OIII ma swoje wady racja, niektóre nawet opisują inni, o których pisze autor, ale.....jak czytam te gorzkie żale to źle się robi....
                              ktoś Ci kazał kupować OIII a potem się żalić?
                              Czemu i komu na służyć w ogóle ten temat?
                              1. albo nie jeździłeś dobrze demówkami (bo ktoś kumaty by takie rzeczy wyczaił na jazdach próbnych, o których piszesz, że niby odbyłeś)
                              2. albo masz felerny egzemplarz jakiś, który trzeba definitywnie reklamować.
                              3. a porównanie do Opla Karla....sorry...jakie 1/3 ceny? Karl w biedzie i OIII w pełnej opcji to może będzie 1/3 ceny, ale nie pisz wtedy, że to taka przepaść, bo chyba właśnie na niekorzyść tego pierwszego.
                              jakieś nieobiektywne brednie ten temat. Kupił i się żali, nie macie gwarancji tam? oddaj to auto, jak takie złe, a jak wadliwe to zgłaszaj na gwarancji.


                              w 118d bezpieczniej? walnij w ściane i zobaczymy jak tam bezpieczniej w tej małej puszce. Oczywiście bmw to lepiej wykonane auto, ale dla mnie ten temat to pokazuje jedno - ignorancję motoryzacyjną autora, kupującego kota w worku, a potem specjalnie logującego się na forum, żeby się wypłakać. Większość wad jest znana użytkownikom OIII, niektóre mówią o tym że masz trafiony egz. poprostu (np. skrzynia biegów).
                              Piszę o pierwszym poście głównie - zakładającym ten cały wywód, nie wiem na jaki temat w sumie nadal. Zamiast oddać auto na gwarancji to jakieś dziwne wywody.
                              Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                              Komentarz


                              • #16
                                sew1981, mam wrażenie, że to Ty tu gorzkie żale wylewasz.... kamil4 pisze o swoich wrażeniach po pierwszych jazdach nowo kupionym autem i chwała mu za to. Myślę, że dla wielu potencjalnych kupujących takie uwagi są bardzo cenne, kierunkują, na co zwrócić uwagę np. podczas jazdy próbnej właśnie. Forum czytają tylko uzytkownicy octavii III, dla których problemy te są znane, ale również osoby, które zamierzają kupić auto i szukają opinii użytkowników.

                                Zgoda, porównywanie octavii do taczki i nazywanie dnem to również według mnie gruba przesada , jednak zakładam, że to forum to nie kółko wzajemnej adoracji, więc uwagi na temat wad samochodu są jak najbardziej wskazane.

                                Tymczasem Ty swoimi uwagami:

                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                ktoś Ci kazał kupować OIII a potem się żalić
                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                oddaj to auto, jak takie złe
                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                w 118d bezpieczniej? walnij w ściane i zobaczymy jak tam bezpieczniej
                                nic nie wnosisz do wątku a jedynie atakujesz kolegę niepotrzebnie obniżając poziom dyskusji. Po co ta agresja?
                                OCTAVIA '01

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
                                  Maicroft - nie jezdze wolno, osttani tydzien wypad w gory na narty, na trasie w wiekszosci 180 km/h. dokladnie srednia wartosc z komputera od poczatku to 5.1, pewnie dlatego ze do pracy wolniejsza trasa. spalanie rewelka.
                                  Nie wiem, niektorych auta to jakies perpetuum mobile. Uzytkuje rowniez diesla z tej nowej ery montowanego np. w Passacie i wcale nie jest taki ekonomiczny, wiec ja mam troche inne zdanie.

                                  180km/h i 5l.... predzej 8l... a kolejne 3900km z duzo nizsza srednia niz 5.1 Chyba ze mamy do czynienia z super dokladnym komputerem pokladowym.

                                  Zwlaszcza jak widze taki film: i jakos w innych autach spalanie mi sie pokrywa z tym z filmu....

                                  Ale prawda taka ze ani Octavia ani Superb to nie auta ktore beda plynac przy 200.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    sew1981 - dzieki za zrozumienie.

                                    Maicroft - moge zrobic fotke z komputera naprawde jest 5.1 l/100km. mieszkam w belgii gdzie nie jezdzi sie szybko (tzn jezdzilem szybko ale skonczylo sie to tysiacami euro kar) do pracy dojezdzam dziennie, a predkosc 80 km/h - 130 km/h. ogolnie niezbyt zroznicowana jazda ale z mocnymi przyspieszeniami. Skad wiec takie spalanie? pewnie dlatego ze to jazda typowa jak na trasie. bardzo malo jazdy typowo miejsckiej bieg 1, 2 gaz hamulec itp. Sam zdziwiony jestem wynikiem z komputera.
                                    Ostatnio edytowany przez kamil4; 43533.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Mnie moja przy dłuższej jeździe autostradą z zapiętym na 160 tempomatem pali 6 litrów, co uważam za bardzo dobry wynik.
                                      Rafał

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        maciek....wątków o OIII jest mnóstwo, także o jej wadach. To nie atak na autora, tylko nie taka kolejność powinna być - sam zauważyłeś - "osoby, które chcą kupić OIII", najpierw się sprawdza co chce się kupić, i nie kupuje jak nie pasuje. Przecież czarno na białym było to wcześniej napisane odnośnie OIII także na forum, odnośnie paru wad, które opisuje z żalem. Nie widzisz naprawdę, że autor parę postów tylko napisał (łącznie 6) i zapewne np. nie czytał forum przed kupnem OIII? a jeśli skrzynia nawala rzeczywiście i takie tam, to wiadomo, że to obejmuje gwarancja. Może zbyt głośny rezonans w aucie to właśnie też wina padającej skrzyni oprócz średniej akustyki OIII..? Oczywiście auto powinno być cacy nowe, ale te czasy niestety się skończyły.....można się tylko pożalić na jakość, nie tylko OIII. i kupić sobie używkę premium za tą samą kasę
                                        A do autora pytanie - Kamil byłeś z tymi wadami w ASO choć raz?

                                        zresztą jak tyle wydałeś na OIII to już mogłeś się pokusić o SIII, myślę, że byłbyś bardziej zadowolony z komfortu i akustyki wewnątrz - jest lepiej znacznie
                                        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez kamil4 Zobacz wpis
                                          Mam napęd na przód. Wielowahacz z tyłu ( od 150KM w górę standard od 2015 roku). Na autostradzie leci super, ale prawda lekko niestabilna przy wietrze.
                                          Wielowachacz przy 2.0 TDI 150KM? Coś mnie omineło?
                                          ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                          mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez PiotrekDK Zobacz wpis
                                            Wielowachacz przy 2.0 TDI 150KM? Coś mnie omineło?
                                            Właśnie dlatego pytałem czy ma 4x4, bo moim zdaniem w 2.0TDI nie ma wielowahacza. Chyba, że się myle...
                                            Rafał

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Milord Zobacz wpis
                                              Właśnie dlatego pytałem czy ma 4x4, bo moim zdaniem w 2.0TDI nie ma wielowahacza. Chyba, że się myle...
                                              Ja też pierwsze słyszę, tylko 4x4 i wersje od 180 KM miały wielowachacz , on ma belkę I to sporo wyjaśnia. Choć dla mnie i tak nic mu tam nie powinno się tłuc.
                                              ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                              mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                wydaje mi sie że to stukające zawieszenie jest konsekwencją źle zrobionej modułowej płyty MQB. Bo jak czytam fora to nie ma nowego modelu z grupy vag w którym by to nie stukało, np. passat /superb stuka z tyłu , golf/octavia stuka z tyłu, tiguan stuka z przodu. Na razaie w OIIIFL poszerzyli tylny rozstaw o 30mm i to może załatwi sprawę. Tak czy inaczej w OI z tyłu była belka i nie stukała w OII z tyłu był wielowahacz i nie stukał a tu teraz jest i belka i wielowahacz i stuka. Zresztą zamieniłem octavie na renaulta talismana i tam w niskich temperaturach stuka zawieszenie z przodu i też nie wiadomo co, tak że chyba ta oszczędność w postaci modularnych płyt podwoziowych ogólnie chyba nikomu dobrze nie wyszła, pewnie problemem jest daleko posunięta oszczędność czy to w materiałach czy to w kosztach związanych z testowaniem.
                                                Ostatnio edytowany przez rafik11; 6042.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  No to ja napisze, ze dzisiaj sloneczny dzien, zerowy wiatr trase 40km predkosc na 5-tce 95km/h w baku diesel "premium" i spalanie od uruchomienia 4.1l/100km. Nie wierzylem ale to jest moj rekord bo wczesniej najnizej zszedlem do 4.4. A moze to zasluga paliwa zalanego.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X