skrzynia DSG DQ200 - awaryjnosc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • teps
    Drive
    • 2015
    • 75
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #26
    Zamieszczone przez teps Zobacz wpis
    natomiast to co mnie martwi to ten wyciek oleju. To moim zdaniem nie miało prawa się zdarzyć w stosunkowo świeżym aucie z niskim przebiegiem.
    okazało się finalnie, że to nie olej tylko płyn chłodniczy cieknął przez jakąś rurkę, którą poprawili. Dziś po 2 miesiącach spędzonego auta w ASO sprawa z mechatroniką dobiegła do szczęśliwego
    końca. Mam nadzieję, że dalej będą już tylko przeglądy i inne naprawy typowo eksploatacyjne!

    Komentarz

    • LEMUR_
      Ambiente
      • 2016
      • 153
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #27
      Przebieg około 50kkm
      DSG - info - błąd położenia P
      nr błędu: B116229
      wymienione na gwarancji
      pozdro!
      LEMUR

      Moja Kura: ubrana w dżinsowe wdzianko / MY2016 / 1.4TSI LIFT / DSG / Style / Amazing

      Komentarz

      • teps
        Drive
        • 2015
        • 75
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Ale całe DSG?

        Komentarz

        • LEMUR_
          Ambiente
          • 2016
          • 153
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #29
          nie, shifter tylko
          pozdro!
          LEMUR

          Moja Kura: ubrana w dżinsowe wdzianko / MY2016 / 1.4TSI LIFT / DSG / Style / Amazing

          Komentarz

          • stefdeath
            Drive
            • 2012
            • 44
            • Octavia III (5E3)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #30
            Czy ktoś z was zmieniał olej w skrzyni i płyn w mechatronice w dq200 ?
            Moja ma już prawie 160kkm i wiem, że poprzedni właściciel nie dotykał skrzyni. Zastanawiam się czy wbrew zaleceniom producenta zalać w niej nowe płyny - odpukać pracuje ładnie i mam dylemat czy dotykać bez powodu...

            Komentarz

            • teps
              Drive
              • 2015
              • 75
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #31
              Ja w tym temacie jestem skonfundowany. Pytałem o ten temat w 2 miejscach: ASO i warsztacie specjalizującym się w automatach. O dziwo w obu przypadkach odpowiedź była negatywna. O ile teza Skody mnie nie dziwi i panowie z serwisu zarzekali się, że klienci flotowi mają po 300k i nic się nie dzieje, o tyle trochę zaskoczony byłem specami od ASB, bo tu też mechanik powiedział, że w suchej nie wymieniają, a tylko w mokrych.
              W internetach z kolei trąbią żeby wymieniać i tu i tu. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie niech się podzieli, bo u mnie też (jeśli faktycznie jest to zalecane) wypadałoby wymienić.

              Komentarz

              • stefdeath
                Drive
                • 2012
                • 44
                • Octavia III (5E3)
                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                #32
                Ja dostałem odpowiedź z 2 warsztatów zajmujących się asb i naprawami dsg. Obydwa wymieniają olej w dsg7 metodą statyczną koszt ok 200zł z uwagi na małą ilość oleju. Na leonclubie zbalazłem też gościa, który zmieniał w leonie 3 bo mu coś tam poszarpywało przy wvijaniu biegu parzystego. Twierdzi że po wymianie jeździ już dłuższy czas i jest ok.
                Na internetach znalazłem info, że z mechatroniki często wycieka płyn co trudno zayważyć bo nie ma tam przecież miarki a nie leje się ba tyle żeby plamy były pod autem. Wtedy właśnie pojawiają się problemy z szarpaniem przy wbijaniu biegów. Trzeba uzupełniać poziom lub zalać nowym płynem w odpowoedniej ilości.
                Natomiast nie znalazłem nic odnośnie zaleceń do wymiany w części mechanicznej skrzyni - teoretycznie zalanie dobrym olejem wszystkich tych trybów itp wyjdzie raczej na dobre niż popsuje. Zwłaszcza, że koszt śmieszny.
                Podsumowując - ja chyba na początek nowego roku się szarpnę i wymienię całość.

                Komentarz

                • hw98
                  Classic
                  • 2010
                  • 20
                  • Octavia III (5E3)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  W Fabce żony przy 19k km wyskakiwał komunikat "Usterka: serwis! Wysiadaj z samoch. tylko, gdy dźwignia znajduje się w położeniu P."
                  Dźwignia wymieniona na gwarancji. Koszt podobno 3k PLN.
                  U mnie w Octawce, dq200 wysypało się przy 85k km. Auto od 2 m-cy nie może odzyskać sprawności na dłużej niż tydzień.

                  Komentarz

                  • stefdeath
                    Drive
                    • 2012
                    • 44
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                    #34
                    Wysypała się skrzynia w octavii 3?
                    I co to właściwie znaczy, że się dq200 wysypało ?

                    Komentarz

                    • hw98
                      Classic
                      • 2010
                      • 20
                      • Octavia III (5E3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      Dq200 to dq200, wg mnie jeden grzyb w jakim aucie.Mam ją w Fabii 3 i Octavii 2 FL.
                      W Oktawce przy 85 tysiach na maksidocie,pojawił się kluczyk serwisowy, zniknęły biegi nieparzyste. Wygląda na sprzęgło, ale ASO w swoim know-how, ma zakaz naprawiania tylko wymianę skrzyni na nową, bo "za dużo opiłków,prawdopodobnie łożyska".

                      Komentarz

                      • stefdeath
                        Drive
                        • 2012
                        • 44
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                        #36
                        No niby dq200 to dq200 a jednak to nie to samo. Ta skrzynia najwięcej fakapów i złą sławę zaliczyła właśnie w starszych modelach.
                        W O3, leonie 3 itp. są już lepsze sprzęgła, inny soft, inny olej. Pierwsze roczniki miały co prawda 2 akcje serwisowe dotyczące oleju i softu ale od połowy 14r. szły już chyba poprawione w serii. Ja mam w O3 przebieg 2x taki jak twój i odpukać skrzynia nie dotykana, zobaczymy jak długo.

                        Komentarz

                        • Jericho
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 75
                          • Rapid Spaceback (NH1)

                          #37
                          Odwiedziłem kolejne ASO z usterkami skrzyni. Serwis nic nie stwierdził ale zresetował nastawy skrzyni informując mnie że przez ok 2-3tys km skrzynia bedzie się przyuczać i może dziwnie pracować. Przy okazji zrobili kalibracje czujnika odpowiedzialnego za pomiar spalania. Wskazania spalania pokrywają się teraz przy tankowaniu, ale i tak do dupy bo przez tą operację spalanie realne urosło. Bardzo spokojna trasa na tempomacie 105kmh bez klimy to ok 5L - silnik 1.4TDI CUSB. Fuck!

                          Co do DQ200, to następnego dnia po serwisie robiłem trase 400km głownie ekspresówką 140kmh Szczecin -Wrocław - spalanie ponad 6l. Pozwoliłem skrzyni samej zmieniać biegi. Kolejnego dnia wyjazd do Lądka Zdroju, ale już mnie ponownie wqurwiła skrzynia trzymaniem wysokich obrotów, więc biegi zmieniałem manualnie tylko do góry is poradycznie w dół jak trzeba było szybszą redukcję zrobić. Miałem nadzieję, że skrzynia nauczy się nawyków kierowcy, ale byłem wbłedzie. Bo przy kolejnej trasie skrzynia zaczęła pracować gorzej niż przed resetem, tzn. przytrzymuje biegi od 3i w góre na wyzszych obrotach, bardzo czesto 7 bieg wrzuca dopiero przy ok 90-100kmh jadąc lekko z górki, na równej drodze wrzuci może powyzej 110km, gdzie wczesniej bieg wchodził już poniżej 80kmh, a na tempomacie przy 74kmh.
                          Skrzynia nie szarpie, działa płynnie, tylko te przeciąganie biegów i późna zmiana biegów w górę.
                          Ostatnio edytowany przez Jericho; 1381.
                          Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                          Komentarz

                          • darko110
                            Classic
                            • 2013
                            • 18
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #38
                            Polecicie solidny rozsądny warsztat na wymiane oleju w dsg 7 na terenie Katowice okolice?

                            ps. Ile placiliscie za.serwis.olejowy dla tej skrzyni?

                            Komentarz

                            • Jericho
                              Drive
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 75
                              • Rapid Spaceback (NH1)

                              #39
                              Panowie, i jak tam wasze skrzynie sie maja?
                              Czas na zmiane auta.
                              Mus automat.
                              Wybor padl na Octe 3, Golf 7 1.4TSi
                              lub (i nie wiem czy to nie lepszy wybor) peugeot 308 T9 HDI z klasycznym mało awaryjnym automatem EAT6.
                              Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                              Komentarz

                              • hevelius
                                Classic
                                • 2015
                                • 29
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                #40
                                Witam wszystkich, wymieniłem olej w swojej skrzyni przy przebiegu 84000 km - 1,8 TSI, wymiana poza serwisem w warsztacie który częściowo specjalizuje się w skrzyniach. Okazało się że oleju w skrzyni było za mało tj. ~1,6 L a wchodzi 1,9 L. Ku mojemu zaskoczeniu, skrzynia pracuje lepiej niż przed wymianą, biegi zmienia jakby płynniej - jazda stała się jeszcze przyjemniejsza. Polecam wymianę. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników, tych nie zadowolonych zresztą też.
                                Octavia Combi Style 1.8 TSI DSG - beż cappucino + amazing + sunset + pakiet chrom + srebrne relingi

                                Komentarz

                                • Fotowizjer
                                  Classic
                                  • 2020
                                  • 7
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DPCA 1.5 TSI 150 KM

                                  #41
                                  Mam DSG 7, auto rocznikowo 2019, przebieg maleńki bo 10 tys, skrzynia działa fajnie, aczkolwiek są dwie sprawy z którymi latem pewnie odwiedzę gwarancyjnie ASO , zobacze jak będzie dalej.
                                  1. delikatny stuk gdy przeczuca z 1 na 2
                                  2. gdy np na polnej drodze turla się na 1 biegu, czasami są metaliczne stuki też jakieś.
                                  3. Musiałem auto przepchnąć dosłownie 30-40 cm. Ustawienie neutral. Przepchnąłem na N. ale podczas tego procesu, mały metaliczny terkot.
                                  Z obserwacji, gdy szybko i pewnie ruszam, przekłada te biegi wściekle, max 2000 obrótów. ALe często gdy bardzo delikatnie z gazem się obchodzę do 1 czy 2 bieg potrafi przeciągnąc do 3-3,3 tys nie wiadomo po co

                                  Komentarz

                                  • hevelius
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 29
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                    #42
                                    Kolego odwiedź serwis i to jak najszybciej tym bardziej że masz gwarancję, ja mam 85tyś żadnego stukania pochodzącego od skrzyni nigdy nie było. Miałem stuki na nierównej nawierzchni ale pochodziły one z amortyzatorów tylnych - i to też możesz sobie sprawdzić - udają w ASO że nie wiedzą, ale podczas jazdy próbnej mechanik przyznał się że jest problem octavii, tylko nie wiem czy w późniejszych rocznikach również czy zmienili amortyzatory. Zapewne jest to też uzależnione od ucha użytkownika bo w mojej nikt nie słyszał a ja słyszałem. Pozdrawiam
                                    Octavia Combi Style 1.8 TSI DSG - beż cappucino + amazing + sunset + pakiet chrom + srebrne relingi

                                    Komentarz

                                    • ptak1234
                                      Classic
                                      • 2021
                                      • 23
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Octavia 1,4 150 km DSG jeszcze rok gwarancji kupiłem ją niedawno przejechałem jakieś 3 tyś km i zauważyłem jak jak ruszam i jadę spokojnie ta auto zachowuje troszkę dziwnie tak jakby drżało jak jadę dynamicznie to tego nie ma ,czy ktoś się spotkał z taką pracą skrzyni .Na postoju silnik pracuje cichutko nic nie trzęsie .

                                      Komentarz

                                      Pracuję...