Osobiście robię dwa przebiegi dziennie do pracy po 50km czyli 100 dziennie plus przejazdy inne i wakacje co daje bez problemu 30tkm obecnie ma 7 letnie auto z silnikiem wolnossacym z lg i jak ruszam spod swiateł to i tak jestem jako jeden z pierwszych ale na zasadzie osiagam około 100-120 km/h i jadę dalej spokojnie utrzymując prędkość na dk1 do Katowic.
Szkoda tylko ze nie mozna zamowic skorzanych dynamicow. Jakbym kupował nowke to chyba jednak poszedlbym w zwykle ale skorzane. Ksztalt jest ok ale material przecietny.
Ja nie zgodzę się z poprzednikiem, fotele Dynamic to jedna z najlepszych rzeczy co moz wybrać. U mnie w RS każdy kto wsiada to jest zachwycony wygodą i trzymaniem tych foteli. Wygoda fotela szofera to bezpieczeństwo pasażerów, a że zasłaniają widok do przodu, ja patrzę na to jako na dodatkowy element bezpieczeństwa,w razie W.. dodatkowo osłonią mi pasażerów z tyłu.
j nie wiem jak ty oceniach fotele w octavii ale mi się wydaje że lepsze są te w wersji Dynamic lepiej się w nich siedzi i mają lepsze trzymanie boczne.
co do foteli dynamic to moim glownym argumentem przeciwko ich dobieraniu bylo to, ze one dosc sporo zaslaniaja przestrzen do przodu auta osobom siedzacym z tylu - a u mnie jezdzi 4-letni chlopczyk - i nie chcialem mu robic "piwnicy" czy "bunkra". Dla kierowcy bardzo fajne, a dla dziecka, ktore sie rozglada i lubi patrzec tez do przodu na tyle na ile moze, to kiepskie rozwiazanie. A prawde mowiac bardziej liczy sie ten Malec niz ja... wiec decyzja byla prosta.
TO o co mi chodzi widac na tym filmie od minuty 9:25 mniej wiecej
A niech każdy kupuje co chce
Jedyna uwaga przy dieslu jest taka, że nie powinien być wybierany, jeśli robi się krótkie odcinki (<20km) i często jest niedogrzany.
Jak dla mnie ten tekst dowodzi wlasnie bezsensownosci kupowania diesla. 2,5 roku sluchac klekotu zeby wyjsc na zero? A potem oszczedzac 10 pln na 100km?
rozumiem jeszcze jak ktos robi 2 albo 3 razy tyle km albo kupuje do firmy i ma w nosie czym jezdza pracownicy.
Ale dla siebie?
Co do rozważania TSI / TDI: miałem podobny dylemat.
Moje roczne przebiegi to ok 30tkm. oczekiwałem auta ok 150KM i wymóg DSG.
Wybór był między O3 1.4TSI 150KM DSG7 vs. 2.0 TDI 150KM DSG6
do TDI skłoniły mnie:
- lepsza skrzynia DSG-6biegowa (vs 7bieg DSG w 1.4 TSI),
- niższe spalanie myślę, że średnio o ok. 2l/100km.
- większy zasięg na baku (co przy tak małym baku jaki jest w O3 od kontrolki do odbicia ok 40l. daje ok 150-200km większy zasięg rzadziej tankujesz oszczędzasz czas i pieniadzę),
- większa pojemność silnika/mniejsze wyżyłowanie jednostki w przeliczeniu moc/pojemność silnika
- większa wartość przy sprzedaży - TDI z DSG6 będzie na pewno więcej wart jak TSI z DSG7,
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
Nie mówię, ze TDI to same + , bo wiadomo zakup droższy, więcej rzeczy, które mogą się zepsuć, i niższa kultura pracy (głośniejsza praca).
Ja uśredniłem różnicę w spalaniu na ok 10zł/100km (przy delikatnej jeździe może to być 5zł przy mocniejszej 15zł/100km)
co daje zwrot nadpłaty za TDI w ok 120tkm.
Tak wiem, że to dużo ale im cięższą masz nogę i dłuższe trasy robisz TDI'k będzie miał większy sens,
jak raczej krótsze trasy i jeździsz delikatnie różnica w spalaniu będzie mniejsza i TSI będzie miał wtedy większy sens/
- większa elastyczność silnika przy wyprzedzaniu, wyższy moment obrotowy.
jak weźmie się pod uwagę wyższą wartość przy sprzedaży np. o 5tys.zł to na ) wychodzisz już po ok 70tkm czyli po 2,5 roku.
PS.2 ja natomiast bym sie zastanowil nad skrzynia automatyczna, choc w Octavii biegi chodza w manualu swietnie, to jednak automat to wygoda (dopoki sie nie psuje hehe).
Przy aucie na 4 lata, jak najbardziej. Jakos dalej nie mam przekonania do DQ200. Niby jezdzi, pytanie tylko jak dlugo
Ale masz teraz tyle czasu, ze mozesz zamowic auto do produkcji i akurat trafi na wyprzedaz - polecam Jarka z Torunia u ktorego sam kupowalem i opisywalem to tu na forum w dziale dot. kupowania samochodu.
PS. co do foteli o ktorych piszesz to pewnie trzymanie boczne maja lepsze - jezdzilem takimi na jezdzie probnej w Rapidzie... ale owo trzymanie boczne to sie glownie przydaje chyba w RSce a przy mojej spokojnej jezdzie byly zupelnie zbyteczne.
PS.2 ja natomiast bym sie zastanowil nad skrzynia automatyczna, choc w Octavii biegi chodza w manualu swietnie, to jednak automat to wygoda (dopoki sie nie psuje hehe).
jesli idzie o octavie to na wyprzedazy bedą dobre ceny bo dealerzy mają duże zapasy na swoich plachach wszystko 1.4 150 amb + amaz + koło i wycieraczka. nie wiem jak ty oceniach fotele w octavii ale mi się wydaje że lepsze są te w wersji Dynamic lepiej się w nich siedzi i mają lepsze trzymanie boczne.
Ledy można kupić za 3600, a nawi czy koła dołożyć po czasie. Co prawda się tym nie interesowałem/nie sprawdzałem, ale podejżewam że choćby octavia z dieslem za tą kasę nie miała by znacząco większego wypasu.
No tak brak 17-calowych kol i xenonow... czyli jednak Bentley ;-)
a tak serio to co do nawigacji to teraz kazdy ma chyba w komorce, i to lepsza niz w autach bo zwykle bardziej aktualna.
ps. felgi mozna dokupic, a swiatla - no coz - to juz problem tzw. Pierwszego Swiata... jak zyc bez tych xenonow, panie, jak zyc.... ;-) i znowu serio piszac - do przezycia, a poza tym moze te xenony mozna tanio dokupic? Do Golfa w 2016 r. w wersji City kosztowaly 1200 czy 1500 zlotych - wiec niewiele... (ale nie chce mi sie teraz wlaczac konfiguratora).
Tak czy owak jak autor watku - Kriss kupi Passata to wisi mi ekskluzywne wino (takie rozowe amerykanskie z Lidla za 12 czy 13 zl) za podpowiedz. ;-)
no jak dla Ciebie golas to nie wiem jakie masz wymagania... Bentley? ;-)
No dla mnie golas Samochód tej klasy moim zdaniem powinien mieć przynajmniej światła Led/ksenon, felgę 17" i namiastkę nawigacji.
Ale za tą cenę oferta jest atrakcyjna, samochód ma wszystko co potrzebne do sprawnego poruszania się. Inna rzecz to ile takich samochodów jest dostępnych, czy nie jest to chłyt marketindody.
Zostaw komentarz: