Przy 140 auto zaczyna plywac

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hector Le Mans
    Classic
    • 2015
    • 37
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPB 1.4 TSI 150 KM

    Przy 140 auto zaczyna plywac

    Panowie

    Jadę 120 po autostradzie - wszystko pięknie i stabilnie (tylko szumi powietrze w drzwiach - o czym pisałem gdzie indziej)

    Jade 140 po autostradzie - szumi jak wyżej ALE
    auto wymaga dodatkowej kontroli /uwagi prowadzenia bo :
    zaczyna trochę bujać przez co
    potrzeba minimalne korygować tor jazdy.
    No nie mam zaufania do stabilności w prowadzeniu jak przy 120...
    ​​​​​​
    Samochód ma 30k.
    Czy wy też tak macie?



    Ps przepraszam jeśli już gdzieś było. Szukałem naprawdę ale nie specjalnie wiedziałem po jakim słowie kluczu wyszukać mam...
  • Clip
    Elegance
    • 2015
    • 905

    #2
    U mnie jak nie wieje to jest OK, jak wieje robi się wujowo.
    Ty masz z tyłu belkę co pewnie jeszcze pogarsza odczucia.

    Na pocieszenie powiem że w wakacje wypożyczyłem Polo 1,2 trzy cylindry i tam odczucia przy 160 to już nawet nie ma co komentować.
    Także głowa do góry, może być gorzej
    Powered by R-Performance

    Komentarz

    • kris277
      Classic
      • 2017
      • 38
      • Ford

      #3
      Ja bym powiedział z tymi prędkościami jest związany z tym że auto z tyłu jest nieobciążone ale to mało istotne akurat oraz to że masz pewnie wersję przed FL co spowodowane jest tym że autko z tyłu ma mniejszy rozstaw kół co powoduje że się auto prowadzi.

      Komentarz

      • Wosho
        Rider
        • 2012
        • 328

        #4
        Zależnie od wiatru, przy prędkosciach 140+ trzeba mocna trzymać kierownice i być uważnym.

        Komentarz

        • spj
          ***** ***
          ModeratoRS
          • 2009
          • 3534
          • Octavia IV combi (NX5)

          #5
          Też wydaje mi się, że zależy to od wiatru, chociaż z początku czułem to bardziej, może to odczucie przy przesiadaniu się z innego auta.
          Teraz dawno już tego nie czułem, a może to kwestia dociążenia, bo z reguły jak śmigam gdzieś szybciej, to raczej bagażnik nie jet pusty.
          Pozdrawiam,
          Paweł

          Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
          Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

          Komentarz

          • Hector Le Mans
            Classic
            • 2015
            • 37
            • Octavia III combi (5E5)
            • CHPB 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zmartwiliscie mnie...
            Tak wersja sprzed fl. A o ile mniejszy rozstaw kół tak z ciekawości?
            Tak, mam belkę.
            Mam też Fabię 3 cylindry. Raz chciałem zobaczyć ile pojedzie max. Pojechała 160 i padła cewka.

            Jak to możliwe że auto kosztujące średnio jakies 70k, potrafi być niestabilne przy marnych 140??
            I trzeba wozić ziemniaki w bagażniku żeby jechać tylko 140??
            Tak, tylko 140 ponieważ jadąc autostrada to przelotowa prędkość prawie każdego z kierowców bez względu na auto. Jedziesz wolniej - gnijesz między tirami.
            Zamiast tych ziemniaków napcham konstruktorów skody a ziemniaki wsadzę im - do kieszeni. Dużo ziemniaków.
            Ostatnio edytowany przez Hector Le Mans; 40272.

            Komentarz

            • GrzesWroc
              Ambiente
              • 2015
              • 166
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Nie ma się czym martwić - to tylko Skoda. Więcej bym Ci tu kwiatków wypisał charakterystycznych dla tego super wozidełka ale już mi się nie chce denerwować a Ciebie jeszcze bardziej martwić

              Komentarz

              • ryjeks
                Rider
                • 2010
                • 488
                • Octavia III combi (5E5)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez Hector Le Mans Zobacz wpis
                Jak to możliwe że auto kosztujące średnio jakies 70k, potrafi być niestabilne przy marnych 140??
                Masz za duże wymagania albo niesprawne auto.
                Wiatr, opony, duża powierzchnia boczna, dość niska masa auta.
                Weź na to poprawkę.
                Ludzie latają tu po 200+ i nie narzekają.

                Komentarz

                • ryjeks
                  Rider
                  • 2010
                  • 488
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez GrzesWroc Zobacz wpis
                  Więcej bym Ci tu kwiatków wypisał charakterystycznych dla tego super wozidełka ale już mi się nie chce denerwować a Ciebie jeszcze bardziej martwić
                  Ja jestem zainteresowany, słucham

                  Komentarz

                  • Clip
                    Elegance
                    • 2015
                    • 905

                    #10
                    Bo na autostrady to sie kupuje segment E.
                    C to jest auto do miasta.
                    Powered by R-Performance

                    Komentarz

                    • Hector Le Mans
                      Classic
                      • 2015
                      • 37
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CHPB 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Noi racja wielkość to nie zawsze wyznacznik segmentu.
                      Podtrzymuje jednak że to hańba wypuścić takie fajne auto z taka wadą. Niech odcina zapłon przy 140 skoro nie dali rady

                      Tu na internetach koledzy piszą więcej na ten temat. Zacząłem czytać i jadę kupić zeimniaki żeby obrzucić siedzibę Skody - gdziekolwiek jest w zasiegu 140km bo akurat mam 2h wolne.
                      http://forum.skodaclub.pl/tech-5e-oc...ii-t21448.html

                      Ps to chyba nie internetowe przestępstwo wkleić źródło z innego forum fanów tej samej marki?
                      Ostatnio edytowany przez Hector Le Mans; 40272.

                      Komentarz

                      • rrobert
                        Rider
                        • 2008
                        • 462

                        #12
                        najpierw zmień tryb wspomaganie na automatyczne w adaptacjach lub kodowaniu już nie pamiętam , czyli im szybciej jedziesz tym mniejsze wspomaganie auto znacznie lepiej się prowadzi, po zmianie przy większych prędkościach prowadzi się stabilniej

                        Komentarz

                        • progressowy
                          Rider
                          • 2008
                          • 453

                          #13
                          Jakiej masz opony? Od opon i ciśnienia w nich dużo zależy. Kupilem nowe zimowki debice 16" ,strasznie pływa na nich. Maja miękkie boki, to wpływa na niekomfortową jazdę przy wyższych prędkościach. Na letnich 17" Dunlop jest lepiej. Aha warto zrobić diagnostykę geometrii i zbieżności,minimalne odchylenia powodują opisane przez kolegę skutki. Nawet nowe auto może mieć nie tak ustawione.
                          Ostatnio edytowany przez progressowy; 3772.
                          Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            Może być kwestia opon - jakie masz letnie czy zima założone?. Inne auto mam, ale ja muszę lekko korygować tor jazdy na zimówkach już tak powyżej 100 (też dębica de facto) - rozmiar opon ten sam co lato, na nich tego zjawiska nie ma. Nie jest jakaś masakra, ale odczuwam różnicę.
                            Sprawdź opony w 1 kolejności, potem geometria. Poza tym nawet letnia może mieć lekkie uszkodzenie powierzchowne i robić kwiatki.

                            Komentarz

                            Pracuję...