Witam, obecnie wybieram nowa Octavię (pracodawca sie zlitował) i bezwzględnie chce automat. Zastanawiam się czy brać 1.4 TSI (z lepszym wyposazeniem) czy 1.8 TSI (uboższą). Generalnie bardziej skłonny jestem co do 1.4 TSI bo dużo poczytałem o tym silniku. Pytanie czy on dalej tak dobrze sprawuje się z DSG czy do automatu będzie zbyt słaby i lepiej brac 1.8TSI?? Jazda będzie głównie miasto plus raz na jakiś czas tylko dłuższa trasa. Za wszelkie opinie bede wdzięczny!
Octavia III - jaki silnik do DSG, 1.4 TSI czy 1.8 TSI
Zwiń
X
-
Octavia III - jaki silnik do DSG, 1.4 TSI czy 1.8 TSI
Ostatnio edytowany przez j_maserkowski; 45064.Tagi: Brak
-
-
2 miesiące jeździłem golfem VII 1.6 tdi (105 KM) dsg. Skrzynia to bajka; z tego dieselka żeby krzesać moc to trzeba by się wajchą namachać, a tak całą robotę wykonywało dsg. Dlaczego silnik miałby być za słaby do dsg? To właśnie skrzynia wydobywa z niego osiągi poprzez dobór odpowiedniego przełożenia.1.4 tsi pod względem osiągów jest odpowiednikiem 2.0 tdi, więc o moc akurat bym się nie martwił. Są natomiast 2 sprawy, które są na minus:
1. Skrzynia nie uchodzi za trwałą (DQ 200 - taka sama jest w 1.8 tsi), co akurat może nie mieć znaczenia w samochodzie firmowym
2. Opóźnienie przy ruszaniu - skrzynia potrzebuje tak ok 1s, żeby przenieś rozkaz prawej nogi na koła. Trzeba mieć to na względzie w niektórych przypadkach, gdzie wymagane jest bezzwłoczne ruszanie np. podczas opuszczania skrzyżowania. Gdy jeszcze uruchomimy będzie start/stop to już łącznie mamy ok 2s opóźnienia (zapalenie silnika i ruszenie z miejsca) i można się nieźle zdziwić.
Plusy:
1. Nie trzeba zastanowić się na jakim biegiem jechać lub na jaki redukować.
Gdy musiałem oddać tego golfa to płakałem, że nowy samochód nie ma dsg.
Komentarz
-
-
calibra157 Co do opóźnienia przy starcie jestem świadomy, kwestia przyzwyczajenia choć zgadza się ze czasem robi to niespodzianki. Co do awaryjności to co konkretnie masz na myśli ? Samochodzik pewnie wykupie z firmy po 3- 4 latach. Wydawało mi się że ta skrzynia do całkiem trwałych należy ...
Komentarz
-
-
jeśli w Octavii III dalej pakują skrzynie DQ200 (sucha, 7 stopniowa) do benzyn, to proponuje lekturę na temat tych skrzynek dokłądną. Lubią się sypnąć, w 1.8 swego czasu dławili moment obrotowy już w fabryce w sofcie, żeby skrzynia się nie wysypała za szybko (dlatego ma ten sam moment, bo manual 1.8 ma wyższzy moment - cos 320 Nm ) - to skandal według mnie i krycie wad skrzyni. Widać ten preceder nadal trwa. DQ200 przenosi do 250 Nm teoretycznie, brałbym 1.4 tsi, jeśli z automatem auto ma być koniecznie któryś z tych motorów, bo po co płacić za "kastrowane" 1.8.. A tak naprawdę, jak nic nie poprawili, to dsg tylko z dieslem, albo z silnkiem 2.0 tsi dopiero - tam są inne skrzynie już.
polecam lekturkę:
http://autoburn.pl/article/6063/_naj..._biegowa_dq200Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
j_maserkowski
Najlepiej zadzwoń do majstra wyspecjalizowanego w dsg i pogadaj jak sprawa wygląda. Co się psuje najczęściej i ile to kosztuje i czy da się naprawić zamiast wymieniać. Czy serwis skody przewiduje wymianę oleju w tej skrzyni? (olej w skrzyni i płyn w mechatronice), jeśli nie to dobrze by wymieniać samemu co 60 tyś, albo nie wymieniać jak padnie to jeszcze szef naprawi a Ty po 4 latach będziesz miał już ogarnięty samochód. Jaki przebieg szacowny w firmie?
Komentarz
-
-
sama skrzynia dsg się nie psuje.dość częstym problemem jest szybkie zużycie sprzęgieł ale nie jest to reguła.koszt wymiany w aso między 4 a 5tys poza aso 3tys.trzeba jednak wziąć pod uwagę że zwykłe sprzęgło też się zużywa i kiedyś trzeba będzie je wymienić.osobiście użytkowałem auto które miało przelatane 196tys km i nic się nie działo
Komentarz
-
-
Ale jak w DQ200 sprzegla zaczynaja sie slizgac po 17kkm to nie jest normalne. Jak pada pompa oleju po 40kkm to tez nie jest normalne.
Mulenie przy starcie to jest zabezpieczenie sterownika przed spaleniem sprzegla, mozna sie przyzwyczaic, ale efekt jest potem taki, ze naciskamy gaz ... nic sie nie dzieje... wiec dociskamy podswiadomie mocniej i auto wyrywa do przodu jak dzikie i na desce swieci cala choinka systemow dlawiacych
Zamowic auto z 4 letnia gwarancja i niech sie psuje, beda zbierac z drogi, to auto zastepcze dadza i wtedy szybciej naprawia, niz jakby sie im ten woz samemu przywiozlo A za 4 lata... czas pokaze.
Komentarz
-
-
Przejedź się jednym i drugim, nikt za Ciebie nie wybierze.
Są tacy co jeżdżą 1.0 na pół gwizdka z przerażeniem na twarzy, a drudzy robią stage 3 albo 4 w 2.0 i nadal im mało.
To trochę jakbyś pytał na forum ile masz sobie posłodzić kawę
P.S. w 1.8 masz dodatkowo lepsze zawieszeniePowered by R-Performance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez j_maserkowski Zobacz wpisCzy jest ktoś w stanie potwierdzić, czy w obecnie wydawanych 1.4 dsg automat to DQ200?
Komentarz
-
-
to paranoja i skandal, że tyle lat tą skrzynie wypuszczają, takie sadzanie ludzi na minę przez producenta. Dawno powinni zmienić tą skrzynie na mniej awaryjną nowej generacji, albo poprostu pakować dq350. Pewnie na magazynie się ostały, albo mają umowę z producentem skrzyń, przez zerwanie której by popłynęli.
Przecież Vag dokładnie wie co jest grane z tą skrzynią, lepiej ludziom to wciskać, i tak się sypie przeważnie zaraz po gwarancji. "to nie nasz problem"
Brat ma to w SIII, powiedziałem mu, że przed końcem gwary ma ją dojechać, żeby mu wymienili. Ma dokładnie ten sam objaw - lekkie opóźnienie przy ruszaniu, albo but i szarpanie. Niby nic, ale czasem denerwuje - przecież nowe auto nie powinno tak się zachowywać damn. Oczywiście ASO śpiewa "ten typ tak ma". Śmiech na sali.
No cóż Vag ( i nie tylko oczywiście) kosztem ludzi pozwalają sobie na takie szopki. Z dieselgate też było ciekawie. To czemu w 1.8 tsi nie można ograniczyć momentu, żeby ten bubel wcisnąć, jak nie można, jak można (?). Auto w manualu ma 320 Nm (a nawet więcej z giftem) a w dsg tylko 250 Nm....ściema jak nic....kiedyś podobnie dusili zmianem w ASO oprogramowania (akcja serwisowa), rozpadające się 1.4 tsi twincharger (160 ps) w Golfach. zanim je w końcu wycofali po paru latach.
To według producenta lepsze niż przyznanie się do błędu i konstrukcja nowej skrzyni......
No cóż Vag nie pierwszą szopkę odwala, do której nie chce się przyznać, woli ludzi na minę pakować.
Reasumując ta skrzynia powinna być max w 1.2 tsi może taki moment zniosłaby dłużej, a najlepiej nigdzie nie chciałbym jej widziećOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpislekkie opóźnienie przy ruszaniu, albo but i szarpanie. Niby nic, ale czasem denerwuje
To mialo byc rozwiazanie do miejskich lekkich autek z malymi silnikami. A potem ksiegowy stwierdzil ze damy ja zamiast DQ250 i jakos to bedzie
BMW tez ma klopoty ze skrzyniami i napedami xdrive, ale to marka premium wiec premium klient nie narzeka glosno
Jakie objawy daje uszkodzony napęd? Podczas przyspieszania odczuwalne szarpania. Podczas parkowania, przy skręcie w lewo słychać stukanie pod fotelem kierowcy lub wyraźnie czuć jak przednie koła są blokowane. Po zgaszeniu silnika słychać dziwne tyrkotanie pod autem. Napęd nie jest załączany, wyskakują "trzy kontrolki" (BMW E83 X3) Nieregularnie wyskakująca kontrolka 4x4, "trzy kontrolki" (możliwa usterka czujnikaOstatnio edytowany przez Maicroft; 5.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisBMW tez ma klopoty ze skrzyniami i napedami xdrive, ale to marka premium wiec premium klient nie narzeka glosno
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisBrat ma to w SIII, powiedziałem mu, że przed końcem gwary ma ją dojechać, żeby mu wymienili.
Komentarz
-
-
Tylko juz tak zupelnie powaznie, zuzytych sprzegiel nikt nie wymieni w ramach gwarancji a tym bardziej z tego powodu całej skrzyni.
swoja droga po programach te silniki maja 300Nm z lekkim plusem. Ciekawe czy wtedy trzeba tez przeprogramowywac skrzynie czy zostaje seria. I jak to sie ma w kontekscie ich trwalosci z seryjnym silnikiem.Powered by R-Performance
Komentarz
-
-
myślę, że zmieniają soft (co pewnie i tak nie wiele da dla jej żywotności) - bo ona tragicznie nisko zmienia biegi, niżej niż w dieslu każdy normalnie myślący robiąc program w aucie z dsg, też robi sterownik skrzyni przy okazji
wiadomo, że nie wymienią jak ktoś celowo zajechał, to tak w formie trochę żartu napisałem, bo by popłynęli finansowo, przecież w wielkiej ilości aut te buble wpakował VAG. Myślę, że do końca gwary - 4 lata, 120 tkm i tak ta skrzynia zacznie się wysypywać przy normalnej eksloatacji
Jedynie "problemem" jest to, ze brat mieszka na prowincji w sumie i
w korkach prawie się nie poruszaOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
Komentarz