Przegląd O3 2016 2.0TDI 150KM DSG 60tkm - prośba o porady/zakres?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sewerwa
    Ambiente
    • 2016
    • 208
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Przegląd O3 2016 2.0TDI 150KM DSG 60tkm - prośba o porady/zakres?

    Witam. Przede mną ostatni przegląd w ASO SKODA (w połowie marca auto będzie miało 23mc-e i ok 58tkm) przed końcem gwarancji (20.04.2018).

    Byłbym wdzięczny za porady czy dobrze szacuję zakres:
    - wymiana oleju silnikowego + filtr oleju
    - wymiana oleju w DSG + ewent. filtry
    - wymiana + filtr powietrza
    - wymiana + filtr kabinowy
    - wymiana + filtr paliwa (czy już wypada wymienić - auto non stop na VERVA ON i Dynamic ON).
    - ogólny przegląd na zakres 60tkm.

    > żeby ograniczyć koszty mój olej do DSG i silnikowy oba MOTUL'e.
    >> czy coś jeszcze przy tym modelu wieku przebiegu muszę wymienić? Czy może coś w zawieszeniu hamulcach/płynach hamulcowych, chłodniczych/wspomagania itp. ?

    PS. do tej pory robiłem 3 przeglądy w ASO:
    1) 15tkm olej MOTUL + filtr oleju i powietrza
    2) 30tkm olej MOTUL + filtr oleju i powietrza + kabinowy + przegląd wg. programu dla 30tkm
    3) 45tkm olej MOTUL + filtr oleju i powietrza

    To również ostatni moment żeby zgłosić ewentualne czynności w ramach gwarancji.
    Szczerze nic nie zauważyłem niepokojące przez blisko 2 lata, ale może podpowiecie proszę na co zwrócić uwagę, jakieś typowe bolączki, co zgłosić do sprawdzenia.
    Z usterek w trakcie ok 20mc-e od nowości jedyne co zauważyłem to 1raz zdarzyło się niedziałające pokrętło głośności w kierownicy po zapaleniu i uruchomieniu wróciło do normy - w czasie nie działania - pokrętło od radia działało.
    Podobna usterka z łopatkami do DSG 1 raz zdarzyło się, że przestały działać - w tym czasie sekwencyjnie lewrkiem + - działło a łopatkami nie - po uruchomieniu i ponownym wróciło do normy i żadnych błędów ASO nie wykryło.
    Chciałbym też sprawdzić jak stan DPF - mogę poprosić ich o kontrolę i jakąś ocenę, bo moim zdaniem coś często na postoju mam obroty zamiast 750-800 to mam 1000-1050 i czekam kilka min po czym przegazówka i wracają na ok. 750-800.


    SewerWa
  • Sewerwa
    Ambiente
    • 2016
    • 208
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    podpowiecie coś ... ?
    SewerWa

    Komentarz

    • zyga_wr
      Drive
      • 2015
      • 69
      • Octavia III (5E3)
      • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

      #3
      Wg mnie podane przez Ciebie elementy przy wymianie na 60tys są ok: wszystkie filtry (paliwa też - nie czekałbym do zalecanych przez aso 90tys km) + olej.
      Ja robiłem dokładnie tak samo, tylko w DSG zalewali mi swoim olejem i wymieniali swój filtr (tylko za dsg liczyli 700-750zł po zniżkach za części+olej).
      Co do podwyższonych obrotów zobacz czy w usatwieniach klimy nie masz zaznaczonej opcji Automatyczne dogrzewanie czy coś takiego - ta opcja szybciej nagrzewa wnętrze kosztem podwyższonych obrotów i wiadomo spalania.

      Komentarz

      • Sewerwa
        Ambiente
        • 2016
        • 208
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Dzięki za info - sprawdzę te ustawienia klimy, bo mam to chyba włączone - i to wprowadza mnie w błąd pewnie, bo ciężko określić czy to dogrzewanie obrotami czy dopalanie DPF-a.
        Oleje silnikowy i DSG wezmę raczej swoje MOTULA żeby być pewnym jakości i ciut zaoszczędzić w porównaniu do ASO) zgodne z normą dla auta chociaż do DSG to jak pytałem kiedyś w ASO to sami nie wiedzieli jaką normę / parametry ma mieć. Ale mam nadzieję, że OIL-SPA zna się na rzeczy.
        SewerWa

        Komentarz

        • mez2008
          Ambiente
          • 2017
          • 240
          • Octavia III (5E3)
          • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
          Dzięki za info - sprawdzę te ustawienia klimy, bo mam to chyba włączone - i to wprowadza mnie w błąd pewnie, bo ciężko określić czy to dogrzewanie obrotami czy dopalanie DPF-a.
          Oleje silnikowy i DSG wezmę raczej swoje MOTULA żeby być pewnym jakości i ciut zaoszczędzić w porównaniu do ASO) zgodne z normą dla auta chociaż do DSG to jak pytałem kiedyś w ASO to sami nie wiedzieli jaką normę / parametry ma mieć. Ale mam nadzieję, że OIL-SPA zna się na rzeczy.
          Moja O3 ma 115kkm i obserwuje że wypalanie DPF dolewa ropy do oleju.

          Jakie masz przebiegi roczne?
          Poziom na bagnecie bez mian (między wymianami oleju)?

          Komentarz

          • zyga_wr
            Drive
            • 2015
            • 69
            • Octavia III (5E3)
            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            Zamieszczone przez mez2008 Zobacz wpis

            Moja O3 ma 115kkm i obserwuje że wypalanie DPF dolewa ropy do oleju.

            Jakie masz przebiegi roczne?
            Poziom na bagnecie bez mian (między wymianami oleju)?
            Moja obecnie ma niecałe 110kkm. Rocznie robię 40-50kkm głównie trasy.
            Poziom oleju na bagnecie bez zmian, wymieniam olej co 15kkm i teraz leję 3 raz Penrite (przedtem Millers). Jedynie przez pierwsze 15kkm zauważałem małe ubytki oleju (fabryczny olej). Po zmianie wtedy na Millersa nigdy oleju nie ubywa, ani nie przybywa (nie podlewa ropą).
            Nie przerywasz mu wypalania? Wtedy teoretycznie może olej podlać ropą.

            Komentarz

            • Sewerwa
              Ambiente
              • 2016
              • 208
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Robię ok 30km rocznie.
              Zawsze na wiosną i na jesieni (czyli co 15km) wymieniam olej silnikowy (poziom od wymiany do wymiany praktycznie niezmienny).
              Wypalania nigdy nie przerywam pilnuję tego precyzyjnie i nigdy nie gaszę przy obrotach 1000-1050 dopiero po paru min pracy na takich wyższych obrotach delikatna przegazówka i jak spadną na ok 750obr/min to wtedy gaszę po chwili.
              Auto ok 22 kwietnia 2018 kończy 2 letnią gwarancję i przebieg będzie blisko 60tkm.
              Chciałbym dobrze przygotować się na serwis 16 marca i ewentualne czynności gwarancyjne, a na majówkę może jakiś soft silnika.
              Chociaż jakoś bardzo mocy nie brakuje, i do końca nie zdecydowałem jeszcze, ale jak możliwości są niedużym kosztem podnieść z ok 150KM na ok 180-190KM to czemu nie.. Zawsze to trochę szybsze wyprzedanie.
              SewerWa

              Komentarz

              • mez2008
                Ambiente
                • 2017
                • 240
                • Octavia III (5E3)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez zyga_wr Zobacz wpis

                Moja obecnie ma niecałe 110kkm. Rocznie robię 40-50kkm głównie trasy.
                Poziom oleju na bagnecie bez zmian, wymieniam olej co 15kkm i teraz leję 3 raz Penrite (przedtem Millers). Jedynie przez pierwsze 15kkm zauważałem małe ubytki oleju (fabryczny olej). Po zmianie wtedy na Millersa nigdy oleju nie ubywa, ani nie przybywa (nie podlewa ropą).
                Nie przerywasz mu wypalania? Wtedy teoretycznie może olej podlać ropą.
                Nie przerywam wypalania - jednak obserwuje że poziom na bagnecie lekko poszedł do góry.
                Pierwszy właściciel miał auto do 110kkm nie wiem jaką miał "szkole jazdy".
                Ostatnio edytowany przez mez2008; 44701.

                Komentarz

                • Sewerwa
                  Ambiente
                  • 2016
                  • 208
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                  #9
                  Jednak w ASO nie spodobał się mój olej do DSG, więc odpuszczę i nie będę ich cisnął.
                  Zabieram swój olej silnikowy MOTUL i w ASO:
                  - - wymiana oleju silnikowego + filtr oleju, korek itp.
                  - wymiana oleju w DSG + olej w DSG + ewent. filtry
                  - wymiana + filtr powietrza
                  - wymiana + filtr kabinowy
                  - ogólny przegląd na zakres 60tkm.

                  > wycena przez SKODĘ
                  koszt robocizny 415 zł
                  koszt materiału 974 zł
                  łącznie 1389zł.
                  + niecałe 200zł za mój olej.

                  Chyba w miarę ok w sumie z moim do DSG byłoby taniej ale wtedy pewnie nie dostałbym sumy 415zł za robociznę wymiana silnikowego, DSG, powietrza, kabiny, przegląd dla 60tkm.
                  W innym ASO dostałem wycenę na ich częściach na 2100-2200zł brutto a tu mnie wyjdzie ok 1.570zł. + jeszcze będę odświeżał klimę pewnie u nich dodatkowo.
                  Co myślicie?
                  SewerWa

                  Komentarz

                  • xcex
                    Rider
                    • 2017
                    • 268
                    • Octavia III (5E3)
                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                    Robię ok 30km rocznie.
                    Zawsze na wiosną i na jesieni (czyli co 15km) wymieniam olej silnikowy (poziom od wymiany do wymiany praktycznie niezmienny).
                    Wypalania nigdy nie przerywam pilnuję tego precyzyjnie i nigdy nie gaszę przy obrotach 1000-1050 dopiero po paru min pracy na takich wyższych obrotach delikatna przegazówka i jak spadną na ok 750obr/min to wtedy gaszę po chwili.
                    Auto ok 22 kwietnia 2018 kończy 2 letnią gwarancję i przebieg będzie blisko 60tkm.
                    Chciałbym dobrze przygotować się na serwis 16 marca i ewentualne czynności gwarancyjne, a na majówkę może jakiś soft silnika.
                    Chociaż jakoś bardzo mocy nie brakuje, i do końca nie zdecydowałem jeszcze, ale jak możliwości są niedużym kosztem podnieść z ok 150KM na ok 180-190KM to czemu nie.. Zawsze to trochę szybsze wyprzedanie.

                    Jak wiadomo ASO zaleca wymiane oleju co 30kkm , czytam ze Ty wymieniasz co 15 kkm . Robisz to w ASO czy poza ? Jesli poza , to nie rzucali sie o to ze w trakcie gwarancji sam wymieniasz olej + filtr ? A jesli w ASO to jaki życzą sobie koszt robocizny za wymiane oleju ( rozumiem ze Motula sam im dostarczyłes ? )

                    2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                    Komentarz

                    • Sewerwa
                      Ambiente
                      • 2016
                      • 208
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      #11
                      Tak Motula kupiłem sam ok 180zł za 5l. i robocizna w Aso + ich filtr oleju i korek ok 140zł -- wbite w książkę, faktura za usługę, przedłuożna Gwarancja mobilności i ustawiony interwał wymiany w komputerze + kawka gazetka w trakcie - moim zdaniem spoko.
                      SewerWa

                      Komentarz

                      • xcex
                        Rider
                        • 2017
                        • 268
                        • Octavia III (5E3)
                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Sewerwa Zobacz wpis
                        Tak Motula kupiłem sam ok 180zł za 5l. i robocizna w Aso + ich filtr oleju i korek ok 140zł -- wbite w książkę, faktura za usługę, przedłuożna Gwarancja mobilności i ustawiony interwał wymiany w komputerze + kawka gazetka w trakcie - moim zdaniem spoko.
                        Dzieki za info , należe do tego grona osób która nie wierzy w przebiegi na oleju 30 tyś km , wiec mimo, że auto mam na 4-letniej gwarancji , i niewykluczone ze po 4 latach sie go pozbęde , nie mam serca aby zalewać mojego TDI co 30 tyś km olejem Castrol LL

                        Od zawsze zalewałem poprzedniego TDI - Motulem 5w30 504/507 i robiłem to zwykle co 10-15 tyś km i nigdy tego zabiegu nie żałowałem.
                        Serce mi sie kraja jak zalecają to robić co 30 tyś km.

                        140 pln to nie bedzie duży wydatek , Motula tez mam w dostawie za 180 pln wiec .
                        2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                        Komentarz

                        Pracuję...