spadek wydajności klimatyzacji OIII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marmal321
    Drive
    • 2015
    • 68

    spadek wydajności klimatyzacji OIII

    Cześć,

    po dwóch letnich sezonach w O3 1.4 znacząco spadła mi wydajność klimatyzacji.
    Przerabiał ktoś podobny problem?
    Szykować się na coś grubszego czy możliwe że wystarczy uzupełnić czynnik chłodniczy?
    Wydaje mi się że 2 lata to trochę za szybko na ubytki ale może się mylę? Chyba że pojawiła się jakaś nieszczelność?
    Klima używana sporadycznie - może to ma jakiś związek?
  • oolsztyniak
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6647
    • Superb II combi (3T5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    Zrób serwis klimy, dobicie + ozonowanie i będzie git.
    Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis
    Wydaje mi się że 2 lata to trochę za szybko na ubytki ale może się mylę?
    Tylko Ci się wydaje. U kolegi w nowym fordzie po dwóch latach ubyło 60% czynnika.
    U mnie w różnych autach (co dwa lata robię serwis klimy) ubywa średnio 200-300 gram gdzie w skodzie jest 550 więc ubytek spory.
    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

    Komentarz

    • marmal321
      Drive
      • 2015
      • 68

      #3
      dziękuję za info.
      jest sens korzystać z usług Norauto czy szukać fachowca?
      200zł z uzupełnieniem (do 400g) i ozonowaniem to dobra cena? pytanie czy jako sieciówka mają tam jakieś pojęcie o robocie?
      dobrze że Octavia ma jeszcze stary czynnik R134a a nie ten nowy, absurdalnie drogi ale ekologiczny wynalazek...


      Komentarz

      • spj
        ***** ***
        ModeratoRS
        • 2009
        • 3534
        • Octavia IV combi (NX5)

        #4
        marmal321 zerknij na ośkę wychodzącą ze sprężarki czy nie jest zaolejona, u mnie tak było i na gwarancji była ona wymieniana, no i przy okazji nabita od nowa

        z tego co widzę na stronie Norauto, to jest napełnianie do 400g, a nie uzupełnianie, więc do O3 szykuj się na napełnianie do 800g, bo jest 500g do uzupełnienia
        Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
        Pozdrawiam,
        Paweł

        Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
        Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

        Komentarz

        • marmal321
          Drive
          • 2015
          • 68

          #5
          Zamieszczone przez spj Zobacz wpis
          marmal321 zerknij na ośkę wychodzącą ze sprężarki czy nie jest zaolejona,
          gdybyś jeszcze zechciał poinstruować gdzie tego (tej sprężarki i ośki) dokładnie szukać? :-)

          Komentarz

          • spj
            ***** ***
            ModeratoRS
            • 2009
            • 3534
            • Octavia IV combi (NX5)

            #6
            Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis

            gdybyś jeszcze zechciał poinstruować gdzie tego (tej sprężarki i ośki) dokładnie szukać? :-)
            Sprężarka klimatyzacji w O3 jest połączona kołem pasowym z rowkami z paskiem wielorowkowym - lewa strona silnika patrząc od przodu auta.
            Jest na samym dole i najbliżej chłodnicy

            Sprężarka klimatyzacji wygląda miej więcej tak:


            Między tym czarnym kołem, a srebrnym korpusem sprężarki jest oś która je łączy.
            Mi tam olej puszczała i dalej kręcące się koło rozbryzgiwało ten olej po komorze silnika, oczywiście nie leciało jak z kranu, ale sączyło się powoli, co ciekawe zmiany pracy klimatyzacji nie odczułem.

            Jeżeli ten opis nie naprowadzi Cię na to gdzie masz patrzeć, to ja już bardziej nie pomogę
            Pozdrawiam,
            Paweł

            Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
            Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

            Komentarz

            • GrzesWroc
              Ambiente
              • 2015
              • 166
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              A filtr kabinowy wymieniałeś?

              Komentarz

              • Karel
                Rider
                • 2014
                • 370
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                1. Czy warto zlecać serwisowi kontrolę i uzupełnienie czynnika, czy gdyby go było za mało, to poprostu klima przestanie działać?
                2. Czy w obiegu handlowym jest jeszcze R134a? Jesli tak, to do kiedy (na potrzeby uzupełnienia układów dla 134)?

                Szczerze mowiąc nie kojarzę w żadnym z rodzinnych pojazdów sytuacji, by po 5-6 latach zabrakło czynnika, a tania impreza to nie jest, by zlecić ją tak mimochodem, jak wymianę wycieraczek

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Jak czynnika bedzie za mało to sprężarka się zużywa bo nie ma smarowania. Zawsze można jeździć do zabicia czegoś. Wybór kierowcy.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • marmal321
                    Drive
                    • 2015
                    • 68

                    #10
                    okazało się że po 2 sezonach letnich zostało w układzie 300g czynnika chłodzącego (z przewidzianych 500g) - stąd odczuwalny spadek wydajności klimy.
                    uzupełniłem i będę obserwował, jeżeli relatywnie szybko ponownie spadnie wydajność trzeba będzie szukać miejsca wycieku

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8030
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                      Jak czynnika bedzie za mało to sprężarka się zużywa bo nie ma smarowania. Zawsze można jeździć do zabicia czegoś. Wybór kierowcy.
                      Kompresory klimatyzacji samochodowej ze sprzęgłem sztywnym, sterowane są poprzez zawór elektromagnetyczny i pracują w trybie ciągłym, a ruch tłoków uzależniony jest od poziomu wychylenia krzywki.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • krzepki16
                        Classic
                        • 2017
                        • 13
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Podepnę się pod wątek żeby nie zaczynać nowego.
                        Wczoraj w norauto sprawdzili mi ilość czynnika i brakuje 450 g - i teraz pytanie. Czy muszę uzupełnić całość czy jak wsadzę np 200 g to się polepszy. Za te 450 g krzyknęli mi 200 zł, a tu wydatki wakacje itp.

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          A można tak sobie wsadzić 50, 100, 150 g? Czy trzeba odessać wszystko, zrobić próżnię i nabić całość czynnika z olejem?
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • TomekDW
                            Classic
                            • 2018
                            • 19
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Mam takiego kolegę, który oleju nie wymieniał tylko dolewał jak brakowało.
                            Jego auto było sprawne do czasu kiedy się nie zepsuło- czyli stanęło.
                            Obsługa klimatyzacji (u mnie) raz do roku (podpięcie pod maszynę, uzupełnienie czynnika) przewody z układu AC nie są 100% szczelne i zawsze będzie występował ubytek czynnik.
                            W starszym samochodach np . Mercedes E klasa W 211 było ponad 1100 gram czynnika, w nowych jest go o połowę mniej, więc ryzyko zatarcia układu wzrasta (jeśli się go nie serwisuje).
                            U mnie (we Wrocławiu) są oferty z groupona za kilkadziesiąt złotych (wiadomo cena rośnie wraz z ilością czynnika, który wymaga uzupełnienia).
                            Oferta z Norauto za 200zł trochę droga.
                            Jeśli dopuścicie do zatarcia sprężarki to koszta pójdą grubo ponad 2 koła (płukanie układu, wymiana sprężarki, zaworu lub też dyszy rozprężnej, niekiedy chłodnicy klimatyzacji i oczywiście osuszacz).
                            Więc proponuję nie oszczędzać, ale nie każdy robi jak uważa, i uważa jak robi.

                            Komentarz

                            Pracuję...