Nowy czynnik w klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MariuszKoz
    Ambiente
    • 2018
    • 128
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Nowy czynnik w klimatyzacji

    Dzwoniłem dzisiaj do ASO w sprawie serwisu klimatyzacji. Mają usługę czyszczenia parownika (149 zł bez filtra i 240 z filtrem), ale miła Pani od razu zaproponowała sprawdzenie szczelności i "zalanie" klimy nowym czynnikiem R-1234yf. I tutaj padła jakaś wielka kwota ....o ile dobrze usłyszałem 1600 zł za usługę. Podobno nowa homologacja klimy ma być oparta o ten nowy czynnik. Czy tak rzeczywiście jest czy po prostu ASO chce trochę ponaciągać? W każdym razie muszę poszukać lokalnego punktu, który powinien mi to zrobić w oparciu o dotychczasowy czynnik.
  • bl
    Rider
    • 2009
    • 389
    • BMW
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    #2
    a robia w druga strone, czyli zamiast nowego czynnika uzupelnia stary?

    Komentarz

    • xcex
      Rider
      • 2017
      • 268
      • Octavia III (5E3)
      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez bl Zobacz wpis
      a robia w druga strone, czyli zamiast nowego czynnika uzupelnia stary?
      Tego napewno nie zrobia .. ale ..

      Jestem ciekaw jednego , nowy czynnik wymaga nowego złącza do napełniania , nie jest takie samo jak do r134a . jest inne i nie pasuje przy nabijaniu.
      Wiec ciekawe czy wymieniają też porty do nabijania klimy ... to jedno .

      Czynnik R1234yf jest bardzo drogi ale nie az tak jak szanowne ASO powiedziało , za 5 kg czynnika R1234yf obecnie trzeba zapłacić jakies 3500-3700 PLN .
      Do Octavii 3 wchodzi około 480 g , wiec za sam czynnik zapłacisz jakies 340 PLN , wiec tutaj ASO chyba chce zarobić na samym czynniku albo w cenie wymienią Ci porty do wymiany czynnika dlatego taka cena

      Kolejna rzecz , że w istocie czynnik ten jest dostarczany przez 2 firmy , a w Polsce dystrybucja jest chyba tylko przez jednego. Monopol podwyższa cene .

      jesli autor wątku ma R134a to powinien nabić R134a , nie dać sie wmanipulować w koszta .

      czynnik r1234yf , nie powoduje dziury ozonowej ... i na tym plusy sie kończą , jest mega szkodliwy dla człowieka przy rozszczelnieniu , powoduje martwice tkanek przy kontakcie ze skórą , oraz jest mega łatowpalny ..

      2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

      Komentarz

      • bl
        Rider
        • 2009
        • 389
        • BMW
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        ja mam takie subiektywne odczucia ze R1234yf gorzej chlodzi niz r134a, dlatego tez zadalem powyzsze pytanie. Subiektywne bo sytuacja dotyczy aut z klima automatyczna i:
        1) Passata z r134a ustawiam na 21 stopni
        2) Aurisa z r134a ustawiam rowniez na okolo 20-21 stopni
        3) O3 FL z r1234yf ustawiam na 18 stopni
        a odczuwalna temp powietrza w samochodzie jest dla mnie taka sama. Dlatego pytania czy sam w sobie czynnik ma wplyw na wydajnosc klimy ?

        Komentarz

        • xcex
          Rider
          • 2017
          • 268
          • Octavia III (5E3)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          #5
          Hmm , nie zauważyłem czegoś takiego. Mi chłodzi dość dobrze , mam ustawione 21.5 C praktycznie cały czas i cały czas jest przyjemnie.
          Myśle, że do tego czynnika można miec wiele zastrzeżeń , ale akurat w wydajności to nie zauwazyłem różnicy.
          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            W O III mam stary. W Citigo ten nowy Ryf - i chłodzi jak diabli. Ale to nowe autko i małe w środku. Nei bardzo rozumiem dlaczego proponują zalanie nowym, skoro układ był wypuszczony z fabryki ze starym?
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • luker
              Ambiente
              • 2010
              • 169

              #7
              A kto ci to powiedział że w citigo możesz ze starego gazu zmienić na nowy niema takiej możliwosci

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14885
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Nie u mnie, tylko u kolegi w pierwszym poście.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • luker
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 169

                  #9
                  Niestety koszt serwisu klimy jest tak drogi bo ten nowy czynnik jest cholernie drogi a ten stary też bardzo zdrożał co do zmiany na stary gdzieś słyszałem ale trzeba wymieniać wszystkie oringi itp połączenia ponieważ tamten nowy ma wiekszę ciśnienie

                  Komentarz

                  Pracuję...