Przyszedł czas na małe podsumowanie mojej przygody z Octavią
Posiadam Octavię III Combi 2.0TDI Style 4x4 aktualny przebieg 197tyś rok produkcji 2016 odbiór 27.06. 2016r. Jak widzicie samochód w zasadzie nie stygnie pokonuję głównie trasy.
Srednie spalanie liczac od początku eksploatacji liczone przy dystrybutorze to 8,9lt wskazania komputera to 8,6lt.
Spalanie wysokie ale to zdecydowanie kwestia mojego stylu jazdy i faktu że głównie poruszam się autostradami.
Próbowałem kiedyś sprawdzić jakie moge mieć spalanie minimalne ale bez jazdy eco. spalanie spadło mi do 6,2lt
Pierwsze moja wrażenia po odebraniu Skody i przesiadce z Toyoty Auris to WIELKIE zaskoczenie na PLUS mjałem wrażenie dziś przekonanie że Skoda Octavia vs Toyota Auris to auto wykonane o klasę wyżej.
Po przejechaniu blisko 200tyś nie zmieniłem zdania w czasie eksploatacji Skoda nigdy mnie nie zawiodła co nie znaczy że nie pojawiły się usterki ale nigdy nie musiałem czekać na transport na śmieciarce czy stać przy drodze jak kołek.
Od początku eksploatacji podobno typowo dla silnika 2.0TDI dolewam średnio 0,6-0,7lt oleju na 5-6tyś przejechanych kilometrów, w serwisie otrzymałem informację że z rosnącym przebiegiem w początkowym etapie użytkowania zapotrzebowanie na olej minie lub się zmniejszy.
Sytuacja od poczatku eksploatacji do dziś nie zmieniła się.
W kwestii usterek:
- Przestało działać sterowanie radia na kierownicy
- Wymiana przetwornicy xenonu
- Wymiana poduszki pod skrzynią biegów
- Wymiana łożyska koła
- Wymiana wodzika dwigni skrzyni biegów
- W czasie eksploatacji trzykrotnie wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu i raz z tyłu
- Wymiana (siłownika) klapy bagażnika
- Wymiana wachacza przód strona kierowcy i amortyzatora (podejrzewam że przyczyna leży w przygodzie drogowej jaką miałem w zimę wjechałem w dziurę i uszkodziłem oponę i felgę.
W zasadzie reszta to typowe serwisy i przewidziane przy danym przebiegu czynności, walczyłem też przez zimę z kontrolka i informacją o problemie z leweym leflektorem serwis coś tam kasował ale po czasie kontrolka i komunikat pojawiają się znów do wiosny. Widać Skoda jak ja nie lubi zimy.
Podczas eksploatacji auta zjechałem też komplet przednich opon.
Ogólnie moja wrażenia z jazdy i eksploatacji z uwzględnieniem usterek oraz kosztów są bardzo pozytywne a pamiętam jak mój znajomy w serwisie Toyoty powiedział mi że teraz serwis to będzie mój najlepszy przyjaciel. Pomyslałem że dobrzeby było gdyby jego słowa zamieniły się w g.... i tak się stało.
Tyle podsumowania z mojej strony choć może dodam jeszcze że jestem na tyle zadowolony z Octavi że w kwietniu zamówiłem nową sztukę i w poniedziałek 03/09 odbieram octavkę mam nadzieję że równie udaną.

Posiadam Octavię III Combi 2.0TDI Style 4x4 aktualny przebieg 197tyś rok produkcji 2016 odbiór 27.06. 2016r. Jak widzicie samochód w zasadzie nie stygnie pokonuję głównie trasy.
Srednie spalanie liczac od początku eksploatacji liczone przy dystrybutorze to 8,9lt wskazania komputera to 8,6lt.
Spalanie wysokie ale to zdecydowanie kwestia mojego stylu jazdy i faktu że głównie poruszam się autostradami.
Próbowałem kiedyś sprawdzić jakie moge mieć spalanie minimalne ale bez jazdy eco. spalanie spadło mi do 6,2lt
Pierwsze moja wrażenia po odebraniu Skody i przesiadce z Toyoty Auris to WIELKIE zaskoczenie na PLUS mjałem wrażenie dziś przekonanie że Skoda Octavia vs Toyota Auris to auto wykonane o klasę wyżej.
Po przejechaniu blisko 200tyś nie zmieniłem zdania w czasie eksploatacji Skoda nigdy mnie nie zawiodła co nie znaczy że nie pojawiły się usterki ale nigdy nie musiałem czekać na transport na śmieciarce czy stać przy drodze jak kołek.
Od początku eksploatacji podobno typowo dla silnika 2.0TDI dolewam średnio 0,6-0,7lt oleju na 5-6tyś przejechanych kilometrów, w serwisie otrzymałem informację że z rosnącym przebiegiem w początkowym etapie użytkowania zapotrzebowanie na olej minie lub się zmniejszy.
Sytuacja od poczatku eksploatacji do dziś nie zmieniła się.
W kwestii usterek:
- Przestało działać sterowanie radia na kierownicy
- Wymiana przetwornicy xenonu
- Wymiana poduszki pod skrzynią biegów
- Wymiana łożyska koła
- Wymiana wodzika dwigni skrzyni biegów
- W czasie eksploatacji trzykrotnie wymieniałem tarcze hamulcowe z przodu i raz z tyłu
- Wymiana (siłownika) klapy bagażnika
- Wymiana wachacza przód strona kierowcy i amortyzatora (podejrzewam że przyczyna leży w przygodzie drogowej jaką miałem w zimę wjechałem w dziurę i uszkodziłem oponę i felgę.
W zasadzie reszta to typowe serwisy i przewidziane przy danym przebiegu czynności, walczyłem też przez zimę z kontrolka i informacją o problemie z leweym leflektorem serwis coś tam kasował ale po czasie kontrolka i komunikat pojawiają się znów do wiosny. Widać Skoda jak ja nie lubi zimy.
Podczas eksploatacji auta zjechałem też komplet przednich opon.
Ogólnie moja wrażenia z jazdy i eksploatacji z uwzględnieniem usterek oraz kosztów są bardzo pozytywne a pamiętam jak mój znajomy w serwisie Toyoty powiedział mi że teraz serwis to będzie mój najlepszy przyjaciel. Pomyslałem że dobrzeby było gdyby jego słowa zamieniły się w g.... i tak się stało.
Tyle podsumowania z mojej strony choć może dodam jeszcze że jestem na tyle zadowolony z Octavi że w kwietniu zamówiłem nową sztukę i w poniedziałek 03/09 odbieram octavkę mam nadzieję że równie udaną.


Komentarz