Hej,
W mojej O3 MY'15 kombi, 2.0TDI CR CFKC + skrzynia manual fabrycznie był m.in. nastaępujące kody PR-
-> UC7 Suspension system in rear: Rear shock absorption, chassis with increased ride height
-> G01 Suspension system in front: Front shock absorption
-> 0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast
-> L28 Weight category front axle: Suspension range 28 installation control only, no requirement forecast
-> 0N1 Rear axle: Standard rear axle
-> CF3 Wheels: Alloy wheels 6.5J x 16 (205/55/16V)
Taka "konfiguracja" zawieszenia oznacza, że - ZTCW - samochód "stał" wyżej od "serii" o 1,5cm i o 3,0cm wyżej, niż RS.
Efekt: O3 w porównaniu do byłej "standardowej" O2 (też w kombi) prowadziła się bardziej, niż fatalnie. Ja wiem, że O2 ma z tyłu multilink, a w O3 jest standardowo belka, ja wiem, że inna charakterystyka i co tam jeszcze. No ale subiektywne wrażenia moje były takie a nie inne Tylko żona była zadowolona, bo samochód był bardziej komfortowy
W związku z tym plan był taki:
-> Felgi 16" i opony zostają - uważam, że to jest rozsądny kompromis na PL drogi.
-> A skoro tak, to zawitały w setupie zawieszenia sprężyny Eibach pro-kit E10-79-010-02-22, -40/-30 (przód/tył w stosunku do serii), pozwalające na maksymalne obciążenie osi (przód/tył): 1070/1150 kg. U mnie jest natomiast (przód/tył): 990/970.
Jeżdżę z nimi już prawie 2 miesiące i:
(A) z jednej strony morda mi się cieszy bo:
1) między nadkole i koło głowy już nie włożysz,
2) samochodzik ładnie wygląda, bo obniżył się o więcej, niż te -40/-30 - w końcu startowałem z UC7, czyli "tiguana" albo "scouta"
3) dużo lepiej się prowadzi (choć i tak gorzej, niż O2 w serii).
(B) marudzę i kręcę nosem, bo:
1) co jakiś czas zawadzam owiewką przedniego zderzaka (tą czarną plastikową "listwą" tuż przed kołami) o jakiś próg, krawężnik i co tam jeszcze,
2) żona zrzędzi, że samochód stracił komfort, że trzęsie jak jakiś "podskakujący ford", że wywaliłem pieniądze i że teraz to on jest "do dupy" i że nie chce dawać się "tym czymś wozić",
3) mam bardzo stromy zjazd do garażu i zahaczam (i to jest najbardziej przemawiający kontrargument).
No i teraz pomysł mam taki, żeby kupić seryjne sprężyny od PR-1JA Suspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 pod PR-0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast. Czyli sprężyny seryjnej wysokości do mojej klasy obciążenia tylnej osi = 5Q0511121AE. Zastanawiałem się też nad PR-1JC sports design do mojej "wagi", ale są one o jeden zwój krótsze od serii, więc znowu może być problem z wjechaniem do garażu
Natomiast nie mam pewności, jakie sprężyny dać na przód
Z tego, co wiem, to w serii O3 kombi z CKFC i manualem wychodziły w:
-> PR-L05 (Weight category front axle: Suspension range 05 installation control only, no requirement forecast);
-> PR-L06 (Weight category front axle: Suspension range 06 installation control only, no requirement forecast).
W związku z tym mam prośbę: możecie spojrzeć na swoje wlepki na prawym środkowym słupku i sprawdzić, jakie macie obciążenie osi przedniej dla Waszego PR-L05 i PR-L06? Z góry dziękuję
BTW, jeżeli ktoś chciałby niedrogo odkupić ode mnie Eibach pro-kit E10-79-010-02-22, to będzie na sprzedanie jak tylko wymienię sprężyny na "serię".
Pozdrawiam,
Maciej.
W mojej O3 MY'15 kombi, 2.0TDI CR CFKC + skrzynia manual fabrycznie był m.in. nastaępujące kody PR-
-> UC7 Suspension system in rear: Rear shock absorption, chassis with increased ride height
-> G01 Suspension system in front: Front shock absorption
-> 0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast
-> L28 Weight category front axle: Suspension range 28 installation control only, no requirement forecast
-> 0N1 Rear axle: Standard rear axle
-> CF3 Wheels: Alloy wheels 6.5J x 16 (205/55/16V)
Taka "konfiguracja" zawieszenia oznacza, że - ZTCW - samochód "stał" wyżej od "serii" o 1,5cm i o 3,0cm wyżej, niż RS.
Efekt: O3 w porównaniu do byłej "standardowej" O2 (też w kombi) prowadziła się bardziej, niż fatalnie. Ja wiem, że O2 ma z tyłu multilink, a w O3 jest standardowo belka, ja wiem, że inna charakterystyka i co tam jeszcze. No ale subiektywne wrażenia moje były takie a nie inne Tylko żona była zadowolona, bo samochód był bardziej komfortowy
W związku z tym plan był taki:
-> Felgi 16" i opony zostają - uważam, że to jest rozsądny kompromis na PL drogi.
-> A skoro tak, to zawitały w setupie zawieszenia sprężyny Eibach pro-kit E10-79-010-02-22, -40/-30 (przód/tył w stosunku do serii), pozwalające na maksymalne obciążenie osi (przód/tył): 1070/1150 kg. U mnie jest natomiast (przód/tył): 990/970.
Jeżdżę z nimi już prawie 2 miesiące i:
(A) z jednej strony morda mi się cieszy bo:
1) między nadkole i koło głowy już nie włożysz,
2) samochodzik ładnie wygląda, bo obniżył się o więcej, niż te -40/-30 - w końcu startowałem z UC7, czyli "tiguana" albo "scouta"
3) dużo lepiej się prowadzi (choć i tak gorzej, niż O2 w serii).
(B) marudzę i kręcę nosem, bo:
1) co jakiś czas zawadzam owiewką przedniego zderzaka (tą czarną plastikową "listwą" tuż przed kołami) o jakiś próg, krawężnik i co tam jeszcze,
2) żona zrzędzi, że samochód stracił komfort, że trzęsie jak jakiś "podskakujący ford", że wywaliłem pieniądze i że teraz to on jest "do dupy" i że nie chce dawać się "tym czymś wozić",
3) mam bardzo stromy zjazd do garażu i zahaczam (i to jest najbardziej przemawiający kontrargument).
No i teraz pomysł mam taki, żeby kupić seryjne sprężyny od PR-1JA Suspension system in rear: Rear shock absorption, basic design 1 pod PR-0YE Weight category rear axle: Weight range 5 installation control only, no requirement forecast. Czyli sprężyny seryjnej wysokości do mojej klasy obciążenia tylnej osi = 5Q0511121AE. Zastanawiałem się też nad PR-1JC sports design do mojej "wagi", ale są one o jeden zwój krótsze od serii, więc znowu może być problem z wjechaniem do garażu
Natomiast nie mam pewności, jakie sprężyny dać na przód
Z tego, co wiem, to w serii O3 kombi z CKFC i manualem wychodziły w:
-> PR-L05 (Weight category front axle: Suspension range 05 installation control only, no requirement forecast);
-> PR-L06 (Weight category front axle: Suspension range 06 installation control only, no requirement forecast).
W związku z tym mam prośbę: możecie spojrzeć na swoje wlepki na prawym środkowym słupku i sprawdzić, jakie macie obciążenie osi przedniej dla Waszego PR-L05 i PR-L06? Z góry dziękuję
BTW, jeżeli ktoś chciałby niedrogo odkupić ode mnie Eibach pro-kit E10-79-010-02-22, to będzie na sprzedanie jak tylko wymienię sprężyny na "serię".
Pozdrawiam,
Maciej.
Komentarz