Obsługa automatycznej skrzyni DSG 7 - pytania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TadX
    Classic
    • 2018
    • 21

    Obsługa automatycznej skrzyni DSG 7 - pytania

    Cześć,

    kolejne pytanie i prosba o pomoc - wybaczcie, jestem laikiem...

    Oglądam masę materiałów o użytkowaniu automatów, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie - czy jak uruchamiam auto i ewentualnie zmieniam biegi, to:
    1. Muszę wcisnąć hamulec do końca?
    2. Czy do momentu, aż zniknie lampka kontrolna o konieczności wciśnięcia hamulca wyświetlająca się na kokpicie?

    Pozdrawiam

    PS. Pozwoliłem sobie umieścić w tytule tematu "pytania", ponieważ może inni będą mieli jakieś dodatkowe (swoje), a może i mi się coś nasunie do zapytania
  • Kasztelan
    Ambiente
    • 2019
    • 106
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Tu masz najważniejsze porady o użytkowaniu m.in. DSG. Zasada ogólna, to aby przełączyć bieg z D na R i odwrotnie, auto nie może się jeszcze toczyć.

    Komentarz

    • Karel
      Rider
      • 2014
      • 370
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Dokładnie, każda zmiana trybu odbywa się na hamulcu i auto musi być bezwzględnie nieruchome - w przeciwnym razie nie przełączy trybu (zakładam, że w DSG jest podobnie). I to cała filozofia na dobrą sprawę.
      Hamulec normalnie naciskasz (nie ma znaczenia z jaką siłą - byleby auto było skutecznie zahamowane), wybierasz bieg, puszczasz hamulec i but
      Ponadto nie powinno się nieustannie przestawiać trybów, np. na N lub P stojąc na światłach - tak przynajmniej jest w hydrokinetykach i pochodnych. Wyłączenie auta zawsze na P. Holowanie również wymaga ustawienia odpowiedniego trybu przekładni i są ograniczenia co do prędkości.
      Ostatnio edytowany przez Karel; 36228.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Ta skrzynia dziala jak kazda inna automatyczna z mechanicznym sposobem wyboru biegu. Tam gdzie mamy elektroniczna zmiane biegow (Mercedes, BMW) to nie mamy mechanicznej blokady postojowej w samej skrzyni i po zgaszeniu auta i otwarciu drzwi zaciaga sie sam hamulec reczny, do tego zmiana biegow nawet w trakcie jazdy nie wywola skutku bo sterownik bedzie nadal odczytywal predkosc auta.

        Przywiaz lepiej lewa noga do fotela na poczatek, jak nie jezdziles nigdy automatem
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • TadX
          Classic
          • 2018
          • 21

          #5
          Dzięki Panowie za odpowiedzi. Od paru tygodni siedzę na Internetach i badam sprawę . Czyli mam rozumieć, że NIE muszę wciskać hamulca do końca przy zmianie biegów?

          Komentarz

          • Kasztelan
            Ambiente
            • 2019
            • 106
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Dziwne pytanie. Masz hamulec nacisnąć tak żeby zatrzymać auto, a czy do końca czy nie to już raczej zależy od stanu hamulców.

            Komentarz

            • stefdeath
              Drive
              • 2012
              • 44
              • Octavia III (5E3)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              #7
              A instrukcje Pan czytał ? proponuję od tego zacząć tam wszystko klarownie napisane jak działa DSG w skodzie Dowiesz się z niej również np. tego, że można szybko zmienić z R na D bez hamulca i wciskania przycisku na drążku (przydatne przy wyjeżdżaniu z zasp). Instrukcję mozesz pobrać na oficjalnej stronie skody.
              Z rzeczy których nie ma w instrukcji dodam, że w przypadku DSG 7 dq200, która jest zautomatyzowanym manualem należy unikać "pełzania" bez gazu zwłaszcza pod górkę oraz wjeżdżania pod górę na rampę z małą prędkością ( skrzynia wtedy mieli na 2). Skrzynia wtedy pracuje na półsprzęgle i zużywają się sprzęgła. Tak samo jest z podjeżdżaniem w korku - lepiej to robić używając trybu S albo Manuala, na których przy małej prędkości jedziemy na 1 a nie na półsprzęgle ( na wyświetlaczu jest D2).
              Na światłach nie trzeba przełączać na N ( chociaż można i nic sie nie stanie) ponieważ w tej skrzyni jak stoisz i trzymasz hamulec na D to sprzęgła po chwili się rozłączają - co widać po spadku obrotów na zegarach.
              Jak parkujesz na pochyłości to po wrzuceniu P zawsze zaciągnij ręczny zanim puścisz hamulec nożny i zgasisz silnik. Oszczędzi to mechaniczną blokadę, która się zawsze włącza na P i po ponownym odpaleniu łatwiej.
              Reszta w instrukcji

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez stefdeath Zobacz wpis
                Z rzeczy których nie ma w instrukcji dodam, że w przypadku DSG 7 dq200, która jest zautomatyzowanym manualem
                Kazda skrzynia DSG to skrzynia manualna odpowiednio zutomatyzowana. To nie jest skrzynia hydrokinetyczna.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                Pracuję...