1.2TSI EA211 przybywanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 910
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    1.2TSI EA211 przybywanie oleju

    Witam,
    W moim samochodzie ostatnio zauważyłem, że przybyło oleju i olej ten ma zapach benzyny. Co prawda ostatnim czasem zmienił mi się tryb jazdy bardziej na miastowy, trasa raz na tydzie się trafi taka 25km w jedną stronę, a poza tym to miasto.
    Moje pytanie do właścicieli tego motorku, czy mieliście podobne zjawiska?
    Dodam, że olej od nowości wymieniany co 15 tys km, stosuje 0w30 Shell obecny przebieg samochodu to 49tys km, auto ledwo po gwarancji.
    Czy np zastosowanie lepkości 0w40 pomoże?

    Pozdrawiam
    Tomasz
  • mikelt
    Drive
    • 2013
    • 59
    • Octavia III (5E3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    Dużo przybywa? Sprawdzasz zawsze w tych samych warunkach? Równe położenie auta, ta sama temp.?

    Komentarz

    • toomasz
      Elegance
      • 2010
      • 910
      • Volkswagen
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      To samo miejsce postoju , rano na zimnym silniku. Oleju przy wymianie serwis wlał na 3/4. Od dłuższego czasu nie sprawdzałem do ostatniej chwili kiedy to zdziwiłem się jak na bagnecie był max plus 2mm ponad.
      Czuć paliwo w tym oleju.

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14887
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        Jak było 3/4 a jest ponad max, to niedobrze.

        Jeśli faktycznie czujesz paliwo, to pierścienie? A płyn chłodzący w normie?


        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • toomasz
          Elegance
          • 2010
          • 910
          • Volkswagen
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Płyn chłodzący w normie

          Komentarz

          • toomasz
            Elegance
            • 2010
            • 910
            • Volkswagen
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Byłem dziś w serwisie i Pan pouczył ze to nie epoka poloneza ze Olej sprawdzano na zimnym silniku. Teraz olej należy wg nich sprawdzać 10-15 min po zakończonej jeździe. Tak tez zrobił i stwierdził ze jest ok 3/4 stanu.
            Zapach to tylko jego przepracowania a nie Pb, chociaż odnoszę i tak wrażenie ze to Pb

            Komentarz

            • mikelt
              Drive
              • 2013
              • 59
              • Octavia III (5E3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
              Byłem dziś w serwisie i Pan pouczył ze to nie epoka poloneza ze Olej sprawdzano na zimnym silniku. Teraz olej należy wg nich sprawdzać 10-15 min po zakończonej jeździe. Tak tez zrobił i stwierdził ze jest ok 3/4 stanu.
              Zapach to tylko jego przepracowania a nie Pb, chociaż odnoszę i tak wrażenie ze to Pb
              Dokładnie, też dawno temu się przeraziłem, jak na zimnym sprawdziłem, a tu ponad max Sprawdzaj na gorącym i wtedy obserwuj.

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14887
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                ???? Dziwna teoria.

                czyli np. po nocy na zimno jak mam normę (ok. 1 mm poniżej max) to źle?
                Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • mikelt
                  Drive
                  • 2013
                  • 59
                  • Octavia III (5E3)
                  • BLF 1.6 FSI 115 KM
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpis
                  ???? Dziwna teoria.

                  czyli np. po nocy na zimno jak mam normę (ok. 1 mm poniżej max) to źle?
                  Źle to jak na gorącym (90stC) masz poniżej MIN, albo powyżej MAX.

                  Cytat z instrukcji obsługi:
                  "Sprawdzanie i uzupełnianie oleju powinno się odbywać przy spełnieniu podanych
                  niżej warunków.
                  Pojazd stoi na równym terenie.
                  Osiągnięta została normalna temperatura pracy silnika.
                  Silnik jest wyłączony."

                  Komentarz


                  • #10
                    Sprawdza się na ciepłym bo na zimnym to masz cały olej w misce. A na ciepłym to olej który pracuje w silniki nie ściska cały do miski

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14887
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      No a chyba sprawdzam w misce, więc tam powinien być w miarę cały "ścieknięty" żeby wiedzieć ile jest.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • toomasz
                        Elegance
                        • 2010
                        • 910
                        • Volkswagen
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        Wydaje mi się , ze chodzi o to , gdy silnik jest nagrany to oprócz miski wszystkie układy posiadają film olejowy i o ilość tego filmu olejowej jest oleju mniej w misce

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14887
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          A tak ma być? Kiedyś filmu olejowego nie miało być? To jest dla mnie dziwne.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • mikelt
                            Drive
                            • 2013
                            • 59
                            • Octavia III (5E3)
                            • BLF 1.6 FSI 115 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Po prostu kiedyś bagnety były tak wyskalowane żeby pokazywać prawidłowy poziom na zimnym silniku. Ale zimny to też -15C i +30C, a przy takiej różnicy temperatur poziom będzie inny mimo, że oleju jest tyle samo. Przy silniku w temp. pracy każdy pomiar będzie w tej samej temperaturze i bardziej miarodajny.

                            Komentarz

                            Pracuję...