Olej do haldex 5

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PUL
    Drive
    • 2019
    • 46
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Olej do haldex 5

    Witam.
    Jakie olej lejecie do haldex 5. Znalazłem BorgWarner cena 170 zł :/ i Ravenol nieco tańszy. A Wy co wlewacie lub co możecie polecić ?
  • duzy616
    Ambiente
    • 2010
    • 105
    • Audi

    #2
    Tylko oryginalny.
    Pisz do Kolegi hubi_pl

    Komentarz

    • hubi_pl
      Classic
      • 2013
      • 39
      • Audi

      #3
      Nie wlewaj nigdy ravenola do "haldexa". Nie spełnia on specyfikacji producenta napędu, a i sam ravenol tłumaczył się już dlaczego np w Insigniach po zalaniu ravenolem zdarza się że napęd pada...bo oni dodają jakiś syf rozpuszczający nawet uszczelki...
      Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
      www.awdcarparts.com

      Komentarz

      • Ravenol
        Classic
        • 2019
        • 2

        #4
        Dzień dobry,Nie zgadzamy się z Pańską opinią na temat naszego oleju do sprzęgieł Haldex RAVENOL AWD-H. Nadaje się on do wszystkich występujących obecnie na rynku generacji sprzęgła Haldex i odpowiada normom i numerom OE, https://www.ravenol.pl/oleje-do-wspo...835855786.html
        Już sama w pełni syntetyczna formulacja gwarantuje doskonałe właściwości przeciwzużyciowe a w konsekwencji także myjące. Bardzo prosimy o uważne przeczytanie artykułu, https://www.ravenol.pl/aktualnosci/p...page_type=post
        w którym opisujemy przyczyny usterek po wymianie oleju w samochodach wyposażonych w sprzęgło HALDEX na podstawie inspekcji przeprowadzonych przez inżyniera posiadającego uprawnienia rzeczoznawcy.
        W przypadku Opla Insigni, na który się Pan powołuje odpowiedzialność za zbyt dużą ilość zanieczyszczeń w przekładni (jak na przebieg 50 tys. km) ponosi wada występująca w początkowym okresie produkcji tego modelu polegająca na braku pełnej szczelności między sprzęgłem Haldex a tylnym mostem. W wyniku tego olej przekładniowy z mostu dostawał się do sprzęgła a trafiając między tarczki ulegał natychmiastowej karbonizacji generując duże ilości zanieczyszczeń.

        Komentarz

        • hubi_pl
          Classic
          • 2013
          • 39
          • Audi

          #5
          Ravenol jakie jest zdanie producenta napędu, firmy BorgWarner, na temat Waszego oleju? Czy producent napędu zatwierdził ten olej, jako odpowiadający ich normom? Gdzie można znaleźć potwierdzenie?

          Co do Insignii, brak szczelności nie ma wpływu na zanieczyszczenia, to olej ze sprzęgła przedostawał się do mostu, więc idąc tym tokiem myślenia, to most powinien mieć zanieczyszczenia ze sprzęgła, naniesione z olejem, a tak nie jest. Odniesienie się do wadliwego uszczelniacza, nie jest trafne, ponieważ ta usterka występuje przy każdym oleju.

          dziekuję
          Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
          www.awdcarparts.com

          Komentarz

          • Ravenol
            Classic
            • 2019
            • 2

            #6
            Ravenol jakie jest zdanie producenta napędu, firmy BorgWarner, na temat Waszego oleju? Czy producent napędu zatwierdził ten olej, jako odpowiadający ich normom? Gdzie można znaleźć potwierdzenie?”
            Faktycznie, nasz olej nie posiada aprobat firmy BorgWarner, tak samo jak 90-95% wszystkich dostępnych na rynku olejów dla motoryzacji. Aprobaty nie są darmowe i znacząco podnoszą koszt oleju, szczególnie takiego, którego sprzedaż jest niewielka z uwagi na małą pojemność podzespołu, rzadkość jego występowania oraz długie zalecane interwały wymian.
            Ravenol deklaruje zgodność oleju RAVENOL AWD-H Fluid z następującymi specyfikacjami: VW G 052 175 A2, G 055 175 A2, G 060 175 A2, Volvo 31367940, GM 93165387, Opel 1940057, Land Rover LR 054941, LR 003136 (olej Haldex lata 2011-2014).
            Sprzedaliśmy tysiące litrów tego produktu w Polsce, wiec gdyby było tak jak Pan podaje tysiące samochodów powinny zostać unieruchomione przez awarie sprzęgła Haldex, a nie odnotowaliśmy żadnego innego przykładu.

            „… to olej ze sprzęgła przedostawał się do mostu, więc idąc tym tokiem myślenia, to most powinien mieć zanieczyszczenia ze sprzęgła, naniesione z olejem, a tak nie jest.”
            - Skoro olej z haldexa dostawał się do mostu, to nie ma możliwości, żeby olej z mostu nie trafił do haldexa. Prędzej czy później się wymieszają i w tym tkwił problem.
            - Nawet gdyby olej z haldexa trafił do mostu, a ten z mostu nie dostał się do haldexa, to w takim razie ile oleju zostanie w sprzęgle haldex po przejechaniu 50 000km? Na pewno za mało, skoro część jest w moście. A co się dzieje przy zbyt małej ilości oleju w układzie, w którym studzenie jest realizowane rozproszeniem ciepła przez obudowę? Olej się przegrzewa, pali itp., itd.
            - Charakterystyka pracy przetaczających się po sobie zębów w moście jest skrajnie różna od trących o siebie pod dużym naciskiem tarczek sprzęgła więc zanieczyszczenia z oleju ze sprzęgła są znacznie mniej szkodliwe. Co ważne są to tylko małe zanieczyszczenia, które były w zawiesinie oleju, żadne zbrylone konglomeraty nie przedostaną się w ten sposób do mostu.

            „Odniesienie się do wadliwego uszczelniacza, nie jest trafne, ponieważ ta usterka występuje przy każdym oleju.”
            Ma Pan rację ale, w tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z niewielką liczbą aut z początku produkcji sprzedawanych do wielu krajów, a do tego zastanówmy się jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik takiego auta z Polski dokonał wymiany już przy 50 000km przebiegu? Akurat trafiło na produkt marki RAVENOL.
            Proszę wziąć też pod uwagę fakt, że oleje „oryginalne” (cudzysłów z uwagi na fakt iż żaden producent podzespołów nie produkuje olejów, tylko zleca to firmom produkującym oleje) są normalnymi częściami eksploatacyjnymi, a ich jakość oraz interwały wymian są dostosowane do zakładanej bezawaryjnej długości eksploatacji pojazdu (patrz okres gwarancji). A więc wiele olejów „oryginalnych” oraz odpowiadających ich zaleceniom przy minimalnych parametrach ma miedzy innymi gorsze właściwości myjące i dyspergujące niż oleje wyższej jakości dłużej utrzymujące sprawność podzespołów.

            Podsumowując powyższą dyskusję, przedstawiliśmy sytuację zgodnie z naszą najlepszą wiedzą, a co do jakości naszych produktów nie mamy wątpliwości. Jeżeli odnotuje Pan jakiekolwiek przypadki awarii sprzęgła haldex po zastosowaniu naszego oleju, prosimy o zgłoszenie, abyśmy mogli z należytą uwagą zbadać przyczynę ewentualnej usterki.



            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              G060175A2 - w ASO 226zl
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • hubi_pl
                Classic
                • 2013
                • 39
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez Ravenol Zobacz wpis
                Ravenol jakie jest zdanie producenta napędu, firmy BorgWarner, na temat Waszego oleju? Czy producent napędu zatwierdził ten olej, jako odpowiadający ich normom? Gdzie można znaleźć potwierdzenie?”
                Faktycznie, nasz olej nie posiada aprobat firmy BorgWarner, tak samo jak 90-95% wszystkich dostępnych na rynku olejów dla motoryzacji. Aprobaty nie są darmowe i znacząco podnoszą koszt oleju, szczególnie takiego, którego sprzedaż jest niewielka z uwagi na małą pojemność podzespołu, rzadkość jego występowania oraz długie zalecane interwały wymian.
                Ravenol deklaruje zgodność oleju RAVENOL AWD-H Fluid z następującymi specyfikacjami: VW G 052 175 A2, G 055 175 A2, G 060 175 A2, Volvo 31367940, GM 93165387, Opel 1940057, Land Rover LR 054941, LR 003136 (olej Haldex lata 2011-2014).
                Sprzedaliśmy tysiące litrów tego produktu w Polsce, wiec gdyby było tak jak Pan podaje tysiące samochodów powinny zostać unieruchomione przez awarie sprzęgła Haldex, a nie odnotowaliśmy żadnego innego przykładu.
                Szanowni Państwo, tak nie jest.

                Olej Ravenol i Febi był testowany przez BW i żadnej nie spełnia norm. Ravenol jest "lepszy" od Febi, ale nie zatwierdzony.
                BorgWarner jak najbardziej zatwierdza oleje które spełniają normy do sprzęgła jego produkcji. Wszystkie wymienione wyżej przez Państwa, spełniają te normy. Ravenol i Febi nie.

                ps. najpierw piszą Państwo o niewielkiej ilości tego oleju jako sprzedaży, dlatego nie opłaca się ponosić kosztów, a później piszą Państwo o tysiącach litrów sprzedanych w Polsce...

                Nie byłoby problemu, gdyby serwisy samochodowe same nie zgłaszały się po olej BorgWarner aby napędy wracały do życia po Ravenolu. Stąd rynek zareagował negatywnie na olej Ravenol, nikt sobie nie wymyślił tego problemu, bo po co. Ravenol vs. BW to żadna konkurencja, więc o tym nie ma mowy.

                Zamieszczone przez Ravenol Zobacz wpis
                „… to olej ze sprzęgła przedostawał się do mostu, więc idąc tym tokiem myślenia, to most powinien mieć zanieczyszczenia ze sprzęgła, naniesione z olejem, a tak nie jest.”
                - Skoro olej z haldexa dostawał się do mostu, to nie ma możliwości, żeby olej z mostu nie trafił do haldexa. Prędzej czy później się wymieszają i w tym tkwił problem.
                - Nawet gdyby olej z haldexa trafił do mostu, a ten z mostu nie dostał się do haldexa, to w takim razie ile oleju zostanie w sprzęgle haldex po przejechaniu 50 000km? Na pewno za mało, skoro część jest w moście. A co się dzieje przy zbyt małej ilości oleju w układzie, w którym studzenie jest realizowane rozproszeniem ciepła przez obudowę? Olej się przegrzewa, pali itp., itd.
                - Charakterystyka pracy przetaczających się po sobie zębów w moście jest skrajnie różna od trących o siebie pod dużym naciskiem tarczek sprzęgła więc zanieczyszczenia z oleju ze sprzęgła są znacznie mniej szkodliwe. Co ważne są to tylko małe zanieczyszczenia, które były w zawiesinie oleju, żadne zbrylone konglomeraty nie przedostaną się w ten sposób do mostu.
                ad 1 - oczywiście że olej ze sprzęgła przedostaje się do dyfra, ale nie na odwrót - w sprzęgle są wyższe temperatury i ciśnienie niż w dyfrze - tak to działa.
                ad 2 - tak właśnie dochodzi do uszkodzeń - o tym już pisałem, niezależnie od oleju - wada uszczelniaczy.
                ad 3 - to nie ma znaczenia w toczącej się tu dyskusji, ponieważ wiemy że nie ma znaczenia dla rodzaju oleju.

                Zamieszczone przez Ravenol Zobacz wpis
                „Odniesienie się do wadliwego uszczelniacza, nie jest trafne, ponieważ ta usterka występuje przy każdym oleju.”
                Ma Pan rację ale, w tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z niewielką liczbą aut z początku produkcji sprzedawanych do wielu krajów, a do tego zastanówmy się jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik takiego auta z Polski dokonał wymiany już przy 50 000km przebiegu? Akurat trafiło na produkt marki RAVENOL.
                Proszę wziąć też pod uwagę fakt, że oleje „oryginalne” (cudzysłów z uwagi na fakt iż żaden producent podzespołów nie produkuje olejów, tylko zleca to firmom produkującym oleje) są normalnymi częściami eksploatacyjnymi, a ich jakość oraz interwały wymian są dostosowane do zakładanej bezawaryjnej długości eksploatacji pojazdu (patrz okres gwarancji). A więc wiele olejów „oryginalnych” oraz odpowiadających ich zaleceniom przy minimalnych parametrach ma miedzy innymi gorsze właściwości myjące i dyspergujące niż oleje wyższej jakości dłużej utrzymujące sprawność podzespołów.
                Nikt nie zna tej ilości aut, a problem jest cały czas aktualny.

                Z powyżej zacytowanego fragmentu wynika iż, jeżeli ktoś ma zamiar zastosować olej Ravenol, to musi się liczyć z remontem/naprawą sprzęgła, ponieważ ten olej wyczyści/wypłucze układ i nikt nie zagwarantuje poprawnego działania bez wymiany np uszczelniaczy/uszczelek etc. I to jest właśnie częstym tematem u mechaników, zalali Ravenola to albo nie spinało, albo ciekło.



                Zamieszczone przez Ravenol Zobacz wpis
                Podsumowując powyższą dyskusję, przedstawiliśmy sytuację zgodnie z naszą najlepszą wiedzą, a co do jakości naszych produktów nie mamy wątpliwości. Jeżeli odnotuje Pan jakiekolwiek przypadki awarii sprzęgła haldex po zastosowaniu naszego oleju, prosimy o zgłoszenie, abyśmy mogli z należytą uwagą zbadać przyczynę ewentualnej usterki.

                Co do jakości to w dniu uzyskania aprobaty producenta sprzęgła, będę mógł napisać - tak, Ravenol jest właściwy do sprzęgła BorWarner. Na dziś tak nie jest.

                Dziękuję, ale nie będę nic zgłaszał ponieważ to nie jest moim zadaniem w tym całym łańcuszku motoryzacyjnym. Państwo już zauważyli problem z którego muszą się tłumaczyć, to dużo mówi, a jak ktoś nie rozumie, niech kupuje

                Pozdrawiam,




                Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
                www.awdcarparts.com

                Komentarz

                • Adek99
                  Classic
                  • 2019
                  • 17

                  #9
                  A co ile km trzeba wymieniać olej w Haldex-ie V? Spotkałem się już z różnymi wersjami, co 60 tys. km, co trzy lata, nawet co 30 tys. km!? Interesujące mnie używane auto ma obecnie przejechane 80 tys. km i właściciel jeszcze nie wymieniał oleju, bo w ASO mu powiedzieli, że co 90 kkm Z tego co wyczytałem w "piątce" nie ma już filtra.

                  Komentarz

                  • hubi_pl
                    Classic
                    • 2013
                    • 39
                    • Audi

                    #10
                    Wymieniaj co 30 tysięcy km i koniecznie wykręcaj pompkę i przeczyść filtr plastikowy na niej.
                    Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
                    www.awdcarparts.com

                    Komentarz

                    • Adek99
                      Classic
                      • 2019
                      • 17

                      #11
                      Ok, dość często, ale widzę, że jesteś ekspertem od haldexów więc nie dyskutuje. Wracając do interesującego mnie auta, skoro właściciel nie wymieniał oleju przez 80 000 km czy może to mieć negatywny wpływ na Haldex-a? Czy darować sobie ten samochód? Przy okazji zapytam jeszcze, jak często powinno się zmieniać olej w tylnym dyferencjale?

                      Komentarz

                      • calibra157
                        Classic
                        • 2009
                        • 26
                        • Octavia III (5E3)
                        • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Adek99 Zobacz wpis
                        Ok, dość często, ale widzę, że jesteś ekspertem od haldexów więc nie dyskutuje. Wracając do interesującego mnie auta, skoro właściciel nie wymieniał oleju przez 80 000 km czy może to mieć negatywny wpływ na Haldex-a? Czy darować sobie ten samochód? Przy okazji zapytam jeszcze, jak często powinno się zmieniać olej w tylnym dyferencjale?
                        Zgodnie z ASO olej w haldex należy wymieniać raz na 3 lata, a w dyfrze nigdy - tak jak w skrzyni manualnej. Zatem może być ciężkie znalezienie samochodu serwisowanego bardziej skrupulatnie niż w ASO i sitka też raczej nikt nie czyści...

                        Wysłane z mojego Mi Note 2 przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz

                        • hubi_pl
                          Classic
                          • 2013
                          • 39
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez Adek99 Zobacz wpis
                          Ok, dość często, ale widzę, że jesteś ekspertem od haldexów więc nie dyskutuje. Wracając do interesującego mnie auta, skoro właściciel nie wymieniał oleju przez 80 000 km czy może to mieć negatywny wpływ na Haldex-a? Czy darować sobie ten samochód? Przy okazji zapytam jeszcze, jak często powinno się zmieniać olej w tylnym dyferencjale?
                          80,000 to jeszcze nie jest dużo, ja bym się nie bał.

                          Po zakupie koniecznie wymiana oleju w sprzęgle (haldex) oraz dyfrze. Olej w cyfrze powinno się zmieniać co ok 100,000km (oczywiście nie zaszkodzi częściej), ponieważ tam też jest tarcie i opiłki są w oleju.

                          Co do zgodności z ASO, nie wnikam - oni niedługo to będą mówić że nic się nie zmienia tylko cały silnik i napęd co 3 lata.
                          Mr Haldex - jak umiem to zawsze pomogę.
                          www.awdcarparts.com

                          Komentarz

                          • Adek99
                            Classic
                            • 2019
                            • 17

                            #14
                            Ok, dzięki za porady.

                            Komentarz

                            Pracuję...