Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zapytanie o spalanie 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Usuwam - bo chodziło mi o ŚREDNIĄ prędkość przejazdów (a nie wycięty odcinek tylko 160 ) która się wacha od 4,8 do maksymalnych autostradowych chyba raz 7,1
    Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Clip Zobacz wpis
      1)ale jadąc bardzo spokojnie (ręka w gipsie) zrobiłem na baku 790km na tej trasie
      Tyle to ja przejeżdżam w mieście mając 1.4TSI.

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis

        Tyle to ja przejeżdżam w mieście mając 1.4TSI.
        ale chwalisz się czy żalisz?
        Powered by R-Performance

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez gruto Zobacz wpis
          Szkoda ze nie wierzysz - słuchajmy Zachara , a ja mam zwalony komputer
          a tak nawiasem - to jest wszystko autostrada , dobre warunki , i nie jestem piratem drogowym,jeżdżę zdecydowanie i bezpiecznie
          Tak jak wspomniałem wcześniej , było parę wyników w okolicy 7 , ale to przemilczmy jak jechałem ....
          (te wyniki - jazda solo pusty bagażnik , a z żoną tak nie jeżdżę bo wpada w panikę
          Jak na razie to zachar przynajmniej nagrał konkret.
          Pokaż mi gdzie z tych z screenów wynika że przy 160 masz spalanie poniżej 7 litrów?
          Naprawdę z szacunku do wszyskich innych którzy to czytają nie wypada pisać takich głupot.
          Przejedz się te 10-20km ze stałą prędkoscią 160 i pokaż wtedy wyniki.
          Ja tak jak deklarowałem przy najbliższej okazji to zrobię.

          EDIT: Kolejny przykład który pamiętam, Polo z jakimś najmniejszym silnikiem "car rental edition". Wyjazd z Lizbony, przejazd mostem Vasco Da Gamma i jeszcze kawałek "miejską" autostradą spalanie 5.0. Potem przycisnąłem mocniej i w szczycie zrobiło się 9,0 a na końcu spadło do 8,5 na odcinku jakiś 300km.
          Jazda późnym wieczorem, pusta autostrada sporadycznie jakiś inny samochód. Prędkości 140-180. Więcej polówka nie chciała.
          Stety niestety ale spalanie powyżej 130-140 zaczyna dosyć szybko rosnąć i nie ma co się oszukiwać.
          Dlatego wszelkie teksty o tym jak ktoś jechał 200 i miał spalanie 8 czy 160 i 6 litrów a automatu wsadzam w kategorie opowiesci dziwnej tresci, które można co najwyżej sprzedawać szwagrowi przy swiątecznym stole.

          EDIT2: odnośnie rzetelności testów Zachara. Jak myślisz jak długo dostawałby demówki od dealerów gdyby robił lipne pomiary spalania?
          Ostatnio edytowany przez Clip; 38915.
          Powered by R-Performance

          Komentarz


          • #30
            Tak to są moje ŚREDNIE szybkich przejazdów autostradowych
            bedzie ciepło będą letnie opony możemy zrobić test - fakt
            ... Ok teraz widze ze chodzi ci o wycięty pomiar tylko przy 160 na odcinku x kilometrów , a ja myślałem cały czas o średniej ....
            sory , pisałem to w przerwach podczas jazdy i zwiedzania sklepów z kobietą

            POPRAWIAM

            Usuwam wszystko wyżej - bo chodziło mi o ŚREDNIĄ prędkość przejazdów (a nie wycięty odcinek tylko 160 ) która się wacha od 4,8 do maksymalnych autostradowych chyba raz 7,1
            Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

            Komentarz


            • #31
              Taaaa, niech i będzie takie spalanie.
              Mieszkam w Beskidzie Żywieckim w górach.., jadąc z domu np do Żywca potrafię zejść na 22km do 3.6l, teraz bo w lecie 3,4. Tylko tocze się z góry, droga jest pusta, tak jak dziś ani jednego auta mijanego nad ranem i prędkość 80-90 ile się da,zero hamowan przed zakretami, operowanie gazem i biegami.
              Teraz ta sama droga do południa w ruchu,jakies male korki i już jest 4,7-5,4l z tego odcinka. Wracajac, czyli pod górę, nie udało mi się nigdy zejść mniej niż 5,6l. Z reguły jest to 5,8-6,1l.
              Trzeba wziąć pod uwagę, że kupa interesuje mnie co pokazuje komp,ponieważ real to około +0,3/ 0,4l do wskazań.
              Droga S1 do Żywca na odcinku Decathlon zjazd na rondo do Żywca , nieważne jaki dzień i pora..., wazne, że chciałem sprawdzić ten odcinek czyli ile się da, ile pozwala auto i droga, czyli ustawicznie v-max, to wskazania około 10l. Na letnich to było bodajże 9.8 a na zimowkach pod 11l. Sam jechałem, więc abstrahując od ukształtowania terenu czyli falisto, kto jechał ten wie, wiatru,itd..., to ni cholery nie wierzę w 6l. Po kupnie auta wracałem z drugiego końca kraju i jechałem 120-130km/h na drogach szybkiego ruchu, potem w nocy byłem zmęczony i tak trzymałem się w okolicy 150km/h, wiadomo czasem pyklo 160, czasem 140 i spalanie wyszło 7,4l.
              Ogólnie z 33000km komp pokazał 6,1 czyli real dobija pod 6,5l.
              Dla precyzji,benzyna 95, jako że mieszkam gdzie mieszkam to można uznać moje wyjazdy jako trasa, korki mam bardzo rzadko.
              Dodam, że Klima zawsze wlaczona.
              Ostatnio edytowany przez zulu; 48819.

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                Ogólnie z 33000km komp pokazał 6,1 czyli real dobija pod 6,5l.
                Czyli ŚREDNIE spalanie tak jak wszyscy - jak dla mnie rewelacja biorąc pod uwagę ze to Pb
                Powiedzcie sami - czy jest lepsze auto pod względem osiągów ?
                Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                Komentarz


                • #33
                  U mnie z 30tysięcy też podobne średnie spalanie - na poziomie pomiędzy 6 a 6,5l/100km.

                  Komentarz


                  • #34
                    Owszem, ogólnie jestem zadowolony bo spalanie jest niemal takie samo jak w poprzednim 1.9 CDTI, różnica jest taka że tam jeździłem non stop pedał w podłogę, oczywiście jak była okazja a tu jeżdżę na pograniczu spokojnie/ jak pipa, czasem z wyskokami w starym stylu,od przewietrzyć auto

                    Komentarz


                    • #35
                      gruto, pochwal się czym zalewasz TSI oraz jak nazywa się ta apka co używasz to zbierania danych z samochodu? Czy to trzeba mieć odblokowane coś w ASO aby to działało?

                      To ja głębiej wepcham kij w mrowisko

                      Ostatnia trasa ponad 330km jednym strzałem, start na Bemowie, przelot przez całą Warszawę w stronę Zakrętu - niestety musiałem pojechać przez Centrum zamiast przez Służewiec i Trasę Siekierkowską, sporo się wystałem w korkach. Później wylot na krajową 17 stronę Zamościa. Tu już było luźno (trasa na zmianę krajówka i "S") średnio trzymałem prędkość 90-120max. W aucie 2 dorosłych+ 2 dzieci i bagażnik kombi na full (z wyjętą roletą). Spalanie z tej wyprawy 4,4l.
                      Załączone pliki
                      O1-->O3--> ?

                      Komentarz


                      • #36
                        Zalane mam Eurolem 0W30
                        aplikacja nazywa się one app i trzeba mieć iPhona , nie musisz mieć niczego odblokowanego .
                        Fajna rzecz - pokazuje cisnienie turbo ,Nm , Ps, koszt przejazdu i dużo innych- naprawdę fajna aplikacja

                        B7A57200-B42F-49A0-AFBE-3B8B6727580E.jpeg

                        Komentarz


                        • #37
                          Jakbyście jeszcze pisali o realnym spalaniu a nie to co komp pokazuje...
                          Tak to też napiszę, że w nocy trasa Żywiec-Łeba to 4.6 miałem a real 5.1. Jazda 120 do max 140, z czego te 140 to może 20% trasy. 4 osoby i bagażnik.

                          Komentarz


                          • #38
                            gruto, dzieki. Pobawie sie bo akurat mam Iphone.
                            Jak pisalem powyzej, komputer spalania przeklamuje u mnie max o 0,3l za malo w stosunku do dystrybutora. To nawet jakbym pod dystrybutorem zmierzyl i wyszloby 4,7l/100km z tej trasy to jestem mega zadowolony. Auto bylo zaladowane konkretnie po dach. Podroz z dziecmi wiec bez nadmiernego deptania, ale tez bez januszowania aby wykrecic jakis mega wynik na kropelce Pb95, gdzie sie dalo to tempomat i rownym tempem do domu. Fotke sobie cyknalem bo nie wierzylem jak po przyjezdzie zerknalem w dane Infotainment.
                            O1-->O3--> ?

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez zulu Zobacz wpis
                              Jakbyście jeszcze pisali o realnym spalaniu a nie to co komp pokazuje...
                              .
                              Powiem ci że tu akurat sprawdzałem czy mam różnice miedzy wskazaniem kompa a to co wleje do baku , i ten błąd mam bardzo mały praktycznie zerowy . Za każdym razem leje do pierwszego odbicia i kasuje licznik . Ważne że by przed otwarciem klapki spisać to spalanie bo sie kasuje . Błąd u mnie to +/- 0,1 , którego praktycznie nie ma .

                              Reasumując powoli temat ....nie interesują mnie wyrywkowe spalania przy zadanych prędkościach , tylko efekt końcowy w postaci spalania średniego z danej trasy ,lub z danego dnia - gdzie jestem przeważnie bardzo zadowolony . Nigdy bym nie pomyślał że auto tej wielkości napędzane Pb będzie tak mało paliło
                              Dla mnie to jest rewelacyjny silnik , i auto które jest idealnie zestrojony silnik>skrzynia>waga>inne - takie moje zdanie
                              Pewnie mogłem kupić inne auto nawet lepsze , ale zadaje sobie pytanie po co ?? , tu mam tanie ubezpieczenie , serwis , zakup ...itp , no i wygląd - naprawdę octavia mi się podoba - wolę za te pieniądze kupić co 3-4 lata nowe jak skończy mi się gwarancja i cieszyć się następnym nabytkiem.
                              Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez gruto Zobacz wpis
                                Pewnie mogłem kupić A5 ale zadaje sobie pytanie po co ?? , tu mam tanie ubezpieczenie , serwis , zakup ,ogólnie eksploatację , no i wygląd - naprawdę octa mi się podoba - wolę za te pieniądze kupić co 3-4 lata nowe jak skończy mi się gwarancja i cieszyć się następnym nabytkiem

                                Mały offtop, ale jak tak dalej pójdzie, to za 2-3 lata Octavia będzie w dzisiejszej cenie A5.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Octavia bardzo trzyma cenę

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                                    Mały offtop
                                    już zmieniłem

                                    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                    Octavia bardzo trzyma cenę
                                    O to właśnie chodzi , jeszcze jak dbasz o auto wtedy nie ma najmniejszego problemu ze sprzedażą
                                    Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez gruto Zobacz wpis
                                      O to właśnie chodzi , jeszcze jak dbasz o auto wtedy nie ma najmniejszego problemu ze sprzedażą
                                      Taa... Właśnie widzę próbując od 4. miesięcy opchnąć swojego Golfa.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Ja jeszcze dopisze male porownanie do mojej drugiej Skody O1 w TDI. Jakby nie liczyc dlugookresowe srednie spalania mam prawie identyczne (roznice rzedu 0.4 litra/100 km raz na korzysc TDI a raz TSI - zalezy ktore auto wiecej po trasie ganialo). Tylko TSI ma na papierze 49KM wiecej, o komforcie jazdy benzyna juz nie trzeba wspominac. TDI zawsze jezdzone solo przez kierowce, TSI czesto rodzina 2+2 i full bagaznik.
                                        Przed kupnem mialem wielkie obiekcje odnosnie wlasnie kosztow paliwa, ten TSI juz poprawiony to juz nie balem sie spraw awaryjnosci tak, ale spalanie 150KM benzyny w turbo...
                                        Przez pierwszy rok "patrzylem solidnie na gardlo ile mi wypija to TSI" zarowno po kompie jak i liczone z dystrybutora. Wnioski: tylko polecac ten motor.
                                        O1-->O3--> ?

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez gruto Zobacz wpis
                                          Zalane mam Eurolem 0W30
                                          aplikacja nazywa się one app i trzeba mieć iPhona , nie musisz mieć niczego odblokowanego .
                                          Fajna rzecz - pokazuje cisnienie turbo ,Nm , Ps, koszt przejazdu i dużo innych- naprawdę fajna aplikacja

                                          B7A57200-B42F-49A0-AFBE-3B8B6727580E.jpeg

                                          Co prawda mam iphone ,ale ta appka tez jest na adroida dostępna w Google Play - natomiast to nie jest problem , problemem w tej aplikacji jest to że źle podaje przejechany dystans , i to jakoś bardzo dziwnie . Czym dalej jedziemy tym różnica jest wieksza pomiedzy one app a licznikiem w samochodzie.
                                          Czas jazdy liczony tez jest dziwnie , mam wrażenie ze jak sie stoi na światłach to czas jazdy nie jest liczony - głupie troche.

                                          Appka dobrze wygląda , fajnie by było jakby dawała prawidłowe wskazania, bo jak źle liczy dystans to tez podaje złe spalanie itd .
                                          Nie używam tej aplikacji bo własnie mnie tym zawiodła , to było jakis czas temu , nie wiem czy był jakis update ostatnio i czy moze naprawili teg bug ?


                                          Ponadto mója gnojówka 2.0TDI , w jezdzie mieszanej żere koło 5-6L , oczywiscie jak wrzuce eco-driving to i ponizej 5L zejde bez problemu. w TSI tez to juz dobrze wygląda , natomiast w TSI brakuje Torque który w gnoju czuć a to sprawa radość z jazdy
                                          2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            W TDI ten Torque to czujesz najwyżej na plecach jak sprawdzisz czasy to jednak 1.4TSI 140KM@250Nm wypada w elastyczności lepiej niż 2.0TDI 150KM@340Nm
                                            tutaj masz dobre porównanie
                                            ZePerfs : 403 Forbidden




                                            przy 150KM w TSI różnice na korzyść benzyny są jeszcze większe
                                            ZePerfs : 403 Forbidden

                                            Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Faktycznie - te wartości to gigantyczna różnica rozpoznawalna przez każdego statystycznego kierowcę.
                                              Nie mówiąc już o tym, że największe podane wyżej rozbieżności mają znaczenie głównie w trasie, a jednak większość kierowców przez 70% czasu użytkuje swoje auto w mieście.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Dziwne te dane...
                                                Octavia ma wpisana wage 1190kg w dowodzie, nie wiem wiec ile realnie wazy.
                                                Astra H z 19.CDTI 120km, nie wiem co miala namodzone w kompie, ale jak walczylem swego czasu z przeladowaniem turbo, to bedac u pewnego speca stwierdzil co tu jest pogrzebane bo zbiera sie swietnie. W kazdym razie pusta wazyla 1440kg w kombi na wadze. Tak od 30 do 90km/h to po prostu miazdzyla Octavie.
                                                Zeby bylo zabawniej Octavia mi nie pojdzie wiecej jak 226-228 nawet jak sam jade- ze wskazan z cyfrowego. Nie wiem jaki wiatr musialbym miec w plecy czy gorke, bo nawet z gorki na S1 nie ma opcji aby choc miglo to 230... a ma v-max fabryczny 219km/h. Roznica wiec 219 vs nawet 228 jest praktycznie zadna,
                                                Astra miala v-max 190, niektore zrodla podawaly 189 i szla identycznie..., 220 nie bylo zadnym problemem, do 180 szla dynamiczniej niz Octavia, potem zaczynala mulic.
                                                Reasumujac i tak jestem zadowolony z tego, mam nadzieje, ze bedzie generowac mniejsze badz zadne problemy, nagrzewa sie szybko, Pb subtelnie tansze, mniej smierdzi, itd, itd...

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis
                                                  W TDI ten Torque to czujesz najwyżej na plecach jak sprawdzisz czasy to jednak 1.4TSI 140KM@250Nm wypada w elastyczności lepiej niż 2.0TDI 150KM@340Nm
                                                  tutaj masz dobre porównanie
                                                  ZePerfs : 403 Forbidden




                                                  przy 150KM w TSI różnice na korzyść benzyny są jeszcze większe
                                                  ZePerfs : 403 Forbidden
                                                  Jezdziłem tym TSI 150 KM , teraz jezdze TDI ., no i nie wiem jak te liczby sie maja , ale warto sie poprostu przejechac i wtedy sie porównać / wypowiedzieć. Jak masz załadowany samochód , i masz podjazd np na A4 pod góre św. Anny to tam zobaczysz wyraźną różnice , gdzie w Twojej tabelce takich testów niestety nie ma. Moment obrotowy czuć wyrażnie ze w TDI jest go znacznie wiecej , nie wiem czy na plecach czy na kołach , ale jakiś taki bardziej żwawy jest.

                                                  Dla mnie w TSI było czuć ze jest ciszej w środku , przy ponad 150km/h zaczął i tak hałasować i zaczał pić duzo wiecej , w TDI mimo że jest głośniej. to przy tych 150km/h hałas juz i tak jest podobny , no i TDI nie pije tyle , nawet dalej ciągnąc go w góre , konsumpcje ma na rozsądnym poziomie.


                                                  Wybór dla mnie był taki że robie 90% trasy , głównie autostrady / expressówki .. w miescie prawie w ogóle nie jezdze , ale jakbym miał sie po miescie przemieszczac w wiekszosci gdzie bym go pewnie nie zagrzewał nawet porządnie , to pewnie bym wziął TSI .

                                                  Nie mówie ze ten TSI jest zły , bo nie jest , fajny silnik , i fajne parametry wykrecili z 1,4 . Ale chyba trzeba bardziej wybór dokonać do swoich potrzeb i jak bedziesz auto użytkować,
                                                  2.0 TDI , 11.2017 -> Style , Black Pearl , HB

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez Wronek1
                                                    a później tdi zwiększa tylko swoją przewagę .
                                                    ...proporcjonalnie do wzrostu hałasu w kabinie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X