Octavia III czy Golf VII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Booki
    Classic
    • 2021
    • 2

    Octavia III czy Golf VII

    Cześć!

    Z Żona zdecydowaliśmy się zmienić samochód na coś większego (aktualnie Fiat Panda). Ze względu na ogromną przestrzeń bagażową nasz wybór padł na Skodę Octavię III oraz VW Golfa VII.
    Rocznie przed Covidem robiliśmy około 20k km rocznie, w tym 30 km w jedną stronę do pracy, cześć drogi przez miasto, co za tym idzie stanie w korkach.
    Pytanie moje brzmi, który samochód będzie według Was lepszy i jaki silnik. Bardziej skłaniałbym się ku benzynie (1.4 TSI 125 km w Golfie lub 1.4TSI 150 km w Octavii).
    Zaznaczę na początku, że jestem spokojnym kierowcą, z lekką stopą.
    Najbardziej zależy mi na komforcie podczas jazdy (rozumiem, że niezależnie na jaki model się zdecyduje i tak będzie niesamowita różnica w porównaniu z Pandą)
    Co sądzicie o wyżej wymienionych silnikach? Może jednak Diesel? 2.0TDI czy 1.6TDI.
    Czy trzeba bać się dużych przebiegów?
    Co do specyfikacji samochodu to Interesuje mnie rocznik 2015+, jednak dziwi mnie to, że Golfa idzie kupić taniej niż Octavię (Golf z mniejszym przebiegiem). Domyślam się że czesc (większość ?) oferowanych Skód było używane jako samochody firmowe. Jednak różnica cenowa jest dość spora np. Octavia rocznik 2017 z przebiegiem rzędu 120k+ kilometrow kosztuje w granicach 52 tysięcy. Natomiast Golfa idzie znaleźć w tym samym roczniku i przebiegiem nawet o połowę mniejszym za nawet około 50k.


    Pozdrawiam,
    Booki
    Ostatnio edytowany przez Booki; 9991710.
  • dagetto
    Rider
    • 2020
    • 279
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    W firmie jeździłem golfem VII, sam kupiłem octavie 3.
    Oba auta mają silnik 1.4 tsi, golf 150 km, octavia 140.
    Dla mnie bardzo podobne auta jednak octavia wydaje mi się ciekawsza możliwe, że dlatego iż wyposażenie tego golfa było typowo flotowe. Patrz na wyposażenie, na to co oferuje jeden i drugi samochód, no i oczywiście na stan techniczny.
    Nie wiem czy 125 km to dla takiego auta nie za mało. Nie zawsze trzeba szaleć, ale lepiej mieć pod nogą więcej koni, by np. w miarę sprawnie wyprzedzić - to wpływa na bezpieczeństwo.
    Ja miałem kiedyś dwa auta w dieslu i już nie wrócę, ale tutaj każdy ma swoje upodobania.
    Niewiem czy chcesz kombi. Jeśli tak to większy kufer ma octavia.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez dagetto; 50792.

    Komentarz

    • paryzanin
      Ambiente
      • 2015
      • 187
      • Octavia III (5E3)
      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

      #3
      te dane pojemności bagażników dla Hondy to tylko na papierze przez wysoko poprowadzony tylny błotnik, w rzeczywistości to już OCTAVIA II kombi ma większy bagażnik a III ma jeszcze większy.


      Marka Model Rzeczywista pojemność bagażnika (l) Pojemność bagażnika wg producenta (l)
      Honda Civic Tourer 603 625
      Skoda Octavia II 622 605

      Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/rzeczy...a-zestawienie/

      Komentarz

      • Booki
        Classic
        • 2021
        • 2

        #4
        Dzięki za informacje, tak bierzemy pod uwagę właśnie tylko i wyłącznie Kombi.
        Wszystkie samochody jakie posiadałem były benzynkami, jakoś nie przepadam za dieslami jednak jeśli byłaby to trwalsza konstrukcja (mniej awaryjna) to skłonny byłbym spróbować.

        Komentarz

        • dagetto
          Rider
          • 2020
          • 279
          • Octavia III combi (5E5)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Z mojego doświadczenia diesel nie jest w codziennym użytkowaniu trwalszy. Mi generował koszty. Handlowcy niech sobie latają na dieslach

          Komentarz

          • zulu
            Ambiente
            • 2019
            • 226
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Nowe TSI naprawde malo pala, nie mam wiekszej roznicy pomiedzy starym 1.9CDTI a nowym 1.4TSI, na pewno przy dynamicznej jezdzie, napiszmy wprost- absolutnie nie przepisowej na drogach szybkiego ruchu czy autostradach to diesel wygrywa, ale ilez tak sie jezdzi... Zwlaszcza, ze piszesz iz nalezysz do tych spokojnych.
            Szybkosc grzania sie auta, odpalanie na mrozie, wrazliwosc paliwa na mroz to beznyzna zabija diesla. Na chwile obecna nie wrocilbym do ropy. A gdybym mial sie decydowac na benzyne to tylko w wersji 140 a najlepiej 150KM.

            Komentarz

            Pracuję...