Zakup O3. Kilka pytań.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rybus85
    Ambiente
    • 2021
    • 212
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Zakup O3. Kilka pytań.

    Na początku Witam Wszystkich
    Mam kilka pytań odnośnie kupna Octavii.
    Przeszukiwanie rynku co kupić trwa już ponad pół roku,a decyzja o wyborze skody od 3 miesięcy. I poszukiwania tej jedynej trwają
    Wybór padł na silnik benzynowy 1.4 TSI ea211,mimo że robię większe przebiegi. Rocznik 2015 wzwyż. O silniku wiem,poczytałem sporo i podchodzę do tego na spokojnie. O moim silniku w audi też pisali źle,a tu prawie 400tys zrobione z czego ponad połowa na LPG i BEZAWARYJNY.
    Czego szukać i co sprawdzać przy zakupie mniej więcej wiem. Ale pytania i tak mam następujące.
    Jak z rdzą w Octavii? Bo spotkałem się z opiniami że potrafi się w niektórych miejscach szybko pojawić. Jeżeli tak,to gdzie najczęściej?
    Jakieś typowe przypadłości Octavii???
    Rozrząd. Różne opinie już czytałem i słyszałem. Więc w końcu jak to jest? Wymieniać normalnie co 120tys? Czy można 150-180?
    I najważniejsze pytanie. Wiadomo że niestety większość aut ma teraz największy idiotyzm.czyli serwis Long Life. Chciałbym jak najbardziej zniwelować skutki ewentualnej takiej głupoty serwisowej. Sporo aut jest po leasingu i mogło być w ten sposób serwisowane. Można coś na to poradzić? Czy w aucie z przebiegiem 100-130 tys nie przejmować się tym i od razu zacząć przeprowadzać normalne serwisowanie co +/-12tys? No i jaki olej zalecacie lać do skodziny?
    Na tą chwilę tyle. Jak coś jeszcze mi się przypomni to dopiszę
    Dzięki za ewentualne odpowiedzi i sugestie.
    Spalanie - Motostat.pl
  • dagetto
    Rider
    • 2020
    • 279
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Ja mam 1.4 z 2014 i rdzy jeszcze na nim nie widziałem.
    Rozrząd wymieniłem przy 90000 - niecały tok temu. Piszą na forum, że po 6 latach guma może tracic właściwości i lepiej to zrobić. Mechanik mówił, że by jeszcze pociągnął, ale silnik mały, wysilony to dobrze zrobiłem. W sumie koszt mały, bo nie ruszasz pompy wody.
    Olej po zakupie wlalem motul, ale poczytałem i teraz będzie mobil 1 esp. Interwał sobie ustaliłem na rok lub 10 000km.
    Dodatkowo pojawiła się analiza nowego oleju serwisowego vw, więc może spróbuje kiedyś i tego:

    OEM VW 0W-30 LongLife III FE Analiza ufundowana dzięki hojności: @Kaczorek79 , @taurus , @Marconi , @kawis , @Gardor , @enzo34 , @GreG , @bluebox oraz anonimowych darczyńców. Serdecznie dziękujemy. Olej do analizy udostępnił: @tomek evo ze sklepu internetowego https://lejolej.pl . Dziękujemy...

    Komentarz

    Pracuję...