Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dopuszczalna masa całkowita ciągnięcia przyczepy vs montaż haka holowniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dopuszczalna masa całkowita ciągnięcia przyczepy vs montaż haka holowniczego

    Witajcie

    Dopuszczalna masa całkowita ciągnięcia przyczepy dla mojego autka (Octawia III 1.5. TSI DSG) to 1500kg (według karty pojazdu). Chcę zamontować hak holowniczy aby ciągnąć przyczepę której masa nie będzie większa niż 1000kg. Spotkałem się z oceną w ASO iż do montażu haka należy doliczyć koszt wymiany wiatraka do chłodzenia (większy i większej mocy) aby silnik nie uległ przegrzaniu.

    I tutaj prośba o Waszą opinię a także fachową wiedzę. Czy jeżeli producent dopuszcza ciągnięcie masy do 1500kg to czy jeszcze muszę dokonywać zamian w chłodzeniu? Co dokładnie oznacza że dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy może być 1500kg?

  • #2
    Już w kilku miejscach czytałem o tym że jak chcesz ciągnąć przyczepę to chłodnica czy tam wiatrak trzeba zmienić. Nie wnikałem w to za bardzo.
    MI przy przerejstrowaniu auta w urzędzie wpisali masa zestawu 3300kg. Czyli samochód,obciążenie samochodu i ewentualna przyczepka czy co tam pod hak się podepnie.
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      Trochę już z przyczepkami śmigam; prawdę powiedziawszy nie spotkałem się ze sytuacją, że doposażenie w hak wymaga poprawy układu chłodzenia. Przychodzi mi do głowy jedynie sytuacja, gdy fabryczne chłodzenie jest na styk / na dzień dobry niewystarczające - ale to by było jakieś nieporozumienie.

      Co do pozycji w dowodzie: Link

      Ważne jest O1 i O2, jak również F i G.
      Do tego kwestia, czy z tą przyczepka (inna niż lekka) przekraczasz 3,5t, bo wówczas B+E.
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #4
        Niestety sprawa się komplikuje jak rozmawiam z ASO.
        W przypadku kiedy zamontuję jedynie hak holowniczy bez wymiany wiatraka o większej mocy to w przypadku awarii silnika (np. pęknięcie uszczelki pod głowicą) tracę gwarancję o ile ciągnąłem przyczepę o znacznej masie (np. kempingową).
        Zamierzam poruszać się przyczepą kempingową w różne miejsca więc ryzyko wzrośnie.

        Komentarz


        • #5
          Cześć. Kupowałem auto w 2015r z salonu 1.8TSI. Zastanawiałem się nad kosztem oryginalnego haka - bodajże 2200 kosztował oryginał który kupiłem a około 1500 instalacja nie oryginalnego poza serwisem- do tego pewnie jeszcze adaptacja czujników itd. Sprzedawca właśnie poinformował mnie, że razem z hakiem montowanym w fabryce jest montowana inna chłodnica więc nie było się nad czym zastanawiać. Mam znajomego co kupił Mercedesa kl. B w salonie ale przyoszczędził na haku i założył poza salonem, jak się okazało po przegrzaniu silnika - mercedes podobno ma inną konstrukcję zderzaka przedniego - wloty powietrza itd odpowiedzialne za chłodzenie silnika. Swoją octavką ciągnąłem przyczepę 1400 DMC - no jak na octavię to już trochę dużo, ale to długa 7,5 m przyczepa, natomiast aktualnie mam mniejszą 1100 DMC - 6m praktycznie jej nie czuje. Oczywiście 180 km z jedną i drugą dają radę. Pozdrawiam
          Octavia Combi Style 1.8 TSI DSG - beż cappucino + amazing + sunset + pakiet chrom + srebrne relingi

          Komentarz


          • #6
            Cześć

            Wydaje się więc że to kwestia ważenia ryzyka tym bardziej że auto jest na gwarancji. Jeżeli zamontuję hak bez wzmocnionego wiatraka i przy ciągnięciu przyczepy coś się wydarzy z silnikiem to jest duże prawdopodobieństwo że gwarancja nie będzie uznana.
            Jeżeli natomiast wymienię wiatrak to śpię spokojnie i jestem dostatecznie pewny że przy awarii silnika nie będzie (przynajmniej w tym względzie) problemów z gwarancją.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X