Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Świece i cewki 1.4 CHPA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Świece i cewki 1.4 CHPA

    Zamierzam wymienić świece i może cewki. W sumie nic się nie dzieje,ale nie wiem kiedy tam coś było ruszane,a wolę mieć spokój Jakie numery części? Warto pakować się w zamienniki czy tylko iść w oryginał(bodajże Bosh)? Nr świec to chyba 04E905612C. A cewki? Moment dokręcania świec to chyba gdzieś mi się przewinęło 22Nm?
    Silnik 1.4 TSI CHPA.
    W sumie przydałby się jakiś temat zbiorczy,gdzie możnaby było wpisywać nr części żeby niepotrzebnie nie szukać. Pamiętam przy poprzednim audi,na forum mieliśmy taki temat. Bardzo to ułatwiało człowiekowi życie Zamierzam wymienić świece i może cewki. W sumie nic się nie dzieje,ale nie wiem kiedy tam coś było ruszane,a wolę mieć spokój
    Jakie numery części? Warto pakować się w zamienniki czy tylko iść w oryginał(bodajże Bosh)? Nr świec to chyba 04E905612C. A cewki? Moment dokręcania świec to chyba gdzieś mi się przewinęło 22Nm?
    Silnik 1.4 TSI CHPA.
    W sumie przydałby się jakiś temat zbiorczy,gdzie możnaby było wpisywać nr części żeby niepotrzebnie nie szukać. Pamiętam przy poprzednim audi,na forum mieliśmy taki temat. Bardzo to ułatwiało człowiekowi życie
    Spalanie - Motostat.pl

  • #2
    Tutaj masz zdjęcie z serwisówki. Cewek bym nie wymieniał jeżeli wszystko jest ok (po co pchać się w koszta). Świece tak bo to część mocno eksploatacyjna.
    Replace spark plugs.png

    Komentarz


    • #3
      No to elegancko . W sumie z cewkami tak myślałem. A cewka +/- 150 sztuka.
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Rybus85 Zobacz wpis
        No to elegancko . W sumie z cewkami tak myślałem. A cewka +/- 150 sztuka.
        A co do producenta świec ludzie piszą że lepiej jednak kupić oryginalne VW. Tutaj masz za 174 zł 4 sztuki. Link

        Nie wiem czy jest sens kupować NGK czy BOSCH dla 30 zł oszczędności. Tym bardziej że wymiana świec jest przewidywana co 4 lata lub 60tys KM.
        Dostęp jest łatwy więc można pokusić się o samodzielną wymianę.
        Klucz dynamometryczny by się przydał ale pewnie da się obejść bez niego jak ktoś ma trochę doświadczenia. Nie mniej jednak lepiej go używać. Tak samo jak ściągacz do cewek. Jeden powie że to obowiązkowe narzędzie inny powie że można pociągnąć ręką lub podważyć śrubokrętem i pewnie każdy będzie miał rację. Nie wiem ile w warsztacie sobie życzą za taką usługę ale myślę że nie mniej jak 80 zł to bankowo trzeba zapłacić. Więc strzelam że można się zamknąć w 250-270 zł z usługą wymiany. Bez dramatu jak na raz na cztery lata. Pewnie jak dojdzie jeszcze wymiana oleju przy okazji to coś z ceną będzie lepiej.

        Komentarz


        • #5
          Też znalazłem oryginał za +/- 170zł.
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Rybus85 Zobacz wpis
            Też znalazłem oryginał za +/- 170zł.
            Tutaj masz do kupienia ściągacz cewek: Page Not Found - Aliexpress.com

            Albo z allegro tańszy: Link

            I wymianę ogarniasz samodzielnie

            Ostatnio edytowany przez paszczak1991; 51705.

            Komentarz


            • #7
              I tak ogarnę sam. W audi też robiłem. Cewki wyskakują bez problemu Tylko muszę ogarnąć dynamomentryczny klucz na wszelki wypadek bo czucia w rękach nie mam
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Pewnie taki klucz na małe nm będzie kosztował tyle ile wymiana u mechanika więc warto taki zakupić. Ja mam taki od 28 do chyba 110 i kurde troszkę za duży jest. Te 6 niutonów mniej potrzebne

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X