Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Plan serwisów Octavia 1.4 150KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Plan serwisów Octavia 1.4 150KM

    Witajcie,

    może Ktoś z Was posiada plan serwisów do Octavii 1.4 150KM?

    Jak byłem w serwisie, i pytałem czy mogą mi udostępnić plan to mnie zbyli, twierdzili, że nie mają czegoś takiego.

    Powiedzieli, że jak klient przyjeżdza na serwis po np 60 tyś km to im komputer "podpowiada" co mają zrobić.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • #2
    Krzysztof_M


    Olej i filtry oleju oraz kabinowy wymieniaj co 10k-12k km. Filtr powietrza do silnika możesz wymieniać rzadziej np co drugą wymianę oleju. Ale przy cenie takiego filtra około 30-40 zł w hurtowni motoryzacyjnej nie wiem czy jest sens oszczędzać. Ja wymieniam wszystko razem. Kabinowy to nawet dwa razy w roku wymieniam, przed jesienią i po zimie. Oddycham tym powietrzem więc wymieniam częściej. Plan serwisowy co do oleju w tym wypadku to jest nieporozumienie. (30k km lub 2 lata) a filtr powietrza chyba nawet 90k km kabinowy 60k km lub 2 lata.

    Świece wymiana co 4 lata lub 60k km. U mnie przy 54 tys km czuć lekko nie równą pracę auto ma 5 lat więc już powinny być wymienione świece.

    Płyn hamulcowy podają co 2 lata. Teoretycznie tak powinno się robić bo to bezpieczeństwo w praktyce raczej nie wymieniam częściej niż co 3-4 lata.

    Płyn chłodzenia nie wiem ile podają ale z własnego doświadczenia wiem że raczej nie ma co go wymieniać częściej niż co 4-5 lat jeżeli układ jest całkowicie sprawny.

    Tutaj jest potężny PDF z instrukcjami serwisowymi co jak wykonać jaka kolejność, jakie normy oleju itd.

    Just a moment...

    Interesuje Cie rozdział 2.4 od strony 17. Jest w języku angielskim ale warto poczytać.[/QUOTE]
    Ostatnio edytowany przez paszczak1991; 51705.

    Komentarz


    • #3
      Olej to zależy. Jak miasto i ciężka jazda to 10-12 maks. Jak lekka jazda lub trasy to spokojnie 15tys(ja robię głównie trasy. W czwartek zmieniałem olej po niecałych 15k i był przezroczysty,ale nie wiem jaki tu wpływ miała płukanka ). Filtr powietrza jak kolega wyżej. Mimo że po 15k był czyciutki to i tak wymieniam,bo koszt grosze. Kabinowy jak wyżej. Świec nie ruszałem jeszcze. Ale dla świętego spokoju wymienię we wrześniu.
      Co do płynu hamulcowego i płynu chłodzącego,to nigdy nie wymieniałem. W poprzednim audi przez 8 lat nie dotykałem tego. Nic się nie działo,to po co ruszać? Test płynu chłodzącego też był robiony i wszystko było w normie.
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        Panowie bardzo dziękuję za bardzo dokładne informację.
        Wiem, że temat oleju ma osobny wątek ale jakiego oleju wy używacie?

        Komentarz


        • #5
          Krzysztof_M Ja osobiście używam MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30. Można również MOTUL SPECIFIC 5W30. Oba spełniają 504.00 507.00. SPECIFIC niby ma aprobatę VW i jak z nim przyjdziesz do ASO to wszystko jest git i nie kręcą nosem. Nie jest to najtańszy olej i nie jest to najdroższy olej. Według mnie ten olej to solidna średnia półka. Jak ma się więcej kasy można kupować Millers - XF Premium C3 VW 5w30 to już raczej oliwa z górnej półki.

          Komentarz


          • #6
            Dla mnie najlepszy jest mobil 1 esp.
            O olejach do tsi poczytasz tutaj:

            MINI PORADNIK OLEJOWY (oleje silnikowe). Wymiana oleju / Jaki olej / Olej na dolewki - Ateca Klub
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              W poprzednim aucie też lałem tego Mobila. Złego słowa nie powiem. Ale później przeszedłem na Motula i tak zostało. W obecnym Specific 5W30.
              Odnośnie wymiany oleju polecam obejrzeć
              Potwierdza to tylko to co na innym forum czytałem,jak robili testy olejów silnikowych.
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                U mnie na tym motulu kultura pracy silnika była gorsza niż na mobilu.

                Komentarz


                • #9
                  Nic i tak nie pobije Castrola. Auto chodzi jak traktor. Ja w audi nie widziałem i nie słyszałem różnicy między Mobilem a Motulem. A że Skoda preferuje ten olej nawet w serwisie to leje tego. Różnica w cenie nie jest jakaś olbrzymia.
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeszcze raz wszystkim bardzo dziękuję za odpowiedzi.

                    Pozdrawiam
                    Krzysiek

                    Komentarz


                    • #11
                      Lej chłopie dobry olej ze sprawdzonego źródła i często zmieniaj razem z filtrami i będzie git. Obojętnie czy to Mobil,Motul czy inny. Interwał wg Twojego stylu jazdy i auto się odwdzięczy. Mój poprzedni miał 400k jak sprzedawałem(2 litry benzyna) i silnik chodził bez zarzutu Częsta wymiana na dobry olej i długo pożyje
                      Spalanie - Motostat.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        tu jest wszystko opisane co i jak Płyn hamulcowy dla oktawy A7. Terminowa wymiana płynu hamulcowego Skoda Octavia A7 jest depozytem na drodze. Wymiana żywotności

                        Komentarz


                        • #13
                          ptak1234 Zaciekawił mnie ten dodatek G17 do paliwa. Rozumiem że można sobie wlać dowolny dodatek do czyszczenia wtrysków po prostu zamiast tego od VW?

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja raz ma pół roku wlewam Carlube Petrol Injector Cleaner

                            Komentarz


                            • #15
                              Just a moment... ja we wtorki tankuję bo jest promocja
                              Ostatnio edytowany przez ptak1234; 9992932.

                              Komentarz


                              • #16
                                Nie widze sensu jakicholwiek dodatkow, po prostu raz-dwa razy w tygodniu porzadnie dam z buta i przeciagne auto.

                                Komentarz


                                • #17
                                  A jak jest z tym paskiem rozrządu ?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez ptak1234 Zobacz wpis
                                    A jak jest z tym paskiem rozrządu ?
                                    Teoretycznie dożywotni i nie trzeba wymieniać. Ale jak i tak bym przy 120 tys km go dokładnie obejrzał i pewnie wymienił na nowy.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      180-200kkm, to wiem od kogoś z serwisu. 120 to wymianiałem w dieslach, gdzie dostawaly bardzo po dupie a i tak wygladaly zawsze jak zloto.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ja na dniach będę wymieniał. Od nowości siedzi,czyli od 2014 roku i w tej chwili nalatane 130tyś. Robię dla siebie i świętego spokoju. Śmieszny koszt więc nie ma co oglądać tylko od razu wymiana.
                                        Spalanie - Motostat.pl

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          No w tym przypadku, chocby za sam wiek:] Sam pasek czy jakies roli tez?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Komplet. Nie ma sensu się bawić w pojedyncze elementy. Rozrząd idzie w całości a pompę się obejrzy jak wygląda. Jak nie będzie żadnych śladów to zostaje. Mam malutkie ubytki płynu co jakiś czas,tylko to są rzędu 100ml na 1-1,5 miesiąca. Więc na razie obserwacja. To jest taka ilość że ciężko szukać gdzie może uciekać.
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Nie wiem jak w wersji 140KM ale w 150KM pompa z tego co wiem jest po drugiej stronie rozrzadu, cos mi tak swita z filmiku co kiedys ogladalem.
                                              Daj linka z ciekawosci co bierzesz, INA czy cos innego.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                INA. I tu z pompą jest tak samo Pompa z drugiej strony. I cena za pompę to jakieś 3x rozrząd ^^
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Panowie od niedawna tylko na zimnym silniku np po 3 dniach postoju występuje metaliczne brzęczenie przy dodawaniu gazu .Po rozgrzaniu tego nie ma i po ponownym rozruchu .Może ktoś miał taki przypadek .Muszę ten dźwięk nagrać i pojechać do ASO auto jeszcze na gwarancji .

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X