Różnice w wersji wyposażenia przedlift i światła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcadir
    Classic
    • 2021
    • 8
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Różnice w wersji wyposażenia przedlift i światła

    Obecnie szukam dla siebie Octavii III przedliftowej... i mam 4 pytania do szanownych forumowiczów...
    1. różnice w wersji wyposażenia Ambition a Style/Elegance wiem jakie są, ale czy są różnice między wersjami w fotelach lub wykończenie podszybia?
    2. czy warto szukać auta na xenonach czy standardowe halogeny wystarczą, duża jest różnica w oświetlaniu drogi? nie miałem okazji sprawdzić jak xenony świecą w Octavii, bo nie ma za dużo takich aut.
    3. czy tylna wycieraczka w liftbacku jest opcjonalna? bo widziałem kilka Octavii bez wspomnianej wycieraczki.
    4. pakiet na bezdroża - czy dobrze rozumiem że ten pakiet to dodatkowe osłony podwozia i podniesione zawieszenie? czy jest jakaś różnica w komforcie pracy zawieszenia?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pomoże mi to w poszukiwaniach auta.
  • spj
    ***** ***
    ModeratoRS
    • 2009
    • 3534
    • Octavia IV combi (NX5)

    #2
    Ad. 1. Inne fotele to była opcja, do dokupienia.
    Ad. 2. Jak zdecydujesz się na zwykły halogen, na którym notabene da się jeździć, bo sam jeżdżę, to ewentualny retrofit na xenony liczy się w tysiącach (zderzak, spryski lamp, podłączenie sprysków, czujniki na wahaczach, lampy, przetwornice, a może i jeszcze komp do wymiany, trochę tego jest), więc warto się zastanowić i szukać od razu z xenonami. Jeżeli masz przesiadać się z xenonów na halogeny, to nie idź tą drogą.
    Ad. 3. Tak, w liftbacku tylna wycieraczka to opcja. Inna szyba z dziurką lub bez, silniczek i wężyki, menetka przy kierownicy, to różnice. Dokładanie wycieraczki odpuściłbym sobie. Wycieraczkę mam i nie wyobrażam sobie gdyby miało jej nie być, ale wiem, że są esteci, którym psuje widok bryły auta i wygląd bierze górę nad funkcjonalnością. Dodam jeszcze, że raz na jakiś czas trzeba przedmuchać dyszę spryskiwacza, bo lubi się przytykać nie wiedzieć czemu, bo płyn wlewa się przez sitko do zbiornika pod maską.
    Ad. 4. Tak, dodatkowe osłony podwozia (nie tylko silnika), auto stoi wg katalogu 15 mm wyżej niż "cywilna" Octavia, sprężyny i amortyzatory są inne niż w "cywilnej", na leżących policjantach zachowuje się bardziej "miękko" niż cywilna, czyli można delikatnie szybciej przez leżącego policjanta niż "cywilną" bez głośnego stuku z zawieszenia.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
    Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

    Komentarz

    • marcadir
      Classic
      • 2021
      • 8
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Dziękuję spj za treściwe objaśnienie.
      A czy podszybia różnią się między wersjami? najwyższa wersja jest bardziej miękka a najsłabsza to twardy plastik?
      Czy wszędzie ładują to samo?

      Komentarz

      • spj
        ***** ***
        ModeratoRS
        • 2009
        • 3534
        • Octavia IV combi (NX5)

        #4
        No tak, zapomniałem o podszybiach napisać.
        Nie ma różnicy, jest zawsze takie samo, czyli jest gąbka pod wierzchnią warstwą nazwijmy tu miękkiego plastiku.
        Pozdrawiam,
        Paweł

        Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
        Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

        Komentarz

        • marcadir
          Classic
          • 2021
          • 8
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          dzięki

          Komentarz

          Pracuję...