Witam, jestem świeżym posiadaczem O3 z silnikiem 2.0TDi, posiadam ją od niecałego miesiąca. Na samochód nie mogę powiedzieć złego słowa, ale ostatnio czuć nieznośny zapach, jakby spalonego plastiku. Zapach nie jest wyczuwalny cały czas, pojawia się co jakiś czas, przez pierwszy tydzień/dwa było wszystko ok., następnie po odpaleniu i zrobieniu 3-5km pojawia się nieznośny zapach spalonego plastiku, zauważyłem, że jednocześnie podnoszą się lekko obroty do 1000rpm. Po jakiś 5-10km jakby przestaje brzydko pachnieć. Przez ostatnie 100km pojawiło się to 2 razy. Sprawdzałem zapach z nawiewu, to raczej nie stamtąd, Stojąc na zewnątrz samochodu też nie czuć tego zapachu aż tak bardzo jak wewnątrz. Pod maską nic nie widać, lekko spocona jest pokrywa zaworów, ale żadnej mgiełki od palenia się czegoś nie widać, od spodu samochodu też nie widać niczego niepokojącego, natomiast w środku jest chwilami nie do wytrzymania. Raz było wręcz widać lekką mgiełkę, tak mi się wydawało.
Czy podczas wypalania DPF może być taki objaw, tylko czy wypalanie może powodować to, że praktycznie nie da się prowadzić auta z powodu takiego zapachu? W jednej sytuacji musiałem się zatrzymać i wyjść razem z pasażerem i otworzyć drzwi, żeby przewietrzyć wnętrze, bo zaczynało się kręcić w głowie.
Gdzieś czytałem o jakimś czujniku w podszybiu, który się topił w O3, gdzie dokładnie go szukać? Czy DPF podczas wypalania może dawać takie objawy, tym bardziej, że zapach pojawia się, raczej wtedy, kiedy obroty podnoszą się do 1000rpm?
Może ktoś by coś podpowiedział, bo byłem już na dwóch stacjach i nic nie znaleźliśmy, a zapach na prawdę jest nie do zniesienia.
Czy podczas wypalania DPF może być taki objaw, tylko czy wypalanie może powodować to, że praktycznie nie da się prowadzić auta z powodu takiego zapachu? W jednej sytuacji musiałem się zatrzymać i wyjść razem z pasażerem i otworzyć drzwi, żeby przewietrzyć wnętrze, bo zaczynało się kręcić w głowie.
Gdzieś czytałem o jakimś czujniku w podszybiu, który się topił w O3, gdzie dokładnie go szukać? Czy DPF podczas wypalania może dawać takie objawy, tym bardziej, że zapach pojawia się, raczej wtedy, kiedy obroty podnoszą się do 1000rpm?
Może ktoś by coś podpowiedział, bo byłem już na dwóch stacjach i nic nie znaleźliśmy, a zapach na prawdę jest nie do zniesienia.
Komentarz