Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytanie o wybór Oktavia FL 1.4 czy 1.5?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pytanie o wybór Oktavia FL 1.4 czy 1.5?

    Witam serdecznie,
    Zawracam się do Was moi drodzy z pytaniem odnośnie samochodu osobowego Skoda oktavia 3 FL.
    Chciałbym kupić to auto w "sedanie" - to precyzyjnie się zwie chyba liftback?

    Chcę dokonać zakupy auta z przebiegiem maks. do 70 tyś.

    Pytania moje to:
    1. Czy wybrać silnik 1.4 TSI czy 1.5 TSI?
    2. Czy wszystkie silniki 1.5 TSI mają GPF?
    3. Jak sprawuje się GPF w silnikach benzynowych?
    4. Czy lampy full led można naprawiać?
    5. Jaka żywotność jest takiej lapy i czy jest konieczność jej wymiany jak spali się np. żarówka mijania? (Piszę tylko o technologii full led).
    6. Na co szczególną uwagę muszę zwrócić przy zakupie?



    Będę kupował auto w programie tylu: Das weltauto lub Pewne auto.
    Wiem, że nie mam gwarancji na wszystko lecz jest to zawsze pewniejsza opcja niż handlarz.
    Jeżeli wybrałem zły dział to z góry przepraszam najmocniej. Zależy mi na sprawnej odpowiedzi, gdyż jutro mam kolejne oględziny.

  • #2
    ad 3: mam 1.0 z GPF i jego pracy / problemów nie zauważam

    Komentarz


    • #3
      Octavia 3 FL 1,5 TSI 150 KM, ACT , GPF, DSG prod. 05.2019 STYLE przebieg 78 000 km żadnych problemów, paliwo 98 BP lub 100 SHELL
      Wypalanie GPF - czasem pojawia się komunikat ,, Konieczna praca silnika" podczas zatrzymania np na światłach czy na parkingu. W trasie jeśli wypala to nie jest to zauważalne, być może wtedy silnik nie pracuje w trybie dwucylindrowym.
      Lampy FULL LED AFS robią swoje - jak dla mnie rewelacja , w reflektorach przednich nie maja żadnych żarówek do wymiany.
      Natomiast żarówki przeciwmgielne przód, wsteczne oraz kierunkowskazy tył wymieniłem na ledowe OSRAM cały czas działają, wymieniłem na ledowe również oświetlenie wnętrza i jestem zadowolony.
      O tym co mnie ,, irytuje " pisałem w innym wątku.

      Komentarz


      • #4
        Z tak niewielkim przebiegiem chyba ciężko będzie Ci znaleźć 1,4TSI.

        Komentarz


        • #5
          Mam rezerwację w salonie Skody na 1.4 CZDA 1.4 TSI 150 KM. Rok 2017/18 przebieg 68 tkm. Jesteś zadowolony ze swojego silnika Przyjacielu Kasztelan?

          Komentarz


          • #6
            Osobiści jeżdżę 1,4 CZDA. Jestem mega zadowolony. Zrobiłem 16000 km i auto nie wzięło grama oleju. Wiadomo że poprzednia wersja miała z tym problem. Szukałem między innymi tej wersji nie tylko ze względu na poprawiony już silnik, ale też wychodzę z założenia, że im mniej zbędnych systemów tym lepiej. I mam tu na myśli między innymi odłączanie cylindrów, czy też filtr GPF. Miałem okazję pojeździć niedawno OIII 1,5 i uczciwie powiem, że różnicy w dynamice nie ma.

            Komentarz


            • #7
              Oczywiście olej wymieniam max co 15 tyś.

              Komentarz


              • #8
                Mówi się, że ekolodzy jeszcze nie wyprodukowali dobrego auta dla użytkowników mam podobne zdanie jak kolega alokostry.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez alokostry Zobacz wpis
                  Osobiści jeżdżę 1,4 CZDA. Jestem mega zadowolony. Zrobiłem 16000 km i auto nie wzięło grama oleju. Wiadomo że poprzednia wersja miała z tym problem. Szukałem między innymi tej wersji nie tylko ze względu na poprawiony już silnik, ale też wychodzę z założenia, że im mniej zbędnych systemów tym lepiej. I mam tu na myśli między innymi odłączanie cylindrów, czy też filtr GPF. Miałem okazję pojeździć niedawno OIII 1,5 i uczciwie powiem, że różnicy w dynamice nie ma.
                  Przebije- 86000 i zero problemów, nawet klocki i tarcze oryginał.....

                  Komentarz


                  • #10
                    73 tyś.przebjegu jedyna awaria jeśli nie wada to całkiem niedawno łożysko amortyzatora zaczęło strzelać wymiana z obu stron i do przodu.
                    Auto kupiłem 10cio miesięczne z przebiegiem około 15tyś.km spalanie wzorowe jak na dynamikę.
                    Od roku zrobiony program na 185KM 319Nm. nie ma żadnych skutków ubocznych olej co 15 tyś. wymiana ubytek może z 100ml.przy każdej wymianie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Robrat Zobacz wpis
                      Od roku zrobiony program na 185KM 319Nm. nie ma żadnych skutków ubocznych
                      Ile kosztowało cię zrobienie programu? Jak ze spalaniem po podniesieniu mocy? Niektórzy piszą że się nie zmienia, ale przecież moc z czegoś musi się brać, więc dopuszczałbym podniesione nieco spalanie, tylko pytanie o ile więcej pali po podniesieniu mocy?

                      Komentarz


                      • #12
                        Rok temu za program w profesjonalnym zakładzie 1400zł + gratis wł.funkcji ,,auto holl,, chyba tak to się zwie przytrzymanie na hamulcu przy ruszaniu na wzniesieniu.
                        Jeśli chodzi o spalanie nie widzę żadnej różnicy z reguły płynnie przyspieszam co nie zmusza do użycia dodatkowych KM.
                        Bardziej zależało mi na wyprzedzaniu np.z 4 czy 5 biegu wtedy jak się przyciśnie to się dzieje....

                        Komentarz


                        • #13
                          Właśnie ze względu na wyprzedzanie w trasie o tym myślę. Po mieście dynamiki nie brakuje, w trasie do szybkiego wyprzedzenia trzeba zredukować. Trochę przydało by się tej mocy.

                          Komentarz


                          • #14
                            alokostry moc się będzie brać jak będziesz chciał z niej korzystać. Przy codziennej jeździe po programie, jeździsz na serii i spalanie się nie różni.
                            U mnie CHPA podniesione do 185KM 318Nm

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X